Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزیاتو،

 شاید بد نباشد با برخی ترفندهای ساده زندگی آشنا شوید که به کارهای روزمره سهولت بیشتری بخشیده و اثربخشی ماندگارتری نیز دارند.

برای این منظور در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

باز کردن بسته چیپس

پس از باز کردن در چیپس، بسته آن را از قسمت زیرین به سمت داخل تا کنید تا محتویات بسته به سمت بالا آمده و بدون مشکل بتوانید چیپس ها را بردارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه از میزان چیپس ها کاسته می شود، تایِ قسمت پایین آن را بیشتر کنید. با این روش، در واقع نوعی کاسه برای اسنک خود ساخته اید و دیگر لازم نیست دستتان را تا مچ در پاکت فرو کنید.

برش دادن نان باگت بدون خرد کردن آن  

 

برای اینکه نان های فانتزی و باگت را به آسانی برش دهید، فقط کافی است قسمت گرد نان (روی نان) را برعکس روی تخته گذاشته و از پشت، نان را ببرید.

گرم نگه داشتن غذا در قسمت زیرین فر

در مواقعی که مجبورید چندین غذای متنوع درست کنید، برای اینکه همه غذاها گرم و تازه باقی بمانند، بهتر است آن هایی که پخته شده اند را در قسمت زیرین فر که به اندازه بخش بالایی داغ نیست، قرار دهید.

پاکت های آب میوه را از لبه های کناری آن در دست نگه دارید

احتمالا تجربه این را داشته اید که هنگام نوشیدن آب میوه، مقداری از محتویات آن بیرون ریخته و موجب کثیفی لباستان شده است. به منظور پیشگیری از این مشکل، فقط کافی است لبه های پاکت آب میوه را باز کرده و هنگام نوشیدن، آن را را در دست بگیرید.

قرار دادن ژامبون به روش صحیح روی نان تست

برای تهیه اسنک و ساندویچ، برای اینکه اسلایس های ژامبون از لبه های نان بیرون نزند، کافیست آن را در مرکز نان گذاشته و لبه های ژامبون را از هر ۴ طرف به سمت داخل تا کنید.

از لیوان به عنوان بلندگوی موبایل استفاده کنید

وقتی قصد دارید از روی موبایل هوشمند خود موزیکی را پخش کنید، برای اینکه صدای آن بیشتر و بالاتر باشد، آن را درون یک لیوان خالی قرار دهید تا نقش یک بلندگو را برایتان ایفا کند.

دستمال توالت را به صورتی که دنباله آن به رو باشد، در جایگاه خود قرار دهید

برای اینکه استفاده راحت تری از دستمال توالت داشته باشید و به آسانی برگه های آن را جدا کنید، لازم است دستمال را به رو در جایگاه بگذارید؛ یعنی سمتی که دنباله دستمال قرار دارد. به این ترتیب، دیگر هرگز دست های شما با دیوارهای سرویس بهداشتی تماسی پیدا نخواهند کرد.

عطر را فقط پشت گوش ها و روی گردن اسپری کنید

بعضی ها عادت دارند عطر را به مچ دست های خود هم می زنند که این کار چندان کاربردی نیست. دلیلش نیز این است که این منطقه از پوست حرارت و فعالیت بالایی دارد و در نتیجه رایحه به سرعت از روی آن پریده و تبخیر خواهد شد. برای ماندگاری بیشتر عطر، آن را پشت گوش و روی گردن بپاشید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اشتباه کار روزمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین B۱۲ یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت کلی بدن است و در تولید سلول‌های سالم و حفظ عملکرد مناسب اعصاب نقش دارد. از این رو مهم است که هرفردی به خصوص زنان به مقادیر کافی این ویتامین را از طریق رژیم غذایی دریافت کنند.

ایسنا نوشت: با این حال از هشت حقیقت مهم در مورد فقر ویتامین B۱۲ نباید چشم پوشی کرد:

_ فقر ویتامین B۱۲ با خستگی مدام در ارتباط است: اگرچه ویتامین B۱۲ در تولید سلول‌های خونی و حمایت از عملکرد اعصاب موثر است اما نقش مهمی نیز در تبدیل مواد مغذی به انرژی دارد. اگر شما مدام احساس خستگی و ضعف می‌کنید، وقت آن رسیده که ویتامینB۱۲ بیشتری را از راه رژیم غذایی دریافت کنید. فراموش نکنید که محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز و تخم مرغ، بوقلمون، مرغ، ماهی و شیر بیشترین میزان ویتامین B۱۲ را دارند.

