Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@18:59:37 GMT

وضعیت کرونا در البرز نگران کننده شده است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۴۱۷۲

وضعیت کرونا در البرز نگران کننده شده است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تراکم جمعیت در البرز، استان را در موج سوم شیوع کرونا در معرض خطر جدی قرار داد و البته رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است.

عزیزاله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه پنجم مهرماه به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، افزود: این روز بیاد ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی به یادگار ماند و ملت حماسه ساز ایران اسلامی بار دیگر با اتحاد و همدلی در برابر ظلم ایستادند و حق و کیان خود را باز ستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این جلسه طبق روال هر هفته به ریاست رئیس جمهور محترم برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه دغدغه و نگرانی در خصوص وضعیت شیوع کرونا در البرز اعلام شد.

شهبازی گفت: البرز شرایط ویژه ای دارد و به طور مثال روز گذشته تردد شمارهای محورهای مواصلاتی البرز تردد یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودرو از راه های این استان را ثبت کرد که این رقم بسیار بالا است.

وی افزود: تراکم جمعیت در البرز، استان را در موج سوم شیوع کرونا در معرض خطر جدی قرار داد و البته رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است.

استاندار البرز با بیان اینکه حجم بالای مراجعان مبتلا به کرونا در البرز تاب و توان کادر بهداشت و درمان را گرفته است، اضافه کرد: طبق پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و مصوبه ستاد ملی کرونا رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک به شدت توصیه می شود.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد که استان ها با پییشنهاد استانداران و موافقت وزارت کشور و وزارت بهداشت نسبت به اعمال محدودیت های یک هفته ای برای جلوگیری از چرخه شیوع کرونا اقدام شود.

شهبازی افزود: مردم البرز در این هشت ماه بسیار همراهی کردند و تلفات ناشی از کرونا در البرز به نسبت ترددها، جمعیت و تبادل جمعیت تهران و البرز در مقایسه با بسیاری از استان ها، زیاد نبود ولی باید از این روند رو به رشد پیشگیری کنیم.

وی عنوان کرد: شیب تند شیوع کرونا در البرز تداوم و استمرار دارد و متاسفانه ناچار هستیم برای جلوگیری از این روند، محدودیت هایی را اعمال کنیم.

استاندار البرز گفت: همواره توجه ما برای تقویت مراوادات تجاری و اقتصادی و تولید بوده و در البرز صنوف و تولیدکنندگان در راستای مقابله با شیوع کرونا همراهی بسیاری داشته اند.

وی افزود: مجبوریم پیشنهادات سختگیرانه تری را برای توقف شیوع اعمال کنیم.

شهبازی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز باید نسبت به تشدید نظارت ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کند و همچنین در راستای آماده باش روسای بیمارستان های استان دستور ویژه ای را بدهد.

وی افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و باید به جد وارد عمل شود./ ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرونا در البرز شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور

در  جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولان ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، وزارت کشور و وزارت صمت گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهر‌های تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

در این جلسه همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشور‌ها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رییسی از مسولان ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولان، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۹ فروردین ماه
  • پیش بینی ورود سامانه ضعیف بارشی به البرز
  • بازدید هوایی مخبر از جاده های کشور
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ فروردین ماه