Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان،‌ امروز (شنبه)، کناره‌گیری «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه این کشور را پذیرفت.

این گزارش درست پس از آن است که مصطفی ادیب در سخنرانی امروز خود در کاخ بعبدا اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند مأموریت تشکیل کابیه را به عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، مدیریت کل ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که میشل عون ساعت یازده قبل از ظهر امروز مصطفی ادیب را به حضور پذیرفت که در این دیدار، ادیب مشکلات و موانعی را که در فرایند تشکیل دولت با آن مواجه شده به رئیس جمهور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، ادیب با تحویل نامه‌ای به میشل عون از ادامه فرایند تشکیل دولت عذرخواهی کرده است.

در مقابل، رئیس‌جمهور لبنان نیز با تشکر از ادیب به خاطر تلاش‌هایی که در این خصوص انجام داده، عذرخواهی او را پذیرفت.

طبق گزارش النشره، ریاست جمهوری لبنان مطابق با قانون اساسی این کشور اقدامات مناسب در این خصوص را اتخاذ خواهد کرد.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد) بود که انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون رئیس جمهور لبنان مصطفی ادیب مأمور تشکیل کابینه لبنان پذیرش استعفا رئیس جمهور مصطفی ادیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین رسانه‌های پاکستانی گزارش کردند که به‌مناسبت بازدید رئیس‌جمهور ایران از «کراچی» در روز سه‌شنبه، تمام اداره‌ها و مراکز آموزشی این شهر تعطیل خواهد بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین سفرش به پاکستان و در پاسخ به دعوت نخست‌وزیر این کشور قرار است فردا (دوشنبه) سوم اردیبهشت راهی این کشور می شود.

۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ «شهباز شریف» نخست‌وزیر جدید پاکستان در تماس تلفنی با رئیسی گفته بود که منتظر سفر شما به اسلام‌آباد هستیم. دعوتی که «آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی ۲۳ فروردین ماه با همتای ایرانی آن را مجددا تکرار کرد. دعوتی که از قبل مطرح بود و عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان پیش از این (آذر ۱۴۰۰) از رئیسی برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • موافقت مجلس با تشکیل سازمان سپند
  • رئیسی وارد پاکستان شد
  • رئیس جمهور وارد پاکستان شد
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی (سپند)
  • موافقت قاطع مجلس با کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند نیروهای مسلح
  • موافقت مجلس با کلیات تشکیل سازمان نوآوری دفاعی(سپند)