Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین لایقی مطلق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این میزان مبارزه با آفت هایی مانند جوندگان،مگس مدیترانه ای و سن غلات برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی بیان کرد:مبارزه با انواع آفت ها و بیماری ها در سطح باغستان ها،مزارع،گلخانه و سایر زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به صورت مداوم با حضور کارشناسان پهنه های جهاد کشاورزی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال زراعی گذشته همچنین مبارزه بیولوژیک با آفت هایی مانند شپشک آرد آلود مرکبات و کرم سیب در یکهزار و ۴۵۰ هکتار از باغستان های استان انجام شده است.

حسین لایقی مطلق با اشاره به اهمیت مبارزه باآفت ها و حفظ نباتات برای تحقق جهش تولید افزود: مبارزه بیولوژیک در باغ های مرکبات مناطق گرمسیری، سیب  و  محصولاتی مانند لوبیا و گوجه فرنگی درسال جاری هدفگذاری شده است.

مبارزه بیولوژیک به معنی استفاده از عامل زنده و دشمن طبیعی یک آفت بر علیه آن است که این امر کاهش استفاده از سموم شیمیایی را به دنبال دارد.

کنترل بیولوژیک به‌عنوان روشی علمی، عملی و بسیار بی‌خطر برای انسان و محیط زیست مورد توجه کارشناسان است.

وی تاکید کرد:کاهش استفاده از سموم شیمیایی و پایین آمدن قیمت تمام شده محصول برای تولیدکننده از مهمترین مزایای مبارزه بیولوژیک است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمله آفت ملخ به باغ ها،مزارع و مراتع استان های همجوار  گفت:در یک سال گذشته ۲۲۶هزار و  ۴۰هزار هکتار از مراتع و مزارع این استان در برابر آفت ملخ با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

لایقی مطلق تاکید کرد: این میزان زمین کشاورزی  و مرتع در گچساران، باشت، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پایش شده است. 

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰هزار هکتار زمین کشاورزی دارد. 

سالیانه۹۱۰هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد سازمان حفظ نباتات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد سازمان حفظ نباتات کشور وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد سازمان حفظ نباتات کشور اخبار کنکور کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مبارزه بیولوژیک جهاد کشاورزی حفظ نباتات آفت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است