Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:09:49 GMT

مظلومیت‌های حماسه کربلا را در دفاع مقدس دیدیم

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۵۱۹۵

مظلومیت‌های حماسه کربلا را در دفاع مقدس دیدیم

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: عاشورا به اسلام روح بخشید، هشت سال دفاع مقدس نیز موجب استحکام انقلاب به جهان شد و دفاع مقدس جلوه‌هایی از مکتب عاشورا دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز سردار عباس غلامشاهی با حضور در برنامه محفلی با شهدا در محل نمایشگاه دفاع مقدس رودان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس و هشت سال جنگ نابرابر در مقابل همه طاغوت‌های دنیا، استمرار حماسه و مکتب عاشورا و کربلا بود و جلوه‌ها و مظاهر دفاع مقدس نشان از جلوه‌های جدید حماسه کربلا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مظلومیت‌های عاشورا را فقط در تاریخ خوانده بودیم اما در دفاع مقدس تمام حماسه کربلا به چشم دیده شد و وقتی از شهدای مسن کربلا یاد می‌کنیم مصداق آن را در دوران دفاع مقدس، هزاران حبیب بن مظاهر می‌بینیم و جوانان بدانند که تمامی اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفت و فقط یک ملت در مقابل تمامی جهان از شرق تا غرب ایستاد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: نوجوانان و جوانان در آن دوران آنچنان جانفشانی کردند که می‌توان از آنها صدها فیلم و کتاب تدوین کرد چراکه دفاع مقدس در امتداد عاشورا است و هم‌اکنون نیز اثرات این نهضت را شاهدیم همانگونه که عاشورا به اسلام روح بخشید، هشت سال دفاع مقدس نیز موجبات استحکام انقلاب و شناساندن انقلاب اسلامی به جهان شد.

سردار غلامشاهی بیان کرد: در آن دوران با تمام محدودیت‌ها با قامتی راست و مقاوم ایستادیم هر چند شهادت و از دست دادن جوانان برومند و فرماندهان دلیر سنگین بود و دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کرد و هشت سال دفاع مقدس نماد واقعی صدور انقلاب به تمام دنیا بود.

وی گفت: اثر ماندگار دوران دفاع مقدس خیلی زود در حماسه‌سازی مدافعان حرم، خود را نشان داد و جوانانی که دفاع مقدس را ندیده بودند، جوانانی بودند که حماسه مدافعان حرم  را رقم زدند و در واقع ادامه‌دهنده حماسه عاشورا پس از دفاع مقدس شدند.

سردار غلامشاهی نقطه اوج این مظلومیت‌ها را شهادت حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار کرد: در دروان دفاع مقدس رزمندگان سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان در لشکر ۴۱ ثارالله زیر پرچم این مالک اشتر انقلاب اسلامی هدایت می‌شدند.

وی تصریح کرد: شجاعت، از خودگذشتگی، اخلاص، مردم‌داری و برای مردم بودن از ویژگی بارز شهید سلیمانی بود و باید خصوصیات بارز این شهید والامقام برای نسل جدید به‌عنوان الگوی اخلاقی و زندگی بازگو شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: مظلومیت مدافعان حرم بسیار متفاوت‌تر از مظلومیت‌های دفاع مقدس است و آنچه که امروز از حاج قاسم سلیمانی گفته می‌شود قطره‌ای  از رشادت‌های آن شهید والا مقام اسلام است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم

کارگران کشور صبح امروز در دیدار با رهبر انقلاب، سرودخوانی کردند که فیلم و متن آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌_ دیدار سالانه رهبر انقلاب با کارگران کشور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در ابتدای این دیدار کارگران هم‌نوا با علی‌اکبر حائری مداح اهل بیت (ع) سرودخوانی کردند که بخشی از شعر این سرود به شرح زیر است:

با هر صبحی طلوع شیرین

خورشید از مشرق حق را دیدیم

با خصم شب زده جنگ دیدیم

وعده صادق حق را دیدیم

حمایت از قدس آئین ما

یاری بودی در دین ما

با شور جهاد تبیین ما

آزاد می‌شود فلسطین ما

برای قبله نخستین ما

راهی بود در دین ما

با وفا به عهد دین ما

آزاد می‌شود فلسطین ما

طوفان می‌کند اینجا فریاد ما

طوفان می‌کند موشک و پهپاد ما

طوفان می‌کند امتحان می‌کند

الله الله دست تو بر سر ما

الله الله حامی رهبر ما

کد خبر 747517

دیگر خبرها

  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است