Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین‌الدین فیروزی یکی از مدافعان حوزه سلامت و رزمنده دیروز خط مقدم جنگ در اسدآباد با بیان اینکه مدافعان سلامت همچون شهدای دوران دفاع مقدس با خدا معامله کرده و در جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا ایستادند، گفت: امروز بیمارستانهای ما کمتر از خط مقدم جنگ تحمیلی نیست و بسیاری از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی در آن مشغول خدمت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ امروز و دیروز ندارد، دلت که برای چیزی بتپد از هرآنچه داری مایه می‎گذاری از جان با ارزشت گرفته تا مال و دارایی که برای ذره ذره آن تلاش کرده ای، به قدری عشق داری که حتی از خانواده ات می‌گذری که مبادا چشم بد به دنبال گوشه ای از خاک وطنت باشد.

ایران این کشور همیشه استوار در برابر تمامی مشکلات و سختی‌هایی که از هر طرف بر آن وارد شده، خاکی است که عده ای کثیر از هرچه داشته و نداشتند، گذشتند تا نکند اهریمنی گوشه چشمی بر خاک پاکش داشته باشد.

دیروزها با حضور در جبهه و جنگ با سلاح در مقابل دشمن ایستادگی‌ها کردیم جوانان و پیران از زحمات چندین ساله خود گذشتند تا ایران پایدار و پا برجا بماند.

تمامی گذشته را به چشم ندیدیم و بر صداقت پدران و مادران‌مان گفته‌هایشان گواه بود بر هرآنچه گفتند و شنیدیم اما امروزها خود با چشم سر و چشم دل شاهد و گواه لحظه لحظه جنگ به هر طریقی هستیم.

جای دوری نرویم همین موضوع کرونا و درگیری ماه‌ها با این ویروس جان‌گیر که بر جهان قالب شد و ما مقابله‌ها کردیم.

از ماه‌ها پیش که این بیماری بر کشورمان پا گذاشت و سلامت و جان گران مایه مان را در معرض خطر قرار داد، گفته های پزشکان را بر روی چشم گذاشتیم تا کمکی بر نابودی این ویروس کرده باشیم،

پزشکان و تمامی کادر درمانی نیز خالصانه و جان بر کف از ابتدای ورود کرونا در کشور و شهرمان جنگیدند و جنگیدند و جنگیدند و این جنگ تا به کی و کجا ادامه دارد، خدا عالم است که امیدوارم و امید داریم که هرچه زود تا با علم و درایت متخصصان کشورمان به نابودی و خنثی شدن این ویروس نزدیک و نزدیک تر شویم.

به راستی چه فرقی است میان جنگ با سلاح و جنگ استراتژیک وقتی جان در خطر باشد، دفاع دفاع است؛ دفاع از سلامت، دفاع از خاک و وطن و هر دفاع دیگری، مدافعان سلامت ما همان رزمندگان دیروز هستند  و وظیفه ما همچون گذشته حفظ و نگهداری است.

خوشبختانه و به کوری چشم دشمنان همیشه حاضر کشور اسلامی مان ایران هستند، عزیزانی که مدافع جان، مال و ناموس این آب و خاک هستند.

رزمنده دیروز خاکریزهای جنگ، امروز مدافع سلامت است

در این زمینه با عین الدین فیروزی، یکی از مدافعان حوزه سلامت که رزمنده دیروز خاکریزهای جنگ بوده و امروز مسئولیت تجهیزات کرونا در دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد را عهده‌دار است، به گفت‌وگو نشستیم.

فیروزی که در حال حاضر در سن ۶۰ سالگی است، اظهار کرد: سرباز بودم که جنگ بر ما تحمیل شد و به جبهه اعزام شدم، آن موقع در تیپ نبی اکرم کرمانشاه حضور داشتم.

وی با بیان اینکه کل هشت سال دفاع مقدس برای ما جنگ بوده، گفت: یکی از خاطرات شیرین بنده در دوران شیمیایی شدنم در حلبچه بود، به عنوان تدارکاتی در حین بردن غذا بودم که شیمیایی شدم.

مسئول تجهیزات کرونا در دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد ادامه داد: در زمانی که با هلی‌کوپتر به بیمارستان سنندج منتقل شدم، و دکترها در آن لحظه از بنده قطع امید کردند و شنیدم که گفتند او را کنار بگذارید کارش تمام است؛  خودم هم توانایی صحبت کردن نداشتم که بگویم من زنده ام، آنجا بود که نام مرا در لیست شهدا دادند.

وی ادامه داد: در همان لحظه که ناامید شده بودم یک نفر ناجی شد و بنده را اشتباها با دیگر بیماران به تهران بردند و این شد من زنده ماندم و از قافله شهدا جا ماندم.

فیروزی با اشاره به اینکه جوانان در آن دوران برای دفاع از خاک و ناموس و میهن‌شان به پا خواسته بودند و کسی مال و ثروت برایش مهم نبود، گفت: امروز هم در ایامی که کرونا هم همانند دشمن به جان مردم افتاده، در جبهه سلامت مشغول خدمت هستم.

این مدافع سلامت با بین اینکه همه پزشکان و پرستاران در این ایام که شاید جان و سلامتی از همه مهمتر است، بسیجی وار در صحنه حاضرند و خدمت می‌کنند، افزود: در جنگ تحمیلی می دانستیم که دشمن روبروی ماست و تن به تن با او می جنگیدیم اما امروز در بحث کرونا، دشمن بغل دست گوشمان است و هر آن ممکن است با عدم رعایت بهداشت به آن مبتلا شویم.

وی با اشاره به اینکه ماههاست کادر درمان و حوزه سلامت با خانواده خود ارتباط نگرفتند، گفت: انتظار می رود مردم حداقل امکان از ماسک استفاده کنند.

فیروزی با اشاره به وضعیت کمک رسانی ها در پشت جبهه در جنگ تحمیلی، گفت: امروز هم در مبارزه با ویروس منحوس کرونا بسیاری از مردم و خیرین و بسیجیان به کم کارد درمانی آمدند و حتی کمک مؤمنانه بین اقشار آسیب پذیر توزیع کردند و این نشان می دهد که مردم ما در چنین جنگهایی همیشه آمده اند.

وی به کمک بسیجیان در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مدافعان سلامت همچون شهدای دوران دفاع مقدس با خدا معامله کردند و در جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا ایستادند.

امروز بیمارستانهای ما کمتر از خط مقدم جنگ تحمیلی نیست

این مدافع سلامت با بیان اینکه امروز بسیاری از پزشکان و پرستاران ما برای دفاع از جان مردم در مقابل کرونا شهید شدند، گفت: امروز بیمارستانهای ما کمتر از خط مقدم جنگ تحمیلی نیست که بسیاری از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی در آن مشغول خدمت هستند.

وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی مقابله با دشمن به صورت تن به تن بود اما امروز اعلام می کنند که ویروس کرونا کشنده است و بسیاری از پرستاران، پزشکان، کادر درمانی و خدماتی ایستادند و مدافع سلامت و جان مردم شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدافعان سلامت مدافع سلامت خط مقدم جنگ حوزه سلامت جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: نیروهای اوکراینی به نقطه شکست می‌رسند

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا موافقت کرد تا کمک‌های این کشور به اوکراین تصویب شود، بیشتر مسئله به این بستگی خواهد داشت که تجهیزات نظامی جدید تا چه اندازه سریع می‌تواند به خط مقدم اوکراین برسد.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از «میکولا بیلیسکوف» پژوهشگر موسسه ملی مطالعات استراتژیک در کی‌یف گزارش داد: «این کمک‌ها به ارتش اوکراین مهلتی می‌دهد اما کمک‌های بیشتری در این مسیر نیاز است؛ چشم‌اندازی که به دلیل مقاومت سرسختانه جمهوری‌خواهان آمریکا دشوار به نظر می‌رسد. سوال این است هم‌زمان با اینکه استراتژی پوتین صبر کردن است، آیا کمک‌های دیگری در سال ۲۰۲۵ و بعد آن هم وجود خواهد داشت و اگر باشد، در چه میزان خواهد بود.»

«مارک وارنر» رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون «سی‌بی‌اس» گفت: «برخی از تجهیزات، که احتمالا شامل سامانه‌های موشکی تاکتیکی یا ATACMS می‌شوند، ممکن است تا چند روز دیگر در راه باشند.»

علاوه بر این، طبق آنچه افراد آگاه گفته‌اند، آلمان این هفته متحدان اروپایی از جمله فرانسه و ایتالیا را تحت فشار خواهد گذاشت تا سیستم‌های دفاع هوایی و قطعاتی به اوکراین ارسال کنند.

به گفته تحلیلگران موسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده، حتی اگر تجهیزات آمریکا با سرعت حرکت کنند و به دست اوکراین برسند، احتمالا این کمک‌ها برای چندین هفته بر وضعیت خط مقدم تاثیر نخواهد گذاشت.

این تحلیلگران می‌گویند: «اگر نیروهای روسی شدت حملات خود را افزایش دهند، در این صورت وضعیت خط مقدم اوکراین وخیم‌تر خواهد شد.»

«فیلیپس اوبراین» استاد مطالعات استراتژیک در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند گفت: «اوکراینی‌ها آسیب جدی دیده‌اند و نیروهای مسلح آنها ضعیف‌تر شده‌اند. با این حال، آنها اکنون دست‌کم با کمک‌های ایالات متحده، باید بتوانند وضعیت خط مقدم را به ثبات برسانند.»

شبکه خبری بلومبرگ در پایان می‌گوید: «کمبود تسلیحات و نیرو به همراه نیاز مبرم به سامانه‌های دفاع هوایی، نیروهای اوکراین را به نقطه شکست می‌رساند و احتمال پیروزی روسیه را افزایش می‌دهد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • بلومبرگ: نیروهای اوکراینی به نقطه شکست می‌رسند
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از افتخارات سپاه
  • ۵۰ یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است