Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تبیین  اهمیت و مزایای ارزشمند ورود شرکت‌های استانی به بورس گفت: ورود به بورس، بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین راه جذب سرمایه و هدایت منابع مالی به سوی شرکت‌هاست و بر این اساس شرکت‌های استانی باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد اقتصاد دانشگاه شیراز با اشاره به جایگاه بورس و بازار سرمایه به عنوان سومین مولفه مهم در اقتصاد جهان اضافه کرد:‌ بورس با جذب سرمایه‌های راکد و کوچک و نیز سرمایه‌های بزرگ ضمن بهینه کردن گردش مالی و هدایت آن به سمت فعالیت‌های مثبت و سالم اقتصادی، بالاترین نقش را در پیشرفت اقتصاد دنیا دارد و مهمترین معیار سنجش سلامت اقتصاد هر کشور است.

 نماینده مردم شیراز  تامین منابع مالی را اصلی‌ترین نیاز کنونی شرکت‌های استانی خواند و گفت: حضور در بورس  سریعترین و کم  هزینه ترین راه تامین و جذب سرمایه است که در مقایسه با استقراض از بانک ها کاملاً کم هزینه تر، سریعتر و اطمینان بخش تر خواهد بود و  در این حالت  شرکت‌ها نه تنها اقساطی را پرداخت نخواهند کرد، بلکه  دارای شرکا و سهامدارانی خواهند بود که در سود و زیان شرکت همراه آنان خواهند بود.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شروط ورود به بورس از جمله شفافیت کامل مالی، کارایی  و مثبت بودن ترازهای مالی را سرمایه اصلی و  ارزشمندی خواند که هر  شرکت به محض ورود به بازار سرمایه از آن بهره مند می شود.

 وی اضافه کرد: خودآزمایی، خود کنترلی و خود ارزیابی به عنوان شروط مستمر حضور  شرکت‌ها در بورس بدون شک زمینه ساز موفقیت شرکت‌های حاضر در بورس خواهد بود.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به  دیگر مزایای مهم حضور شرکت‌های استان در بازار بورس و سرمایه از جمله مشوق‌های مهم مالیاتی  اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون به شرکت‌های حاضر در بورس به میزان ۵ تا ۱۰ درصد مالیات قطعی تخفیف مالیاتی تعلق خواهد گرفت و علاوه بر آن بر اساس مصوبه مهم و جدید شورای عالی اقتصاد سران سه قوه، شرکت‌هایی که در سال ۹۹ وارد بورس شوند سازمان امور مالیاتی تنها مالیات یک سالانه آنها را محاسبه کرده  و به مالیات سالیان گذشته آنها ورود نخواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با  ذکر فهرست‌وار دیگر مزایای حضور شرکت‌های استان در بورس، به روزرسانی ارزش  واقعی سهام  شرکت، کسب  اعتبار و اعتماد عمومی هم در بُعد داخلی و هم در بُعد بین المللی و نیز سهولت در دریافت و ارائه تضامین بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی را از دیگر مزایای مهم حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه ها خواند و گفت: هنگامی که یک شرکت وارد بورس شده و مجوز آن را دریافت می‌نماید، برای انتشار اوراق مشارکت خود  که سریع ترین راه جذب سرمایه و جلوگیری از هدر رفتن زمان و ایجاد هزینه است، دیگر  نیازی به اخذ مجوز از بانک مرکزی و مراحل سخت و زمانبر آن  نخواهد داشت.

 عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه با ارائه آماری از میزان سپرده‌های بانکی مردم استان در بانک‌های استان گفت: بر اساس آمار‌های بانک مرکزی مردم استان رقمی در حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان را در بانک‌های استان سپرده گذاری کرده اند که شرکت‌های استان در صورت حضور و فعالیت در بازار سرمایه می توانند میزان قابل توجهی از  این رقم چشمگیر و ذخیره ارزشمند مردم استان را جذب و بدون درگیر  شدن با سیستم بانکی، به  تامین نیاز‌های مالی خود بپردازند و از این پتانسیل بالقوه و ارزشمند بهره مند شوند.

قادری در پایان حضور گسترده، پویا و پرانگیزه مردم در بازار سرمایه را علی رغم تلاطم‌های اخیر،  فرصت طلایی برای شرکت‌های استانی و شکوفایی و تحول در آنها خواند و از مدیران این شرکت‌ها خواست که تمام توان خویش را جهت حضور هرچه سریعتر در  بازار سرمایه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: در این مسیر نمایندگان مجلس نیز برای حمایت از شرکت‌های استانی آمادگی کامل خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مجلس بورس شرکت های استانی شرکت های استانی شرکت های استان بازار سرمایه جذب سرمایه ترین راه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد تا سناریو سیو (ذخیره) سود مطرح شده در چند روز اخیر اهالی بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 4 درصدی را عملی کرده باشد.

به گزارش اکوایران، درجریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در بورس تهران روی رقم  هزار و 900 میلیارد تومان ایستاد موضوعی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی کم توان ادامه دار بودن رشدهای شارپی وجود ندارد و بازار برای هر پله صعودی نیاز به استراحت دارد.

با این حال با افت شاخص در روز جاری ارزش بازار دوباره کانال 8 هزار همتی را از دست داد و فولاد ، فملی و نماد شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

گروه خودرویی بعد از مدت ها دوباره به صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی رسیده است و ارزش 670 میلیارد تومانی را در روز جاری به خود گرفت که می تواند سیگنالی برای روز های آینده بازار سرمایه باشد.

گروه فلزات اساسی نیز با 345 میلیارد تومان و تقریبا با نیمی از ارزش معاملاتی گروه خودرویی در جایگاه دوم ایستاد. سرمایه گذاری‌ها دیگر گروه مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود تا با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفته باشد.

اما در بازارهای جهانی قیمت طلا با سرعت بیشتری از میزان رشد خود در مسیر افت و اصلاحی قرار گرفته است و با کاهش نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه این بازار آرام‌تر شده است و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

همچنین صندوق‌های طلا در بازار بورس تهران امروز را با منفی و رخ قرمز رنگ شروع کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شده بود.

در بازار داخلی نیز قیمت دلار نیمایی که در روز های گذشته مسیر صعودی را خیلی آرام تر در پیش گرفته بود به عدد 41 هزار تومان وارد شد قیمت این ارز در روزهای ابتدایی سال جاری کمی بیشتر از 40 هزار تومان قیمت می خورد و در حال حاضر بالاتر از 41 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اما گروسی نیز  به زودی به ایران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود این طور عنوان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تامین ارز داشته باشیم و به تدریج آثار هیجانات ناشی از اتفاقات مقطعی در بازار را کاهش بدهیم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و  اهالی تکنیکالیست بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی ایجاد شده حساب باز کرده‌اند .

به گفته اهالی بازار برای ادامه دار بودن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اینکه شاخص کل بتواند از پس این مقاومت برآید باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه شود تا بتواند بار دیگر به سقف تاریخ 2.5 میلیون واحدی خود در سال گذشته برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 1402 و در نیمه های اردیبهشت ماه رقمی بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحدی را به خود گرفت.

tags # بورس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید