Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@18:23:45 GMT

واکنش بورس به ممنوعیت نوسان گیری روزانه

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۲۵۴۲

واکنش بورس به ممنوعیت نوسان گیری روزانه

شاخص کل بورس در معاملات امروز اگرچه با رشدی ۲۳ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۶۳۴ هزار واحد رسید، اما در ادامه معاملات با افت ۱۲ هزار واحدی به رقم ۱ میلیون و ۶۲۲ هزار واحد بازگشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه ۵ مهر ماه و در ادامه فراز و فرودهای روزانه خود، در ابتدا با رشد ۲۳ هزار واحدی از ۱ میلیون و ۶۱۱ هزار واحد که در معاملات آخرین روز کاری هفته قبل تثبیت شده بود، ظرف ۳۵ دقیقه به ۱ میلیون و ۶۳۴ هزار واحد رشد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

چرا نوسان گیری روزانه در بورس ممنوع شد؟

اما در ادامه معاملات و در یک ساعت پس از رشد اولیه، با نزولی نسبتاً آرام و ۱۲ هزار واحدی به رقم ۱ میلیون و ۶۲۲ هزار واحد کاهش یافت.

گفتنی است از ساعت ۹:۳۰ امروز مدیریت عملیات شرکت بورس تهران طی اطلاعیه‌ای از ممنوعیت نوسان گیری روزانه (فروش سهام خریداری شده در همان روز) خبر داده بود.

شاخص هم وزن نیز ۲ واحد منفی شد و به ۴۱۳ هزار و ۳۳۲ واحد کاهش یافت.

ارزش کل بازار در پایین رقم کانال ۶ هزار هزار میلیارد تومانی باقی مانده است؛ با این حال نماد فارس تأثیر مثبت ۶ هزار واحدی در رشد شاخص داشته و نماد فملی از نمادهای اثرگذار در کاهش شاخص بورس با منفی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد بوده است.

بیشترین صف خرید به پترول و تاپیکو با ارزش به ترتیب ۲۴۶ و ۱۰۰ میلیارد تومانی و بیشترین صف فروش نیز به ولی و ثشاهد با ارزش به ترتیب ۴۲۰ و ۳۳۰ میلیارد تومانی اختصاص دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین شاخص کل بورس بورس تهران بازار سهام بورس شاخص بورس بازار بورس فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه سهام سرمایه گذاری هزار واحدی ۱ میلیون هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی مواجه شد.

ارزش معاملات خرد عدد ۲,۶۲۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، ۳۰% و نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه ۴۳% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳,۳۵۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۲۷۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۹۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۲۹۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱,۵۱۱ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۹۵۲ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۵۱۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۳۹۴ میلیارد تومان قرار دارد.

تا این لحظه بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۲۵۶ میلیارد تومان (۰.۶ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۲۴۱ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۲۱۹ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه لاستیک و پلاستیک با ارزش معاملات ۳۶ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه محصولات فلزی با ارزش معاملات ۶۱ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه منسوجات با ارزش معاملات ۱۳ میلیارد تومان (۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر 6078837 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه