Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:11:35 GMT

۱۳ هزار مددجوی کمیته امداد یزد سالمند هستند

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۳۲۹۶

۱۳ هزار مددجوی کمیته امداد یزد سالمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مددجویان تحت حمایت سالمند هستند، اظهار داشت: هفته تکریم منزلت سالمندان از پنجم لغایت دهم مهرماه با شعار «اکرام منزلت سالمندان» با هدف ترویج و احیای ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم سالمندان با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به محورهای اصلی تکریم سالمندان، گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقا فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقا سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

وی با بیان اینکه این نهاد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

شجاعان با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: توزیع بسته سلامت بین سالمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند ازجمله برنامه‌های این نهاد در این هفته است.

وی افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در ادامه به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

کد خبر 5033105

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد کمیته امداد استان یزد ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شهرکرد بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل تکریم سالمندان کمیته امداد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل علیرضا حسین‌نژاد با اشاره به سیاست و برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای استقلال مالی خانواده‌های زیرپوشش اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال‌زا و زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های اقتصادی زمینه استقلال مالی خانواده‌ها و رسیدن به مرز خودکفایی آنها فراهم شده است.
وی اضافه کرد: مدت زمان رسیدن به مرز خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات خودکفایی است و در صورتی که درآمد ماهانه خانوار برابر حقوق ماهانه تعیین شده قانون کار باشد، خانوار زیرپوشش به مرز خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد مقدس خارج می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل (ره) زیربنای خودکفایی اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش را توانمندسازی فکری و فرهنگی اعلام کرد و افزود: کمیته امداد استان اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.
حسین‌نژاد گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش از سوی دیگر شاهد استمرار ورودی و پذیرش خانواده‌های جدید در کمیته امداد امام خمینی استان هستیم.
وی تصریح کرد: طرح خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در هیچ شرایطی مانع از بهره‌مندی خانواده‌های فقیر و کم‌توان مالی از حمایت‌های این نهاد مقدس نیست.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد