Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:19:46 GMT

ظرفیت تعاونی‌ها را برای تنظیم بازار فعال کنید

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۵۰۷۳

ظرفیت تعاونی‌ها را برای تنظیم بازار فعال کنید

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن عبداللهی امروز در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صمت که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به سخنان وزیر پیشنهادی صمت مبنی بر اینکه ریسک بزرگی را پذیرفته است، گفت: حتماً این اقدام و پذیرش این مسئولیت در شرایط فعلی اجر و ثواب بزرگی دارد و امیدوار هستیم مجلس با رأی بالا به آقای رزم حسینی اعتماد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی با اشاره به اینکه کشور در شرایط دشواری قرار دارد، گفت: وزارت صمت بیشترین نقش را در مدیریت شرایط اقتصادی کشور دارد و اینکه آقای رزم حسینی ۲۵ سال در بخش خصوصی بوده و حالا قرار است به بدنه دولت بپیوندد، جای خوشحالی دارد، چون معمولاً این اتفاق برعکس است.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون در کشور بالغ بر ۹۵ هزار تعاونی فعال هستند، گفت: ۱۴ هزار نفر در این تعاونی ها سهامدارند و دو میلیون نفر نیز شاغلند، ضمن اینکه ۵۵ درصد تعاونی ها در حوزه تولید فعال هستند.

عبداللهی افزود: طی سال های اخیر دولت به خوبی از ظرفیت این بخش استفاده نکرده و بخش مغفول مانده است و انتظار ما از رزم حسینی این است که از تمام ظرفیت های بخش خصوصی استفاده شود.

وی خطاب به رزم حسینی اضافه کرد: شما حتماً می توانید با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بخش عمده ای از مشکلات را حل کنید.

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه تأمین و توزیع کالا با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: تعاونی ها ظرفیت بی بدیلی در این حوزه دارند که می توان برای رفع مشکلات موجود از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال ۶ هزار فروشگاه تعاونی در کشور فعالند که برای توزیع کالاها می توان از ظرفیت آنها بهره برد.

وی با اشاره به چالش های حوزه تولید گفت: کم توجهی، مشکلات موجود در نظام بانکی و ارائه تسهیلات، مقررات بسیار و دیگر موانعی که در این حوزه وجود دارد باید برطرف شود و وزیر صمت باید به حل این چالش ها کمک کند.

کد خبر 5033236

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی وزارت صنعت معدن و تجارت بهمن عبداللهی اتاق تعاون بازار سهام ویروس کرونا قیمت دلار تولید نفت بانک مرکزی ایران قیمت نفت بورس وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام اسیا قیمت یورو قیمت طلا صادرات نفت تعاونی ها رزم حسینی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت

ایسنا/قم استاندار قم گفت: امسال نظارت بر بازار باید به حدی گسترش یابد تا سودجویان از هیچ طریقی نتوانند در سفره مردم اخلال کنند.

سیدمحمد آقامیری شامگاه گذشته در اولین جلسه ۴ ساعته ستاد تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، بیان کرد: ادارات کل تعزیرات و صمت باید فضای بازار در این استان را برای گران فروشان ناامن کنند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، وی اظهار کرد: سال گذشته بر رسیدگی به معیشت مردم تاکید بسیاری داشتیم، و این مسأله برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه با هیچ سودجویی تعارف نخواهیم داشت.
 
استاندار قم با بیان اینکه کالاهای تنظیم بازار باید در ابتدا به دست کاسبان امین برسد، تاکید کرد: کالاهایی که جزء محصولات تتظیم بازار هستند باید ابتدا در شبکه کاسبان امین توزیع شود.
 
وی تصریح کرد: توزیع محصولات مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید به صورت گسترده‌تر صورت می‌گرفت؛ محصول تنظیم بازار باید به قیمت واقعی به دست مشتری برسد.
 
استاندار قم ضمن انتقاد از تعداد کم غرفه‌های توزیع میوه شب عید گفت: امسال ۱۱ غرفه برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شد که بسیار اندک است و این مقدار حتی برای منطقه پردیسان هم کفایت نمی‌کند.
 
وی افزود: قبل از شروع ماه مبارک رمضان و ماه‌های منتهی به پایان سال قرار بود؛ پرتقال، سیب و خرما به مقدار کافی با قیمت مناسب خریداری شود تا محصول با قیمت تنظیم بازار به دست مردم برسد.
 
آقامیری با اشاره به گزارش‌های روزانه گران‌فروشی‌ که به سامانه ۱۲۴ اعلام می‌گردد، گفت: امسال حداکثر باید ظرف ۲۴ ساعت این گزارش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.  
 
وی اظهار کرد: اگر اتفاق مثبتی در حوزه معیشت مردم و کاهش تورم در این استان رقم خورده مرهون زحمات و ایثار مدیرانی است که از آرامش خود و خانواده‌شان گذشتند.
 
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به شعاری که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ انتخاب شده برنامه‌ریزی کنند.
 
وی افزود: امسال همه باید ابتدا جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم تا شاهد مهار تورم به معنای واقعی باشیم.  
 
استاندار قم گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی استان در سال جدید همت و تلاش خود را باید چندین برابر کنند، ما به عنوان سربازان رهبر انقلاب در راستای فرامین و منویات ایشان باید گام برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال با مشارکت جمعی و اعتماد به حوزه تعاون امکان پذیراست
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • ۱۵ تن برنج و شکر در جزیره خارگ توزیع می‌شود
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید
  • چگونگی تحقق شعار سال از دید کارشناسان/ تعاونی‌های تولید فعال شوند