Web Analytics Made Easy - Statcounter

لقمان قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به زمین لرزه‌ای ۵.۲ ریشتری امروز مراوه‌تپه و هفت پس لرزه آن اشاره کرد و افزود: با بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های دریافتی از شوراها و دهیاران، این زمین لرزه موجب ترک خوردگی دیوار منازل روستاهای "آقچه آغاشلی و قاپان علیا" در بخش گلیداغ شد.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن گلستان و شهرستان مراوه‌تپه، بر ضرورت مقاوم سازی بافت‌های فرسوده مسکونی و بیمه حوادث منازل مسکونی این شهرستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با اشاره به شروع طرح شناسایی بافت‌ها و واحدهای مسکونی فرسوده مناطق روستایی و شهری گلیداغ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طی چند سال گذشته اقدامات خوبی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در این بخش انجام شده اما همچنان ۵۰ درصد از حدود هشت هزار واحد مسکونی گلیداغ فرسوده و نیازمند مقاوم سازی است.

بخشدار گلیداغ همچنین از رایزنی با یکی از شرکت‌های بیمه برای زیرپوشش قراردادن واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: حق بیمه هر واحد مسکونی با سقف ۲۰۰ میلیون ریالی برای بنای ساختمان و ۵۰ میلیون ریال برای اثاثیه منزل در مجموع ۳۵۰ هزار ریال برای یک سال است که کارگزار بیمه این مبلغ را باتوجه به محرومیت این منطقه به ۳۰۰ هزار ریال کاهش داد.

به گزارش شنبه ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ۵.۲ ریشتری ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۲۱ کیلومتری مراوه تپه، ۴۶ کیلومتری ترکمنستان و ۵۰ کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی رخ داد.

گلستان استانی زلزله خیز است و در طول سالهای اخیر زلزله‌های زیادی را عمدتا با قدرت کمتر از چهار ریشتر تحمل کرد.

۱۷ شهریور امسال نیز زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند؛ طبق اعلام فرماندار رامیان، این زلزله که تلفات جانی نداشت به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.

برچسب‌ها گنبدکاووس حوادث غیرطبیعی گلستان مراوه تپه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس حوادث غیرطبیعی گلستان مراوه تپه زلزله گنبدکاووس حوادث غیرطبیعی گلستان مراوه تپه زلزله اخبار کنکور مراوه تپه زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • مرزن آباد لرزید
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!