Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@18:11:33 GMT

علت سرد شدن زندگی مشترک چیست

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۳۸۳۵

دلایل سرد شدن رابطه بین زنان و مردان در زندگی مشترک و زناشویی تنها به زمان و مکان یا موقعیت خاصی محدود نمی شود.  هر رابطه ای دارای ابعاد متفاوتی است که عدم توجه به هر کدام از آن ها می تواند باعث سرد شدن رابطه زناشویی شود. در اغلب ازدواج ها پس از گذشت چند سال از شروع رابطه، شور و هیجان اولیه فروکش می کند و رابطه به صورت عادی تر و حتی گاهی با دعوا و جر بحث همراه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید زوج ها برای شروع رابطه و ازدواج بسیار تلاش کرده باشند، اما بعد از رسیدن به معشوق شان دیگر دست از سعی و تلاش برداشته اند. در حالی که ضروری است بعد از ازدواج نیز برای بهتر شدن و ترمیم رابطه دو طرف تلاششان را بکنند. آگاهی از علت سردی روابط می تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را شناسایی کنید و برای رفع آن ها اقدام کنید.  مشاوره خانواده یا زوج درمانی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات در رابطه ی زوج ها ایفا کند و به آن ها کمک می کند تا کیفیت رابطه خود را ارتقا دهند و در صورت سرد شدن روابط آن ها، علت هایش را متوجه شوند و سپس سعی کنند تا آن مشکلات را بر طرف کنند. برخی از زنان و مردان به محض سرد شدن زندگی مشترک به خیانت همسر خود شک میکنند در صورتی که نمی توان بر این اساس قضاوت کرد و شک بدون اساس به خیانت  می تواند زندگی شما را سردتر از گذشته کند. در صورتی که به خیانت همسر خود مشکوک هستید می توانید پیش از هر اقدامی با بهره گیری از مشاوره خیانت همسر و زوج درمانی بهترین روش را برای برطرف کردن این شک و بازگشت عشق به زندگی خود در پیش بگیرید

چرا رابطه ی زوجین سرد می شود؟

برای حفظ هر رابطه ای شما نیاز است که طرفین از آن مراقبت کنند. ماندن در رابطه و حفظ و مراقبت از آن بسیار دشوار است. همیشه باید تلاش کنید که خطا ها و اشتباه هایتان را جبران کنید و رابطه را ترمیم کنید
به طورکلی سردی و بی عاطفه گی در زندگی مشترک مربوط به اشتباهات زن و مرد در رابطه زناشویی است. همان طور که بیان کردیم روز های اول زندگی برای همه ی زوج ها شیرین و جذاب است. 
هر دو طرف حرف های نگفتنی زیادی دارند، و از بودن و در کنار  هم بودن بسیار لذت می برند اما با گذشت زمان حرف های نگفتنی ته نشین می شود و بودن در کنار هم عادی تر می شود و آرام آرام اختلافات و مشکلات زیادتر می شود. 
ابراز علاقه، خوش گذرانی و تفریح های مشترک کمتر می شود و اغلب به نوعی انگار زن و شوهر به هم خانه هایی تبدیل می شوند که  باهم غذا می خورند و می خوابند. 
اتفاقی که در اکثر روابط رخ می دهد این است که زن و شوهر ها بیشتر متمرکز بر مسائلی مانند خرید خانه و وسایل منزل ، مسائل و  مشکلات فرزندان، فعالیت های شغلی و دیگر مسائل حاشیه ای می شوند. 
در نتیجه، این دل مشغولی ها باعث می شوند که کمتر به رابطه ی بین خود و همسر شان توجه کنند و یا در گیر روابط عاطفی بین خودشان باشند. 
این زوج ها کم کم به تدریج، از حضور عاطفی غافل می شوند و صمیمیت بین آن ها از بین می رود در صورتی که وجود عاطفه و صمیمیت و توجه به این باعث نزدیکی بیشتر روابط زوجین می شود و این زوج ها می توانند همسر خود را بیشتر درک کنند و صمیمت بین آن ها به مرور زمان بیشتر هم می شود. چرا که آن ها تلاش می کنند که به رابطه با همسر خود توجه می کنند و سعی می کنند که فعالیت ها و تفریح های مشترکی باهم داشته باشند و یکدیگر را درک می کند. حتی اگر مشکلی هم در رابطه شان ایجاد شود سعی می کنند که آن مشکل را برطرف کنند. 


در ادامه چند دلیل رایج سردی روابط را بیان می کنیم :  مشکلات زندگی

همان طور که در بالا بیان کردیم، به تدریج با به وجود آمدن مشکلات و دل مشغولی های زندگی همچون مشکلات اقتصادی، عدم سازگاری و اختلافات زناشویی، دخالت والدین و خانواده های زوجین و مشکلات فرزندان و غیره باعث سرد شدن روابط بین زوج ها می شود. 

حل نکردن اختلافات در زمان مناسب 

زن و شوهر ها هر چقدر که باهم صمیمی باشند و زندگی خوبی را داشته باشند بالاخره اختلافاتی پیدا می کنند. 
در این زمان ها لازم است که با یکدیگر گفتگو کنند تا مشکلات و اختلاف هایی که به وجود آمده را حل کرده و کدورت ها را از بین ببرند. 
در صورتی که در مورد اختلاف ها و تعارضات خود صحبت نکنند این مسائل حل نمی شوند و باعث سرد شدن و فاصله گرفتن آن ها از یکدیگر می شود. 

نا آگاهی در زمینه رابطه جنسی

یکی دیگر از مسائلی که می تواند مشکلاتی را برای زندگی زوج ها ایجاد کند و باعث سردی در روابط آن ها شود. 
مربوط به رابطه ی جنسی است. 
بی میلی جنسی یا نداشتن آگاهی ها در مورد روابط جنسی باعث می شود که رابطه ی آن ها به مرور دچار سردی احساسی شود. 
دریافت کمک از روانشناس و یا زوج درمانگر هایی که در حیطه ی مسائل جنسی تخصص دارند می تواند به آن ها کمک کند. 
چرا که نا بلدی در رابطه ی جنسی و یا داشتن روابط بدون رضایت به مرور زمان باعث می شود دلزدگی آن ها از روابط جنسی بیشتر شود.

بی توجهی به روابط عاشقانه و صمیمی

زنان مخصوصا برای داشتن رابطه ی جنسی رضایت بخش نیاز دارند که رابطه ی عاطفی و عاشقانه ای را با همسر خود داشته باشند. در صورتی که رابطه ی صمیمانه و عاشقانه ای در طول سکس یا به طور کلی در حالت عادی با همسر خود نداشته باشید، باعث دلزدگی و سردی روابط زناشویی می شود. 
شما باید از عشق خود مثل فرزندتان مراقبت کنید، اما  یادتان باشد که نباید این مراقبت به شکل افراطی و سخت گیرانه باشد. 
حواستان به شریک زندگی خود و نیاز ها و خواسته هایش باشد. و هر زمانی که احساس کردید رابطه ی شما و همسر تان مانند گذشته صمیمانه و گرم نیست لازم است که برای بهبود رابطه تان اقداماتی را انجام دهید. 
یکی از اقدامات شما گفتگو با همسرتان و بررسی علل این فاصله گیری و سردی رابطه است. در قدم بعدی، پس از مشورت با همسرتان می توانید راهکار هایی را برای بهبود رابطه خود پیدا کنید.
و در نهایت، اگر در این فرآیند نیاز به کمک تخصصی داشتید می توانید از متخصصان و مشاوران خانواده کمک دریافت کنید. 

منبع: الف

کلیدواژه: زندگی مشترک همسر خود باعث سرد سرد شدن رابطه ی ی جنسی زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، از این رو در گام نخست برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهوری با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد