Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسین یکتا مسئول قرارگاه امام رضایی ها و راوی کتاب مربع های قرمز در آیین رونمایی از فصلنامه مدیریت جهادی که در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد، گفت: وقتی کار برای خدا باشد و قیام لله باشد، اثر وضعی آن خیلی زیاد است.

وی افزود: حاج قاسم تالی تلو معصوم نبود اتفاقاً یک پاسدار سبزهِ آفتاب خورده کرمانی بود که در مسیر برای او اتفاق های ویژه ای افتاد تا قصه به این جا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

یکتا ضمن تأیید و تأکید بر اهمیت «نقطه صفرها» گفت: این نقطه صفرها را در جاهای دیگری هم می شود دید و توسعه داد؛ مثلا نقطه صفرهای تصمیم برای حرکت در راه خدا که شبیه همان نقطه‌های رهایی در عملیات هاست یعنی نقطه تصمیم برای انقطاع و حرکت. 

* اهمیت جنگ روایت ها در روایت از سردار سلیمانی

این راوی دفاع مقدس، با اشاره به جنگ روایت ها و ضرورت توجه دقیق به ابعاد آن، تاکید کرد: در مورد حاج قاسم هم این جنگ شروع شده و مهم است که کدام حاج قاسم را روایت می کنیم؟ حاج قاسمِ دست نیافتنی یا حاج قاسمی که قابلیت الگو شدن دارد و جوانها می توانند به او برسند.  

وی تأکید کرد: ما امروز برای شناخت مکتب حاج قاسم و معرفی او خیلی کار داریم و مردم نیز همه جا، تشنه شنیدن هستند و دنبال جایی می گردند که عطش شنیدن آنها را برطرف کند. اما الان جوان ها فقط سخنرانی نمی خواهند، بلکه صحبت می خواهند و به کسی نیاز دارند که با دلشان حرف بزند؛ با غم و  غصه و نیاز و شبهه شان. 

* مهمترین مولفه های مکتب حاج قاسم؛ لقمه حلال و استمرار در مبارزه 

یکتا مهمترین مولفه های مکتب حاج قاسم را اولاً لقمه حلال و بعد از آن استمرار چهل ساله در مبارزه و جهاد با دشمن عنوان کرد و افزود: نکته مهم دیگر درباره حاج قاسم، تعیین نسبت او با ولایت است. واقعیت این است که او هر بالاتر رفت، نسبت به فرمانده بالاتر متواضع بود. او نسبت به ولایت تواضع داشت و مطیع بود؛ آن هم از نوع مطلقه‌ی آن.  

وی توجه به این نکته را از این جهت مهم دانست که شاید امتحان ما در ولایت پذیری هنوز شروع نشده باشد، ولی فردا که بزرگ و نام نشان دار شدیم و سری در سرها برآوردیم، موقع امتحان است و نتیجه معلوم می شود.  

* معرفت به مأموریت و وقت گذاری حداکثری برای انجام آن 

یکتا خروج از بلاتکلیفی و معرفت به مأموریت را مهمترین مسأله افراد و پس از فهم مأموریت، وقت گذاری حداکثری برای به سرانجام رساندن آن را مهمترین وظیفه آنها دانست. وی با اشاره به آیه قل انما اعظکم بواحدة... اضافه کرد که ترک قیام لله بود که ما را اسیر رضاخان کرد و همین قیام لله بود که موسی را کلیم الله کرد و عیسی را روح الله.  

فرمانده قرارگاه امام رضایی‌ها با اشاره به روایت «من کان لله، کان الله له» تأکید کرد: اگر ما برای خدا قیام کنیم، خدا با همه خدایی اش، به کمکمان می آید و مثل شهدا «برکتی» پیدا می کنیم، نه اینکه مثل حالا صرفا «حرکتی» باشیم.  

* این راه، راهنما می خواهد 

این رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: در این مسیر باید دست مان، در دست یک عالم راه رفته و واصل باشد، همانطور که شهید صیاد شیرازی با آیت الله بهاء الدینی ارتباط داشت، شهید بابابی با آیت الله صدوقی و شهید احمدی روشن با آیت الله خوش وقت.  

* تصمیم بگیرید و مراقب باشید جا نمانید 

یکتا مدل کار در مکتب حاج قاسم و نگاه جهادی را متفاوت از نگاه رایج دانست و گفت: تصور من این است که در مکتب حاج قاسم، با «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَة» کارها حل و بر مشکلات غلبه می شود.

وی ادامه داد: این کتاب و نوشته و جلسات همه خوب است ولی مسأله مهم آن تصمیم فردی است که تعیین تکلیف می کند؛ تعیین تکلیف خودت با خدا در شب دهم. در این جا باید محکم تصمیم بگیرید که اگر این نقطه، درست شروع بشود، همه چیز درست می شود. این فعال فرهنگی یادآوری کرد: در این روزها که برخی در حال تربیت نیروی « الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ» هستند، شما هم برای خود نقشی تعیین کنید. 

* ضرورت تولید دانش و نهضت ترجمه در حوزه مکتب حاج قاسم  

حسین یکتا در ادامه به دست اندرکاران این فصلنامه توصیه کرد که کار تولید دانش در حوزه مکتب حاج قاسم را ادامه دهید و بعد از آن هم به سمت نهضت ترجمه بروید.

وی تأکید کرد: این کاری را که شروع کرده اید طوری بسته بندی و تقویت کنید که به زندگی و سبک زندگی امروز برسانید به نحوی که دختر و پسرهای امروز بتوانند با آن ارتباط بگیرند.  

* به جای «انقلابی بی قرار»، «کارمند مستقر» نشویم 

فرمانده قرارگاه امام رضایی ها یکی از اشکالات برخی نیروهای انقلابی وارد دانست که به جای «انقلابی بی قرار»، «کارمند مستقر» می شوند؛ این یعنی اکثرا مشرک شدیم و عدد فیش حقوقی برای مان مهم شده است.  

یکتا در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: ما جبهه ای‌ها از « لقاءالله» جاماندیم! دهه شصتی‌ها، دهه هفتادی‌ها، دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها مراقب باشید از بقیه الله جا نمانید.  
 
میثم لطیفی: تلاش کردیم نقاط آغاز فهم و شناخت مکتب حاج قاسم را در فصلنامه تبیین کنیم

میثم لطیفی؛ مدیر مسئول فصلنامه مدیریت جهادی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام، در این نشست که به همت هسته مدیریت جهادی و با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و علاقمندان حوزه مدیریت جهادی برگزار شد، با تبیین رویکرد فصلنامه مدیریت جهادی، گفت: این نشریه در هر شماره به یک یا دو موضوع محوری در حوزه جهاد و مدیریت جهادی می‌پردازد.

وی افزود: در این شماره دو موضوع اساسی مورد توجه قرار گرفته است، بحث اول مربوط به جهاد سازندگی و اتفاقاتی که برای آن رقم خورد، بود و مصادف با درگذشت حاج حسینعلی عظیمی رحمة الله علیه شد. بحث دوم هم مربوط به سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود. برای حاج قاسم کارهای زیادی انجام شده ولی تا کنون کار در خور شأن ایشان انجام نشده است. عمده مشکل هم به دسترسی به اطلاعات برمیگردد.  

وی با اشاره به ناشناخته ماندن ابعاد وجودی حاج قاسم از سوی بسیاری از مردم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حاج قاسم یک مکتب است و ما برای شناخت این مکتب، نیازمند بازشناسی آن هستیم. ما در این نشریه در نقطه صفر هستیم ولی به اندازه بضاعت موجود، به بررسی ابعاد مختلف مکتب حاج قاسم پرداخته ایم.  

* محمد نوروزی: در مکتب حاج قاسم، با «انسان» روبرو هستیم نه «یک اَبَر انسان افسانه‌ای» 

محمد نوروزی پژوهشگر مرکز رشد و مدیر دفتر مطالعات صنعت دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه این نشست،، یادداشت خود را با عنوان «نقطه های صفر در مکتب حاج قاسم» ارایه کرد.

وی گفت: مهمترین ملاحظه من در نگارش این یادداشت، توجه به این نکته بود که باید از تحریف حاج قاسم جلوگیری کرد.

نوروزی تصریح کرد: اگر پذیرفتیم که حاج قاسم یک مکتب است، آن وقت نقطه های صفری در مکتب او وجود دارد که باید فهم و پذیرفته شود. علاوه بر نقاط و نکاتی مثل محور بودن مبارزه، مقابل دشمن بودن و ...، شاید مهمترین نقاط صفر شناخت مکتب حاج قاسم، این باشد که ما «انسان» روبرو هستیم نه یک «ابر انسان» که قرار است از او داستان های افسانه ای و اسطوره ای دست نیافتنی بسازیم. 

مصباح الهدی باقری: برای فهم مکتب حاج‌قاسم،باید ریشه‌ها و نقاط آغاز را خوب شناخت 

مصباح الهدی باقری عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) نیز در بخش دیگر این برنامه به ارایه پژوهش «ریشه های یک مکتب» که با همکاری آقای حامد کیانی انجام پذیرفته،پرداخت. دکتر باقری مهمترین کار در شناخت مکتب حاج قاسم را، شناخت نقاط آغاز آن عنوان کردند و بر این نکته تأکید کرد که سردار سلیمانی،از اول حاج قاسم نبود،بلکه حاج‌قاسم شد.  

وی افزود: در این پژوهش 26 گزاره مهم از نقاط آغازین زندگی حاج قاسم (از 3 سالگی تا 13 سالگی)، شناسایی شده که می تواند به فهم و کشف بهتر ریشه‌ها و بنیانهای شکل‌گیری مکتب حاج قاسم کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حاج قاسم مدیریت جهادی دانشگاه حاج حسین یکتا دفاع مقدس سردار سلیمانی محمد نوروزی دانشگاه امام صادق مکتب حاج قاسم مکتب حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این آیین که شب هنگام اجرا می‌شود جمع کثیری از بزرگان، جوانان و نوجوانان هر محله در مقابل خانه‌های مردم اجتماع کرده و اشعار محلی را باصدای بلند می‌خوانند.

«رمضون الله، الله رمضون» از جمله اشعار محلی است در آیین رمضان خوانی خوانده می‌شود.

مردم با خواندن اشعاری خاص به پیروی از امام علی (ع) و کمک به مستمندان و یتیمان در هنگام افطار به درب خانه‌های مردم می‌روند و اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی از جمله گندم، آرد، خرما، نان، پول نقد می‌کنند.

این کمک‌ها انتهای مراسم بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • کشته شدن ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • اردوی جهادی در مسجد بقیه‌الله گلستان‌شهر بجنورد برگزار می‌شود
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات جدید اسراییل تجمع کردند