_ گیاه‌خواران آسیب پذیرتر هستند: بیشترین میزان ویتامین B۱۲ در محصولات حیوانی یافت می‌شود و کسانی که تابع رژیم‌های غذایی گیاهی هستند، برای جلوگیری از ابتلا به فقر ویتامین B۱۲ باید مکمل‌های این ویتامین را دریافت کنند. خستگی و سرگیجه‌های مداوم از علائم اصلی فقر ویتامین B۱۲ در گیاه خواران است.

_ بزرگسالان سالمند در معرض خطر هستند: هر کسی در هر سنی می‌تواند دچار فقر ویتامین B۱۲ شود اما مشکلات جدی سلامتی در صورت فقر این ویتامین زمانی بیشتر می‌شود که شما بیش از ۵۰ سال سن داشته باشید. در صورت تشدید مشکل و عدم جبران فقر ویتامین B۱۲ از طریق غذا در بزرگسالان، بنا به توصیه پزشک شاید نیاز به تزریق این ویتامین و یا استفاده از مکمل‌ها باشد.

_ داروهای سوزش سر دل مقصر فقر ویتامین B۱۲ هستند: این داروها از آنجا که تولید اسید معده را سرکوب می‌کنند، جذب ویتامین B۱۲ را سخت‌تر می‌کند. اگر داروهای تجویزی برای سوزش سر دل مصرف می‌کنید و علائمی از قبیل ضعف، سرگیجه یا خستگی دارید، با پزشک‌تان درباره احتمال کمبود ویتامین B۱۲ مشورت کنید. مصرف منظم مکمل‌های این ویتامین می‌تواند بر غلبه بر این شرایط کمک کند.

_ ممکن است فقر ویتامین B۱۲ با دمانس اشتباه گرفته شود: نشانه‌های کمبود این ویتامین اغلب مشابه زوال عقل است، از قبیل از دست دادن حافظه، گیجی، مشکلات تفکر و استدلال و همین مساله تشخیص کمبود ویتامین از زوال عقل را مشکل می‌کند به خصوص افرد مسن که در معرض خطر هر دو این‌ها هستند و غالبا شرایطشان با هم تداخل دارد. ۷۵ تا ۹۰ درصد افراد دچار کمبود ویتامین B۱۲ عوارض عصبی مانند زوال عقل دارند. ولی حتی کاهش B۱۲ در افراد جوان هم به طور تیپیک علایم زوال عقل را نشان می‌دهد.

_ زنان بیشترین نیاز به ویتامین B۱۲ را دارند: هرکسی به این ویتامین نیاز دارد اما افراد خاصی مانند سالمندان و زنان باید بیشترین میزان ویتامین B۱۲ را دریافت کنند. میزان نیاز روزانه زنان به خصوص زنان باردار به این ویتامین ۲.۸ میکروگرم است در حالی که این میزان برای مردان ۲.۴ میکروگرم است.

_ کمبود ویتامین B۱۲ باعث آسیب دائمی می‌شود: کمبود ویتامین B۱۲ که سال‌ها ادامه داشته باشد، تشدید می‌شود و می‌تواند آسیب عصبی غیرقابل بازگشت را ایجاد کند. از دست دادن حافظه، گیجی، ناتوانی در تمرکز، آسیب‌های عصبی، بی‌خوابی، اختلال در نعوظ حتی مشکلات روده و کنترل مثانه از دیگر عوارض کمبود طولانی مدت B۱۲ است. بسیاری از این عوارض در صورت تشخیص سریع و درمان می‌تواند معکوس شود.

_ ممکن است کودکان هم به کمبود ویتامین B۱۲ مبتلا شوند: کمبود ویتامینB۱۲ در کودکان جدی است و می‌تواند با علائمی نظیر کم خونی، مشکلات حرکتی، مشکل رسیدن به نقاط عطف رشد و اختلال رشد همراه باشد که ممکن است منجر به مرگ شود. کمبود ویتامین B۱۲ در نوزادان نادر است اما می‌تواند رخ دهد البته اگر کودکی تغذیه بدون غذاهای حیوانی داشته باشد یا اگر شیر مادری که گیاهخوار است را بخورد یا بعد از دوران نوزادی همچنان فقط شیر مادرش را بخورد. بر طبق یک مطالعه که مصرف مکمل‌هایB۱۲ توسط مادران در دوران بارداری می‌تواند از پیش آمدن این مشکل برای نوزادان جلوگیری کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887180

دیگر خبرها

  • بعد از جنگ غزه کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد
  • قهرمان سابق کشتی:احتمالاً مرا با فوتبالیست‌ها اشتباه گرفتند!
  • مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید
  • زنان تراکتوری مجوز ورود گرفتند
  • (عکس) کشف یک آب انبار عهد قاجاریه در تربت حیدریه
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • ده اشتباه رایج در طراحی آشپزخانه و نحوه انجام ندادن آن
  • چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری