Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران گفت: هرچقدر استان جدید به کشور اضافه کنیم، هزینه‌های دولت افزایش پیدا می‌کند اما به هرحال باید نیاز مردم را هم درنظر گرفت و آن را رفع کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هفته گذشته ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی از طرح تشکیل استان‌های جدید خبر داد. ابوترابی ضمن اعلام وصول طرح استان گلساران از سوی هیئت رئیسه قوه مقننه، گفته بود که تقسیم استان‌ها در راستای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری مطرح شده است که طبق آن باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند هرچند که این طرح به دستور وزارت کشور تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1400 مسکوت شده است اما در حال حاضر مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفان می‌گویند تشکیل استان‌های جدید هزینه بسیار بالایی برای دولت به همراه دارد بنابراین در این شرایط اقتصادی موجود، به صلاح نیست اما موافقان هم می‌گویند رفت و آمد برای مردم و رسیدگی به کارهای اداری‌شان در استان‌های بزرگ مشکل است بنابراین آن استان‌ها باید کوچک شوند.

مهدی چمران، رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و رئیس اسبق شورای عالی استان ها درخصوص تشکیل استان‌های جدید در کشور به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: بنده کارشناسی دقیقی روی این موضوع انجام ندادم اما این را می‌دانم که برخی استان‌ها مانند کرمان و سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیادی که دارند، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده‌اند.

او افزود: برای مثال اگر کسی بخواهد از نقطه‌ای در سیستان و بلوچستان به مرکز استان برود باید از چابهار سوار هواپیما شود یا چندین ساعت با اتومبیل در راه باشد تا بتواند به مرکز برسد بنابراین اینگونه مشکلات مسافتی، مردم این مناطق را به دردسر انداخته است و آنها را درگیر بوروکراسی کرده است.

چمران با اشاره به هزینه‌های تشکیل استان جدید گفت: ما هرچقدر استان جدید به کشور اضافه کنیم، هزینه‌های دولت افزایش پیدا می‌کند اما به هرحال باید نیاز مردم را هم برطرف کرد و هر دو جنبه موضوع را درنظر گرفت.

رئیس اسبق شورای عالی استان ها بیان کرد: البته باید گفت اگر استان‌های جدید در دلِ سایر استان‌ها مانند اصفهان، کرمان و سیستان و بلوچستان تشکیل شود، شهرداری، بخشداری و فرمانداری جدیدی تشکیل نخواهد شد و دولت فقط باید استانداری جدیدی تشکیل دهد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: اگر امکان داشت که استانداری موجود تقسیم شود بسیار بهتر بود اما متاسفانه امری نشدنی‌ست و باید یک استانداری جدید در قد و قواره‌های استانداری‌ها در استان جدید تشکیل شود .

چمران در پایان تاکید کرد: به هرحال اگر قرار است استان‌های جدید تشکیل شود باید یک کارِ کارشناسی دقیق صورت گیرد تا ببینیم فواید آن بیشتر از آسیب‌های آن است یا خیر.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت شورای اسلامی شهر تهران مجلس شورای اسلامی مهدی چمران هواپیما هیئت رئیسه سیستان و بلوچستان استان های جدید تشکیل استان استان جدید استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟

کشورهای منطقه اسکاندیناوی مانند فنلاند که در گزارش جهانی شادی رتبه نخست را به خود اختصاص داد، آمار خودکشی بالایی دارند. تحقیقات ارتباط بین باورهای مذهبی و پیشگیری از خودکشی را در این مناطق مرتبط دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان طی مطالعه‌ای که برای ارزیابی خوشحالی انجام دادند به ارتباط قوی بین مالیات و ارزیابی افراد از میزان خوشحالی به ویژه در مناطق اسکاندیناوی دست یافته‌اند. مالیات از طریق ارائه خدماتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و حمل‌ونقل عمومی منجر به شادی می‌شود زیرا مردم اعتماد دارند که این پول عاقلانه استفاده و توزیع خواهد شد.

با وجود امتیازات بالای کشورهای شمال اروپا در سنجش خوشحالی، اما آمار آن‌ها در خودکشی نیز بالا است. میزان توزیع احساسات مثبت در کشورهای مختلف در سراسر گزارش‌های شادی جهانی نشان می‌دهد که آمریکای لاتین معمولاً در صدر قرار دارد، با این حال این کشورها حتی در رتبه بندی کلی شادی به ۲۰ کشور برتر راه پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر، کشورهای شمال اروپا به عنوان شادترین کشورها ظاهر شده‌اند، اما این جایی نیست که مردم بیشترین احساسات مثبت را گزارش می‌کنند.

کشورهای شمال اروپا ارتباط تاریخی با نرخ بالای خودکشی دارند. به عنوان مثال، در سال ۱۹۹۰، نرخ خودکشی فنلاند به حدی بالا بود که این کشور اولین استراتژی پیشگیری از خودکشی در جهان را ایجاد و اجرا کرد.

امروزه روندها در این منطقه بسیار بهبود یافته است، اما فنلاند همچنان در رتبه چهارم در میزان خودکشی جوانان قرار دارد. باور بر این می‌رود که اقدامات دولت‌ها در حمایت از رضایت از زندگی مردم بسیار مهم است، اما در پیشگیری از خودکشی چندان مهم نیست.

در واقع یکی از معیارها برای پیشگیری از خودکشی باور مذهبی است که در این کشورها تا حدودی ضعیف است. تحقیقات نشان داده بیمارانی که باورهای مذهبی دارند، احتمالاً درمان شناختی‎رفتاری را بهتر تکمیل می‌کنند و بسیاری از مردم نیز تمایل دارند باورهای مذهبی خود را در درمان بگنجانند.

به عنوان مثال، سوئد با یک دولت با کیفیت بالا، نرخ طلاق بالا و وابستگی مذهبی پایین، نرخ خودکشی پیش‌بینی‌شده بالاتری نسبت به شادی دارد.

این بدان معناست که همان شاخص‌هایی که شادی را پیش‌بینی می‌کنند، لزوماً با احتمال خودکشی مرتبط نیستند.

کد خبر 739639

دیگر خبرها

  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است