Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس گفت: بزرگ ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است.

ابراهیم عزیزی شنبه ۵ مهر در جمع مردم روستاهای شوراب و احمدآباد شهرستان شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: نام دفاع مقدس برگرفته از عنصر ایمان و معنویت بود و این تقدس به این دلیل بود که ما برای دفاع از آرمان‌های نبوی، علوی و فاطمی در صحنه حاضر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، عزیزی افزود: جنگ فی نفسه رویداد خوبی نیست اما وقتی تبدیل به فرهنگ اعتقادی شده و در راستای دفاع از آرمان، مکتب و اصول باشد، تقدس پیدا می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دفاع مقدس را برگرفته از مکتب ایثار و مردانگی و شجاعت دانست و افزود: دفاع مقدس مکتب همه خوبی‌ها و مردانگی‌ها است و انصافا خاک جبهه قطعه‌ای از بهشت بود.

او حرکت در جهت خدمت به مردم را ادامه راه دفاع مقدس دانست و گفت: امروز هم از خودگذشتگی، خدمت، تلاش و حل مشکل مردم  ادامه فرهنگ دفاع مقدس است و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همان باور دفاع مقدس باید حاکم شود.

این نماینده مجلس افزود: روزگاری برای ۱۰۰متر سیم خاردار نیازمند این و آن بودیم اما فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی ما را تبدیل به بزرگ ترین کشور از نظر تجهیزات کرد؛ روحیه ای که اگر امروز نیز در اقتصاد حاکم بود، شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم.

عزیزی با بیان اینکه مردم دیدند که اگر بخواهیم کار کنیم، می توانیم، بیان کرد: امروز حل مشکلات مردم و خدمت به آنان که بدون چشمداشت ۸سال شجاعانه صبوری کردند، جهادی مقدس و وظیفه ای سنگین تر از دفاع مقدس است.

او همچنین گفت: توصیه ما این است که مدیران برای خدمت به مردم، از فرهنگ دفاع مقدس درس بگیرند، زیرا اگر همان روحیه که بر دفاع مقدس حاکم بود امروز بر عرصه‌های مدیریتی حاکم بود، دست به گریبان مشکلات نبودیم.

نماینده شیراز و زرقان افزود: در دفاع مقدس ما هیچ وقت به دشمن اعتماد نکردیم اما امروز به دشمن اعتماد می‌کنند غافل از اینکه این نگاه نمی‌تواند ایران اسلامی را به جلو ببرد.

عزیزی با بیان اینکه امروز بزرگ ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: دلدادگی به مکتب غرب و وابستگی به بیگانگان مشکلی را حل نمی‌کند.

او با بیان اینکه کشور همیشه نیازمند فرهنگ جهادی دفاع مقدس است، ادامه داد: مشکل مردم با بروکراسی‌های اداری و کاغذی و پیچیده حل نمی‌شود بلکه با همت و اراده حل می‌شود که از صدها کاغذ و صورت جلسه بهتر است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه شوراب همچون فقدان راه مناسب، آب بهداشتی، بهداری، اورژانس، گاز،  شرکت تعاونی، گلزار شهدا و ... گفت: این‌ها وظایف حاکمیتی است و حتما باید حل و فصل شود اما نیازمند تغییر نگاه‌ها نیز هستیم.

عزیزی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: در این دیدار ما ۲هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات استان بودجه گرفتیم اما به راستی این مقدار بودجه در گستره استان پهناور فارس ناچیز است، چراکه فقط یک پروژه آزادراه شیراز- اصفهان ۱۶۰۰میلیارد تومان بودجه می خواهد، این یعنی اینکه باید نگاهمان را به پیشرفت کشور عوض کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس حل مشکلات را نیازمند همت همگانی دانست و تاکید کرد: بخش اعظمی از مشکلات با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی که تولید درآمد نیز برای آنان کند، قابل حل است وگرنه با بودجه دولت تنها چند پروژه را می توان جلو برد لذا نیاز است سرمایه‌های سرگردان را به منطقه بیاوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دفاع مقدس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراهیم عزیزی مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار کرد: امروز ارتش ایران به یک ارزش پرهیبت و قدرت در منطقه تبدیل شده و هیچ کس را توان رویارویی با آن نیست.

وی با اشاره به اینکه گوشه ای از تحرکات ارتش امروز در منطقه سبب رعب و وحشت در اردوگاه دشمن می شود، خاطرنشان کرد: ارتش ایران با صلابت و صولت حیدری خود توانسته است معادلات کشورهای فزون خواه را در منطقه برهم زده و سفره و بساط این فزون طلبان را جمع کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ارتش ایران ارزشمندی خود را به منصه ظهور رساند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به ارتش هویت داد و در مقابل ارتش نیز در بزنگاه جهاد هشت سال دفاع مقدس توانست ارادت خود را به نظام اسلامی نشان دهند.

عاملی با بیان اینکه ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد، ادامه داد: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت ها به نفع ایران تمام شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صیانت بزرگی برای کشور درست کرده است و دشمن حساب خاصی بر روی قدرت این نیروی مقدر باز کرده است، خاطرنشان کرد: ارتش ایران در دنیا به یک ارتش آرمانی تبدیل شده و تمام عناصر آرمانی شدن یک ارتش در ارتش ایران مشهود می شود.

امام جمعه وجود فرمانده کل قوا را به عنوان یک شخصیت کامل و بینظیر در راس ارتش ایران ستودنی عنوان کرد و گفت: امروز پادگان های ما به یک مدرسه و محل معنویت تبدیل شده است و همه این نعمات را مدیون رهبری و درایت ایشان در اداره مدبرانه کشور هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای را به نظام کرد و در مقابل نظام نیز به ارتش بها و هویت داد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس که ما درگیر یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بودیم رشادت های ارتش، سپاه و نیروهای مسلح سبب شد تا قطعنامه سازمان ملل در نهایت به نفع ایران صادر شود.

کد خبر 6080925

دیگر خبرها

  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد