Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، شیخ صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت که به عنوان نماینده امیر این کشور در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنان خود به مسائل منطقه از جمله ایران پرداخت.

وی تاکید کرد: بر اساس اصل حسن همجواری که در منشور سازمان ملل نیز وجود دارد بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که تدابیر جدی به منظور ایجاد اعتماد و آغاز گفت‌وگو اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ صباح خاطرنشان کرد که این گفت وگوها باید بر اساس احترام به حاکمیت کشورها، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و کاهش تنش در منطقه خلیج(فارس) باشد زیرا این امر می تواند در تقویت روابط وهمکاری ها و احترام متقابل سهیم باشد و خواسته های تمام کشورها و ملت های منطقه از جمله امنیت و ثبات و آسایش را به بار می آورد.

نخست وزیر کویت همچنین تاکید کرد : از تهران می خواهیم که برای خاموش کردن آتش تنش در منطقه با جامعه بین المللی همکاری کند.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال حل بحران های منطقه و گفت‌وگو با کشورهای عربی به منظور ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بوده است.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073740 برچسب‌ها سازمان ملل متحد کویت ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد کویت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی از توافق حاصل شده در 19 آوریل 2024 توسط کمیسیون مرز آذربایجان - ارمنستان در مورد بازگشت چهار روستای آذربایجانی (بغانیس آیریم، آشاغی اسکیپارا، هیریملی و کیزیل‌خاجیلی) که 30 سال تحت اشغال ارمنستان بود، استقبال کرد.
 
این سازمان تاکید کرد که پیشرفت مثبت حاصل از مذاکرات مستقیم، گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح نهایی است.
 
دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی همچنین گفت از این گام مهم در راستای امضای یک توافقنامه صلح پایدار همانطور که در قطعنامه‌های مربوطه سازمان همکاری اسلامی تصریح شده، حمایت می‌کند.
 
گفتنی است 20 آوریل هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.
 
در این نشست 4 روستای آذربایجان تحت اشغال ارمنستان به این کشور بازگردانده شد.
 

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان