Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: توزیع ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا آغاز و در فاز اول در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گرفت تا به صورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان تلقیح شود. مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد قیمت واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: واکسن تامین شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بوده که قیمت تمام شده آن ۴۴ هزار تومان است و از طریق داروخانه ها در اختیار سالمندان و کودکان قرار می گیرد، قیمت واکسن برای سایر اقشار جامعه در صورتی که تصمیماتی در مورد ارز نیمایی گرفته شود، اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: از روز گذشته تحویل ۱.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای استفاده در شبکه بهداشت به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت آغاز شده است.
به گزارش سازمان غذا و دارو، سید حیدر محمدی درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا افزود: توزیع ۱.۵ میلیون واکسن آنفلوآنزا آغاز و در فاز اول در اختیار معاونت بهداشتی قرار خواهد گرفت تا به صورت رایگان به زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان تلقیح شود.
وی ادامه داد: در مرحله بعد واکسن آنفلوآنزا بین داروخانه ها توزیع و با ثبت کد ملی به سالمندان بالای ۶۵ سال ارائه خواهد شد که زمان آن متعاقباً از سوی سازمان غذا و دارو اعلام می شود.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد قیمت واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: واکسن تامین شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بوده که قیمت تمام شده آن ۴۴ هزار تومان است و از طریق داروخانه ها در اختیار سالمندان و کودکان قرار می گیرد، قیمت واکسن برای سایر اقشار جامعه در صورتی که تصمیماتی در مورد ارز نیمایی گرفته شود، اعلام خواهد شد.
محمدی در مورد تاخیر در واردات و توزیع واکسن آنفلوآنزا و نگرانی ها برای از دست رفتن زمان تزریق این واکسن اظهار داشت: سازمان غذا و دارو در زمان مناسب اقدام به ثبت سفارش و تامین واکسن کرده و تاخیر ایجاد شده به دلیل مشکلات مالی ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا و تامین ارز بود، اما با تلاش های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو امیدواریم واکسن مورد نیاز در زمان مناسب وارد و در اختیار مردم قرار گیرد.

برچسب ها: سازمان غذا و دارو ، وزارت بهداشت ، واکسن آنفولانزا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KFS

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت واکسن آنفولانزا کنترل سازمان غذا و دارو مدیرکل دارو و مواد تحت واکسن آنفلوآنزا قیمت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت دارو‌های گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: صنعت تولید دارو‌های گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.

رئیس انجمن تولید کنندگان دارو‌های طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می‌فرستیم، اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

همچنین نفیسه حسینی یکتا - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که بحث طبی ایرانی و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مراکز به هم گره خورده‌ای است که از هم جداناپذیر هستند و در اسناد بالادستی ما، سند ملی گیاهان دارویی و طب ستتی به عنوان یک صنعت متحد وجود دارد که اهداف و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بدون شک در صورت فعالیت با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درست نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه اقتصاد و معیشت این ظرفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

حسینی یکتا در پایان گفت: از جمله مهمترین اقدامات طب ایرانی در نظام سلامت در یک جمله و در نگاه اول در زمینه خدمات درمانی به صورت خدمات چندجانبه در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل، خدمات درمانی و بهداشتی به صورت مستمر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور