Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعهد چین به رسیدن به ردپای کربن صفر تا قبل از سال ۲۰۶۰ و رسیدن به بیشترین مصرف آلاینده‌ها تا پیش از ۲۰۳۰ می‌تواند گرمایش زمین را تا حدود ۰.۳ درجه‌ی سانتیگراد پایین بیاورد.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این تخمین بر اساس گزارشی است که سازمان تحلیل اطلاعات علمی مستقل (Climate Action Tracke) ارائه کرده است، که پیش بینی می‌کند بدون تعهداتی از جانب کشورهایی که بیشترین آلاینده‌ها را تولید می‌کنند، دمای زمین تا سال ۲۱۰۰ حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درجه‌ی سانتیگراد گرم‌تر خواهد شد.

دانشمندان مدعی هستند که سیاست‌های جدید آب و هوایی، که شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، می‌تواند تخمین‌های مربوط به گرمایش زمین را به ۲.۵ درجه‌ی سانتیگراد برساند، که به ۱.۵ درجه‌ی سانتیگراد که پیمان پاریس به عنوان محدوده‌ی مجاز قرار داده نزدیک‌تر است.

بیل هار، مدیرعامل کلایمت آنلیتیکس(Climate Analytics)، اظهار کرد اگر جو بایدن در انتخابات آمریکا پیروز شود، امیدوار خواهیم بود که سه آلاینده‌ی بزرگ دنیا، آمریکا، چین و اروپا که تقریبا نیمی از آلاینده‌های جهان را تولید می‌کنند، به انتشار صفر کربن تا نیمه‌ی قرن جاری برسند – هدف گرمایش ۱.۵ درجه‌ی سانتیگرادی پیمان پاریس قابل دسترسی خواهد بود.

نیکلاس هونه، از بنیان‌گذاران موسسه‌ی نیوکلایمت(NewClimate Institute)، گفت: این گزارش یکی از مهم‌ترین اعلامیه‌های سیاست‌های آب و هوایی در پنج سال گذشته است.

این به معنا است که چین، که مسئول پخش یک چهارم گازهای گلخانه‌ای در دنیاست، استفاده از کربن، نفت و گاز در مصارف معمولی را تا نیمه‌ی قرن جاری حذف خواهد کرد؛ چیزی که تا چند سال پیش حتا قابل تصور هم نبود.

برچسب هاEnergy Live News آسیا آسیای شرقی انرژی امروز بین الملل چین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آسیا آسیای شرقی انرژی امروز بین الملل چین آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو درجه ی سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق کوهستانی طارم مه آلود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از ساعات بعدازظهر گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی افزود: از امروز وضعیت جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان طی روز‌های آینده دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد و از اوایل هفته آینده هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت