Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی در دو منبع آبی استان در ماکو و ‏نقده خبر داد‏. ‏

به گزارش برنا آذربایجان غربی ؛ محمد باقر قریشی نجف آباد مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی، از آغاز فعالیت‌های صید و صیادی در دو منبع آبی استان آذربایجان غربی ‌خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت ‌سد‌های ارس ماکو و حسنلوی نقده صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۳ هزار و۵۰۰ تن انواع ماهیان بومی از دریاچه پشت سد ارس و بیش از ۲۵۰ تن ‌انواع ماهیان بومی با ارزش و کپور ماهیان از دریاچه پشت سد حسنلوی نقده صید و به بازار عرضه شود.
قریشی نجف آباد افزود: و بر اساس مجوز‌های صادر شده از سوی این مدیریت، تعاونی‌های ۱۸ و ۱۹ با ۳۸۶ نفر ‌عضو در پشت سد ارس و یک تعاونی صید و صیادی نیز با ۳۷ نفر عضو دائم در پشت سد حسنلوی نقده ‌ ‌ ‌فعالیت‌های صیادی خود را تا اطلاع ثانونی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده اند‎. ‎
‎ ‎او تصریح کرد: دریاچه پشت سد‌های ارس و حسنلو دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمایی با ارزشی از ‌جمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ هد، ماش و گونه ارزشمند شاه میگو است‎. ‎
‎ ‎مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ‌اضافه کرد: امسال پیش بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع ‌ماهیان سردابی و گرمابی در سطح استان تولید شود‎. ‎
قریشی سرانه مصرف آبزیان در استان را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: میانگین سرانه مصرف ‌ماهی در آذربایجانعربی کمتر از ۷ کیلوگرم برای هر نفر است که هفتاد درصد مصرف سرانه متوسط کشوری ‌است‎. ‎
تعداد ۱۰ تعاونی صید و صیادی در دریاچه‌های پشت سد‌های استان فعالیت و یک هزار خانوار از این طریق امرار ‌معاش می‌کنند. ‌
آذربایجان غربی با داشتن ۱۰ سد و ۹ رودخانه با قابلیت صید ماهی و ۴۲۰ مجتمع و مزرعه پرورش آبزیان از ‌استان‌های مستعد جهت تولید در زمینه آبزی پروری کشور بشمار می‌رود. ‌

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شیلات صید جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شیلات آذربایجان غربی آذربایجان غربی صید و صیادی دریاچه پشت پشت سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم