Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  محصولات جدید آمازون با تنوعی زیاد از دستگاه‌های جدید اکو گرفته تا سرویس گیمینگ مبتنی بر کلاد در رویداد این شرکت معرفی شدند تا عرصه رقابتی تازه‌ای برای غول‌های تکنولوژی شکل بگیرد. «دیو لیمپ» مدیر بخش محصولات و خدمات شرکت آمازون در این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه‌های آمازون به افراد کمک می‌کنند تا در طول دوره همه‌گیری ویروس کرونا بتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی را بهتر رعایت کنند، گفت: «آمازون در راستای تلاش برای حفظ محیط‌زیست، تمام این دستگاه‌ها و محصولات جدیدش را که با مواد و بسته‌بندی تجدیدپذیر تولید شده‌اند، با نشان سازگار با محیط زیست عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» نسخه‌های جدید اسپیکر اکو

 در این مراسم سری جدید محصولات اکو با طراحی جدید رونمایی شدند. اسپیکر اکوی جدید این شرکت که با طراحی کروی‌شکل و در سه رنگ متنوع معرفی شده است، دارای یک ساب‌ووفر یک اینچی و دو بلندگو است. حلقه‌های نورانی دور این اسپیکر نشان می‌دهند که دستیار صوتی هوشمند الکسا در حال گوش دادن به شماست یا اعلان جدیدی دارید. اسپیکر اکوی جدید آمازون مبتنی بر یک هاب خانگی است تا کاربران آن بتوانند لامپ‌های هوشمند خانگی یا دیگر گجت‌هایشان را به آن مرتبط کنند. این محصول از تکنولوژی زیگبی پشتیبانی ‌می‌کند و ‌می‌تواند از آن به‌عنوان یک پل رابط هم بهره بگیرد. آمازون همچنین به‌روزرسانی داخلی جدیدی هم در این محصول ارائه کرده است که شاید مهم‌ترین آنها استفاده از پردازنده AZI باشد که فرآیند تشخیص و شنیدن صدا توسط الکسا را سریع‌تر می‌کند. این اسپیکر جدید که مجهز به تکنولوژی دالبی است، از روز ۲۲ اکتبر و با قیمت ۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

این شرکت نسخه‌های تازه‌ای از اسپیکر اکو دات خودش را هم معرفی کرد. مدل پایه این اسپیکر با قیمت ۹۹/ ۴۹ دلار به بازار خواهد آمد، اما نسخه مجهز به ساعت اسپیکر با قیمت ۱۰ دلار گران‌تر در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نسخه کودکان اسپیکر اکو دات هم با روکش پلاستیکی پاندا و ببر و قیمت ۹۹/ ۵۹ دلار روانه بازار می‌شوند. در این محصول دستیار صوتی الکسا توانایی شناسایی و پاسخ دادن به صدای کودکان را خواهد داشت، به شرط آنکه از قبل حالت صدای کودکان در آن فعال شده باشد.   اکو شو جدید برای تماس ویدئویی بهتر نسخه تازه نمایشگر هوشمند اکو شو هم در این مراسم رونمایی شد. اکو شو ۱۰ با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی طوری طراحی شده است تا تماس ویدئویی و زنده کاربران با یکدیگر را ساده‌تر کند.

 این نمایشگر به یک پایه موتوری با قابلیت چرخش و حرکت مجهز شده است که ‌می‌تواند با توجه به جابه‌جایی‌های کاربر در محیط خانه به راحتی او را دنبال کند. این نمایشگر ۱۰ اینچی که پیش‌تر امکان مشاهده آمازون پرایم ویدئو و هولو (Hulu) را برای کاربران فراهم کرده بود، حالا از نتفلیکس هم پشتیبانی ‌می‌کند. اکو شو ۱۰ قرار است با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود. هنوز زمان دقیق عرضه این محصول اعلام نشده است.

به‌روزرسانی فایر تی‌وی استیک

این به‌روزرسانی همراه با بهره‌گیری از پردازنده جدیدی است که عملکرد این محصول را تا ۵۰ درصد سریع‌تر می‌کند. در این رویداد همچنین نسخه ارزان‌تری از این محصول به نام فایر تی‌وی استیک لایت رونمایی شد. نسخه کلاسیک این محصول با قیمت ۹۹/ ۳۹ دلار و نسخه ارزان‌تر آن با قیمت ۱۰ دلار ارزان‌تر به بازار عرضه خواهند شد.

سرویس گیمینگ لونا برای رقابت با گوگل و مایکروسافت

 بالاخره پس از مدت‌ها آمازون سرویس گیمینگ کلاد خود را با نام لونا (Luna) رونمایی کرد یبی جدی برای گوگل استادیا و مایکروسافت ایکس‌کلاد باشد. این سرویس از فایر تی‌وی، پی‌سی، مک و موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها پشتیبانی ‌می‌کند و قرار است به زودی امکان پشتیبانی از پلت‌فرم اندروید هم به آن اضافه شود. آمازون در کنار این سرویس از لونا کنترلر (Luna Controller) هم پرده برداشت که به گفته این شرکت اگر به همراه تکنولوژی Cloud Direct استفاده شود، تاخیر کمتری خواهد داشت.  این کنترلر با قیمت ۴۹ دلار روانه بازار می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که سرویس لونا از چه زمانی در دسترس کاربران سراسر دنیا قرار می‌گیرد.  با این حال گویا کاربران ساکن آمریکا می‌توانند با دعوت‌نامه از این سرویس استفاده کنند.

دوربین پرنده یا پهپاد امنیتی

بخش امنیت هوشمند شرکت آمازون یا رینگ هم در این مراسم از محصول جدیدی به نام Always Home Cam رونمایی کرد که از آن به‌عنوان دوربین پرنده خانگی یاد ‌می‌شود. این پهپاد امنیتی می‌تواند به‌صورت خودکار در کل فضای خانه پرواز کند و تنها در زمان پرواز کردن امکان فیلمبرداری را دارد. این دوربین برای شارژ شدن به داک مخصوص خود نیاز دارد و در آن حالت خاموش است. قیمت این دوربین پرنده ۲۴۹ دلار تعیین شده و فروش آن از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

روترهای جدید و سریع‌تر

 در مراسم آمازون، از روترهای مش وای‌فای جدید این شرکت به نام‌های Eero ۶ با قیمت ۱۲۹ دلار و Eero ۶ Pro با قیمت ۲۲۹ دلار هم رونمایی شد. همچنین در کنار این دو دستگاه، اکستندر Eero ۶ معرفی و قمیت ۸۹ دلار برای آن تعیین شد. این محصول از وای‌فای ۶ و تکنولوژی زیگبی برای ارتباط با دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی پشتیبانی ‌می‌کند تا در نهایت سرعت و کیفیت ارتباط بالاتر را در همان شبکه برای کاربرانش فراهم کند.  Eero ۶ امکان مرتبط کردن بیش از ۷۵ دستگاه به‌صورت همزمان را به کاربرانش می‌دهد.

دوربین‌های امنیتی خودرو

بخش امنیت هوشمند آمازون یا رینگ، یک محصول دیگر را هم در این رویداد معرفی کرد. دوربین‌های امنیتی جدید برای خودروها به نام‌های Cam Alarm و Car Cam قرار است ابتدا با خودروهای هوشمند شرکت تسلا هماهنگ شوند.  مدل Car Cam که با قیمت ۵۹ دلار و Car Cam هم با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد، روی داشبورد نصب ‌می‌شوند و این امکان را به کاربران‌شان می‌دهند تا هم فضای داخل و هم فضای بیرون خودرو را کنترل کنند.

پربیننده ترین لوکس‌ترین موبایل‌ها چند؟ +جدول جهش ۶درصدی بیت‌کوین از کمترین قیمت معاملاتی روز موبایل آنر چند؟ +جدول قیمت روز تبلت مایکروسافت +جدول ۳ نفر به ماه سفر می‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوگل مایکروسافت وای فای اسپیکر آمازون تجارت الکترونیکی اسپیکر هوشمند غول فناوری قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رونمایی شد اسپیکر اکو دستگاه ها قیمت ۹۹ اکو شو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی

ایتنا - شرکت آمازون می‌گوید با استفاده از هوش مصنوعی در بسته‌بندی محصولات، توانسته است ضایعات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
آمازون در سال ۲۰۱۹ برای کاهش ضایعات بسته بندی مدلی هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد.

این سیستم که «موتور تصمیم‌گیری بسته‌بندی» نام دارد، از داده‌های متنی، تصویری و بازخورد کاربران برای پیش‌بینی بهترین گزینه بسته‌بندی برای هر محصول استفاده می‌کند.

در عرض پنج سال، این ابزار هوشمند توانسته حداقل ۵۰۰ هزار تن از ضایعات بسته‌بندی در آمازون را کاهش دهد که معادل وزن ۷۷۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

کایلا فنتون، مدیر ارشد تیم نوآوری بسته بندی آمازون می گوید: این فناوری قابلیت تصمیم گیری در مقیاس بزرگ را به ما می دهد و نمونه ای از همگرایی پایداری و تجارت است.

محققان آمازون با استفاده از تکنیک‌های پردازش داده، تصاویر ثبت شده از محصولات در انبار و بازخورد کاربران، توانستند عملکرد سیستم را تا ۳۰ درصد بهبود بخشند.

 

در حال حاضر، این مدل در آمریکای شمالی و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و آمازون برنامه گسترش آن به سایر مناطق از جمله هند، استرالیا و ژاپن را دارد.

بهینه‌سازی بسته بندی علاوه بر کاهش ضایعات، سودمندی های دیگری نیز برای آمازون داشته است. این شرکت اعلام کرده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۲ میلیون تن در بسته بندی صرفه جویی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که هرگونه کاهش ضایعات بسته بندی برای محیط زیست مثبت است. رافائل اوراس، استاد دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: "فرصت بزرگی برای صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش این ضایعات استفاده کند. البته انگیزه آمازون فراتر از پایداری محیط زیستی و کاهش هزینه های متغیر نیز هست."

علاوه بر آمازون، قوانین و مقررات جدید نیز ممکن است صنایع را به استفاده از بسته بندی های پایدارتر سوق دهد.

در اروپا، آمازون شروع به جایگزینی بسته بندی های پلاستیکی با مواد کاغذی و مقوا کرده است. هرچند برای پیشرفت های واقعی در زمینه پایداری، همکاری تمام زنجیره تامین ضروری است.

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403