Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@19:33:59 GMT

برداشت ۶۰ تن آلوئه‌ورا در کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۴۶۰۱

برداشت ۶۰ تن آلوئه‌ورا در کهگیلویه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، حکمت نریمانی با اشاره به اهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و خوراکی گفت: با هدف ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، نخستین مزرعه پرورش آلوئه ورا در شهرستان کهگیلویه در فضایی به مساحت ۲ هکتار ایجاد شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی، خاک مناسب و ویژگی‌های آلوئه ورا، این محصول برای کشاورزان خاص و به‌صرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: گیاه دارویی آلوئه ورا کم‌آب‌بر است و علاوه بر مصرف کم آب، نیاز زیادی به سموم، کود و ادوات کشاورزی ندارد و از این رو محصولی اقتصادی و پررونق است. کشت آلوئه‌ورا از آبان آغاز و در هر هکتار ۲۵ هزار بوته کشت می‌شود که از سال دوم آماده بهره‌برداری و عرضه به بازار است.

نریمانی به میزان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: در طول سال ۴ بار این محصول برداشت می‌شود که می‌تواند در سفره کشاورزان رونق خوبی ایجاد کند. این مزرعه برای ۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود در هر فصل برداشت بیش از ۶۰ تن محصول برداشت و روانه بازار استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان و تهران شود.

از آلوئه ورا در صنایع کمپوت، نوشیدنی و تهیه لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود.

کد خبر 552274 برچسب‌ها استان کهگیلویه کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه کشاورزی آلوئه ورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فرماندار عنبرآباد گفت: با اشاره به سطح زیرکشت ۱۳۳۸ هکتار این محصول استراتژیک اعلام کرد:  با توجه به پیگیری‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در مبارزه به موقع با آفت سن گندم پیش بینی می‌شودحدود۶۰۰۰ تن محصول با کیفیت تولید و برداشت شود .

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد هم گفت: برداشت گندم در سطح این شهرستان از تاریخ ۲۵ فروردین  آغازشده و تا پایان خرداد ادامه دارد.

ابوالحسن پیرنیا با ابراز خرسندی از استقبال کشاورزان برای کشت محصولات استراتژیک افزود: هم اکنون ۱۱ کمباین در  شهرستان آماده برداشت گندم است و معاینات فنی لازم برای خدمت رسانی به کشاورزان انجام شده است .

وی از خرید  محصول گندم به نرخ مصوب دولتی و تضمینی با قیمت ۱۷/۵۰۰ تومان از کشاورزان خبر داد .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت گندم از مزارع استان بوشهر
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل
  • استقبال زارعان اردبیل از کشت قراردادی
  • برداشت ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان