Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) اولین پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله حمیدرضا غلامرضایی (فلوشیپ پیوند کلیه و رئیس بیمارستان فرهیختگان) به همراه تیم جراحی سام زاده (فلوشیپ پیوند کلیه) و ولی پور (فلوشیپ اندریولوژی) که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، با همراهی فرهاد صفری (متخصص بیهوشی) و علیرضا مرادی به همراه کارشناسان فنی اتاق عمل و بیهوشی با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان اظهار کرد: بیمارستان فرهیختگان در یک سال فعالیت بیش از 2 هزار عمل جراحی متوسط و سنگین را با موفقیت پشت سر گذاشته است و در مقطع حساس مبارزه با ویروس کرونا کادر درمان بیمارستان فرهیختگان در خط مقدم بیماری بوده و 4 هزار بیمار کرونا ویزیت، تست و دوران درمان را گذرانده‌اند.

وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان نیز هفت ماه پیش راه‌اندازی شده و در این مدت بیش از 5 هزار دیالیز صورت گرفته است. از ماه‌ها پیش پیگیر راه‌اندازی و اخذ مجوز بخش پیوند کلیه بودیم که با تشکیل تیم پیوند، نخستین عمل روز گذشته با موفقیت انجام شد. بیمارانی که دچار نارسایی کلیه بوده و نیازمند پیوند کلیه هستند می‌توانند از امکانات بیمارستان برخوردار شوند و در بخش ویژه پیوند کلیه بستری شوند. نخستین عمل با موفقیت خاتمه پیدا کرده و عمل پیوند بعدی در جمعه هفته آتی صورت می‌گیرد.

رئیس بیمارستان فرهیختگان بیان کرد: دارندگان همه بیمه‌های پایه و اصلی جاری در کشور می‌توانند از خدمات بخش پیوند کلیه بهره‌مند بشوند. هماهنگی‌های با دانشگاه علوم پرشکی ایران صورت گرفته تا پیرامون بیمه همگانی نیز تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری منعقد شود تا پوشش بیمه‌ای بیمارستان تکمیل شود.

غلامرضایی درباره ظرفیت بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان نیز عنوان کرد: مجوز بخش پیوند کلیه برای 16 تخت صادر شده که تعدادی از این تخت‌ها به‌صورت همزمان بیماران را پذیرش خواهد کرد. براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح بسته شده، همه عزیزان نیروهای مسلح می‌توانند بدون فرانشیز در این بخش بستری و عمل جراحی بشوند.

انتهای پیام/

مجید فرج فائد کد خبر: 1073748 برچسب‌ها بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران پیوند عضو حمیدرضا غلامرضایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کرونا کرونا بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران پیوند عضو بیمارستان فرهیختگان بخش پیوند کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعیدی افزود: این جوان به دلیل مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی شد و در یک اقدام خداپسندانه دو کلیه و کبد ایشان در بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط تیم پیوند عضو برداشته شد و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان بوعلی شیراز انتقال داده شد.
وی اضافه کرد: همچنین امروز یک مورد دیگر پیوند اهدای عضو به نام منیژه تابان فر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام شد.
سعیدی افزود: این بیمار دچار سکته مغزی شده بود و با رضایت خانواده ایشان و با توجه به شرایط بیمار، کبد این بیمار توسط تیم پیوند عضو برداشته شد و برای اهدا به شیراز منتقل شد.
سعیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه این بیمار مرگ مغزی ۶۰ ساله بودند و با توجه به شرایط سنی ایشان فقط کبد بیمار قابل اهدا بود.

دیگر خبرها

  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • دومین اهدای عضو سال جاری در یزد
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • معرفی بخش‌های پیوند، داخلی و دیالیز به عنوان برگزیدگان سال ۱۴۰۲ بیمارستان فرهیختگان
  • قدردانی از بخش‌های منتخب بیمارستان فرهیختگان در سال ۱۴۰۲
  • مراسم تقدیر از بخش‌های منتخب بیمارستان فرهیختگان در سال ۱۴۰۲