Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایراداتی که تیم‌های کشورمان از میزبانی قطر در لیگ قهرمانان آسیا گرفتند به حدی بوده که به نظر می‌رسد ایران توانایی میزبانی جام جهانی را به جای قطر دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علیرضا محرمی؛ هر بار بهانه‌های مختلفی مطرح می‌شود برای اینکه فوتبال و امکاناتمان را با دنیا محک بزنیم. هرچند معمولاً جرئت نداریم مقایسه‌ها را از قاره آسیا خارج کنیم و همیشه کره و ژاپن، مثالی برای فوتبال ایران بود و حالا چند سالی است این مثال به نزدیکی‌مان رسیده و به هر طرف سر می‌چرخانیم نام قطر را می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روزهایی که میزبان رویدادهای بزرگ بودیم، چهار دهه می‌گذرد و از مدعی میزبانی جام جهانی 1990 به جایی رسیده‌ایم که تیم‌های باشگاهی‌مان از میزبانی دیدارهای خانگی خود هم عاجزند. در این بین، قطر که میزبان جام جهانی 2022 شده است، از شرقی‌ها هم پیشی گرفته و در روزهای کرونایی که کره، ژاپن و چین، این قدرت‌های قاره‌ای و جهانی، جرئت میزبانی از دیدارهای تیم‌های باشگاهی خود در لیگ قهرمانان آسیا را هم ندارند، قطر جلو آمده و میزبان مسابقات غرب شده است. حتی زمزمه میزبانی قطری‌ها از مسابقات شرق هم شنیده می‌شود، اما خب مدیران ما معتقدند آن‌ها لیاقت میزبانی جام جهانی را ندارند...

تیم‌های ما از بدو ورود تماماً رایگان به قطر، بهانه و ایراد گرفتند. از پروتکل‌های بهداشتی یا پک بهداشتی غذا، از منع ورود دسته جمعی به استخر و سونا و حتی از کیفیت زمین‌های تمرین. زمین‌های تمرینی که سال‌هاست میزبان تیم‌هایی چون بایرن مونیخ، بارسلونا، لیورپول و دیگر قدرت‌های فوتبال دنیا بوده است. 

جوری ایراد می‌گیریم که انگار، کمپ اسپایر طرحی تقلیدی از کمپ باشگاه‌های ایرانی است و بایرن مونیخ ژانویه هر سال در بروجرد اردو می‌زند. هر سال هم این تیم‌های قطری هستند که در پاییز و زمستان، یک روز در میان دنبال زمین تمرین می‌گردند.

شمال ایران، میخ در زمین بکاری، سبز می‌شود، اما تیم‌های ما در گیلان و مازندران روی زمین چمن مصنوعی بازی می‌کنند، چون چمن استادیوم‌ها نیز داستان‌ها و سلطان‌ها دارد. نساجی مشخص نیست در فصل جدید کجا میزبان بازی‌های خانگی‌اش است و چوکای تالش پس از صعود به لیگ دسته اول، نمی‌تواند در خانه بازی کند، به این دلیل که استادیوم پوریای ولی تالش، حتی با استانداردهای داخلی ۱۵ متر زمین کم دارد و شوت‌های بازیکنان، به خانه همسایه می‌رود!

حالا با این شرایط، جایی که حتی بیشتر تیم‌های سطح اول فوتبال کشورمان هم زمین تمرینی و استادیوم اختصاصی از خودشان ندارند، از میزبانی کشوری ایراد می‌گیریم که از سوی فیفا به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شده و در امکانات تمرینی نیز از دنیا پیشی گرفته است. به گونه‌ای صحبت می‌کنیم که انگار برای گرفتن میزبانی جام جهانی از قطر، فقط همان 15 متر در استادیوم چوکای تالش را کم داریم.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا چوکای تالش جام جهانی 2022 قطر میزبانی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸

میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنابر تصمیم هیئت اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری، شهرهای ایروان پایتخت ارمنستان و کاراکاس در ونزوئلا، میزبان رقابت‌های جهانی وزنه برداری در سال 2027 و 2028 خواهند بود.

ایروان در سال 2023 مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت‌های پان آمریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2026 نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.

محمد جلود رئیس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.

با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک 2028 هنوز مشخص نشده اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال 2027، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال با بردی نفس‌گیر
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال