Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از ایجاد مراکز مثبت زندگی را ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک مرکز و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان ذکر کرد.

وی یادآورشد: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی‌گری دولت از اهداف این نوع مراکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: ایجاد مراکز مثبت زندگی گامی مناسب در تجمیع فعالیت های مددکاری در یک واحد برای مددجویان بوده و تاسیس مراکز مثبت زندگی موجب متمرکز شدن خدمات، دسترسی آسان و دریافت خدمات در حداقل زمان ممکن را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: خدماتی از قبیل آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش های مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم در این مراکز انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: خدمات مراکز شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز و دیگر موارد مرتبط است.

وی با اشاره به روند صدور موافقت های اصولی مراکز مثبت زندگی در این استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۷۷ درصد موافقت های اصولی این بخش در این استان صادر شده است.

به گفته این مسؤول، از ۴۰ مجوز مراکز مثبت زندگی مختص استان زنجان ۳۱ موافقت اصولی صادر شده است.

برچسب‌ها زندگی مثبت زنجان سازمان بهزیستی کشور توانبخشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی مثبت زنجان سازمان بهزیستی کشور توانبخشی زندگی مثبت زنجان سازمان بهزیستی کشور توانبخشی اخبار کنکور مراکز مثبت زندگی خدمات سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند