Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: بیش از ۳۰۰۰ تماس تلفنی و ۱۲۷۰ مورد دیدار با جامعه ایثارگری استان در راستای پیگیری مشکلات آنان و ارائه توصیه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

علی کاظمی ظهر امروز (۵ مهرماه) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر غنی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، دیدار با خانواده معظم شهدا به صورت تلفنی انجام می‌شود و تماس با تلفن ۱۶۱۶ نیز در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و پیگیری درخواست خانواده‌های شهدا تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰۰ تماس تلفنی و ۱۲۷۰ مورد دیدار با جامعه ایثارگری استان در راستای پیگیری مشکلات آنان و ارائه توصیه‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است. افزود: ۵۲۹ شهید استان زنجان در اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل شدند و برگزاری هفته فرهنگی استان از ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه پیشنهاد شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌های زنجان، تصریح کرد: فضاسازی و معرفی شهدا در سطح شهر، هماهنگی برای برگزاری یادواره‌ها به صورت مجازی، برگزاری مراسم عزاداری با عنوان کوچه به کوچه با شهدا در راستای معرفی حسینیه شهدا و شهدای محله با توجه به رعایت پروتکل‌های اجتماعی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ... از جمله برنامه‌های شاخص در حوزه ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های انجام شده در مدیریت ۱۰۰ روزه معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: در این ۱۰۰ روز اقدامات خوبی در راستای کمک به جامعه ایثارگری انجام شده که پرداخت مطالبات ذخیره شهدا، حق پرستاری و شهریه دانشگاه‌ها، از جمله این خدمات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهيد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ایثار و شهادت انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در اکوسیستم فناوری و نوآوری هدف افزایش سهم تولید اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالصی داخلی از محل توانمندسازی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری دیجیتال است. 

محسن افشارچی شامگاه روز گذشته (چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد با اشاره به این‌که دی جی پی استان در بخش صنعت، معدن، کشاورزی به‌خصوص بهره‌وری و سرمایه‌گذاری رشدی داشته که در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد، اظهار کرد: در بخش خدمات هنوز کار داریم و خوب عمل نشده است‌. 

وی با بیان اینکه در بخش خدمات و فناوری با انرژی کمتر، آورده و رشد اقتصادی بیشتری می‌توان داشت، افزود: پیش‌نیاز پیشرفت این اکوسیستم برآورد توان شرکت‌ و استارت‌آپ‌ها و شناسایی نقاط قوت و مزیت نسبی آن‌ها است. 

افشارچی با بیان اینکه باید بدانیم در چه حوزه‌های توانمندی داریم، ادامه داد: متنوع‌سازی اکوسیستم‌ها با رویکرد نیازمحور و مسئله‌محور، تقویت اکوسیستم‌های موجود با رویکرد ارتقای زیرساختی رگولاتوری و میانجیگری و همچنین متنوع‌سازی اکوسیستم با رویکرد فناوارانه و آینده‌محور از جمله مسائلی است که باید بدان توجه کنیم. 

این مسئول با اشاره به اینکه دولت به عنوان تسهیلگر و میانجی‌گر است و در حوزه فناوری و اطلاعات ما باید نگاه به آینده داشته باشیم، تشریح کرد: ابتدا یک تعیین تکلیف از زیرساخت‌ها کنید و سپس توانمندی‌ها در هر حوزه ببینیم. 

وی با اشاره به استخراج نظام مسائل استان و کشور در بخش دولتی (زیرساخت‌ها سرویس و نرم‌افزارها) و شرکت‌های‌دولتی (اتوماسیون کارکردی و بهره وری)، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور بهره‌وری است الان به طور مثال در کشاورزی ۹۰ درصد آب مصرف می‌شود و هیچ حساب و کتابی در این حوزه ندارد. در استان این توانایی وجود دارد که به طریق اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و در کلیت علم آتی و فناوری بتوان متوجه شد این حجم مصرفی آب یا چاه بر مبنای انرژی مصرفی چقدر است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه این توانایی را در حوزه آی‌تی و فناوری در جوانان استان زنجان شاهد هستیم،افزود: نرم‌افزارهای خوبی می‌توان در بخش‌های گردشگری، شهر هوشمند، بهداشت و سلامت حمل و نقل، کارخانجات، خدمات، تجارت و ... ساخت. 

وی با اشاره به متنوع‌سازی اکوسیستم با رویکرد فناورانه و آینده‌محور، ادامه داد: این به معنی ترغیب ایده‌پردازی مرز دانش ناظر بر سال‌های آینده و تکنولوژی‌های نوظهور است‌.  

استاندار زنجان ایجاد تامین نظام مالی و پشتیبانی با کمک بخش خصوصی، تعاملات با شرکت‌های بزرگ و پیشگام، ایجاد انکوباتورهای اقتصاد دیجیتال خصوصی را از جمله مواردی برای تقویت اکوسیستم حال حاضر با رویکرد میانجیگری دانست.

افشارچی با اشاره به زیرساخت ارتباطی، ذخیره‌سازی و محاسباتی در رابطه با تقویت اکوسیستم موجود با رویکرد رگولاتوری، خاطرنشان کرد: تسهیل فرایندهای کسب مجوزهای قانونی و ایجاد نظام تامین مالی استانی دو مورد از مسائلی هستند که اینجا می‌توان مطرح کرد البته که در تامین کمک مالی استان و صندوق نوآوری اقدامات خوبی انجام داده و برخی از شرکت‌ها از این مزایا بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا