Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در اوکراین و معاون اول وزارت امور خارجه این کشور درخصوص همکاری‌های علمی و دانشگاهی از جمله آموزش زبان فارسی و لزوم تسهیل شرایط برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «منوچهر مرادی»  سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین با «امینه جاپاروا»  معاون اول وزارت امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، مهم‌ترین موضوعات همکاری در روابط دوجانبه و حوزه بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در کی‌یف، همکاری‌های علمی و دانشگاهی از جمله آموزش زبان فارسی و لزوم تسهیل شرایط برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین نیز در این دیدار، مورد مذاکره قرار گرفت.

مرادی در این دیدار،  معاون وزیر امور خارجه اوکراین را از اقدامات مخرب و غیرقانونی رژیم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی این کشور علیه ملت ایران آگاه کرد.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین ضمن استقبال از همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور، بر ضرورت و پیگیری همکاری‌ها به منظور رفع موانع موجود تاکید کرد. 

بازدید سفیر ایران از خط کنترل مرزی هند و پاکستانسفیر ایران: افغان‌ها برای رسیدن به صلح گزینه‌ای جز مذاکره ندارندسفیر ایران: جنایتکاران گذشته و حال نمی‌توانند مدعی دفاع از حقوق بشر باشندسفیر تاجیکستان به وزارت امور خارجه احضار شدسفیر ایران در لیسبون با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-پرتغال دیدار کرددیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سفیر ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم