Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-طی سال‌های گذشته میزان افزایش مصرف آب در تهران به صورت سالانه ۲.۵ درصد بوده است، اما با شیوع بیماری کرونا در اسفند ۹۸ میزان مصرف رشد ۲۵ درصدی داشت. خبرگزاری میزان - محمدرضا بختیاری با حضور در برنامه تلویزیونی با اشاره نحوه محاسبه قبوض برق در فصول گرما سال اظهار کرد: تعرفه مصرف آب شهروندان در کشور به صورت پلکانی است و درفصول گرما بسته به میزان مصرف ضریب افزایشی اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران تصریح کرد: ۶۰ درصد مشترکان در تهران زیر ۲۰ متر مکعب مصرف دارند که این میزان مصرف زیر الگوی نرمال محسوب می‌شود، حدود ۲۰ درصد مشترکان در خط نرمال وکمی بیشتر مصرف می‌کنند و ۱۵ درصد مشترکان ۱.۵ برابر حد مجاز و ۵ درصد نیز بیش از حد مجاز مصرف می‌کنند. بیشتر بخوانید: تناسبی میان جمعیت تهران با منابع آبی نیست به گفته وی؛ در محاسبه فصول گرما مصرف آب ضریب افزایشی اعمال می‌شود و پس از تابستان این ضریب برداشته می‌شود.
وی افزود: طی سال‌های گذشته میزان افزایش مصرف آب در تهران به صورت سالانه ۲.۵ درصد بوده است، اما با شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه میزان مصرف رشد ۲۵ درصدی داشت.
بختیاری بیان کرد: در شهر تهران و در فصل تابستان رکورد مصرف ۳.۸ میلیون مترمکعبی ثبت شد که این میزان مصرف در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران تصریح کرد: طی سه ماه اخیر آهنگ رشد مصرف از ۲۰ درصد به ۸ درصد کاهش یافت و تابستان را با سخت‌های فراوانی پشت سر گذاشتیم.
وی افزود: در تابستان اخیر با وجود افزایش بی سابقه مصرف ناشی از رعایت نکات بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، آبرسانی بدون یک لحظه توقف صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران تصریح کرد: مقوله مصرف آب با استفاده از خدمات برق تلفن فرق دارد و در بسیاری از واحد‌های بزرگ در تهران به دلایل فنی یک کنتور در ساختمان نصب شده است و امکان محاسبه آب برای هر واحد امکان پذیر نیست، برای نصب کنتور نیازمند مکان و فشار مناسب در منطقه هستیم به مهمین دلیل مصرف آب در این منازل سرشکن خواهد شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو میزان مصرف مصرف آب ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی که قرار است از اول اردیبهشت ماه اعمال شود را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را به تصویب رساند و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها،  افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند را حداقلی در نظر بگیرند؛ اما در مورد اتوبوس های بخش خصوصی و تاکسی ها باید بگونه ای نرخ گذاری انجام می شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی شود. پس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم. 

وی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، به عبارتی دیگر پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی ها خواهیم داشت، گفت: البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه فرمانداری نرخ گذاری ها را تأیید کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس افزایش نرخ ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری لازم الاجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