Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های شرکت پالایش گاز ایلام از نصب و راه اندازی کنتورهای الکترومغناطیسی پایش مصرف آب در شبکه های آب آتش نشانی و کنتورهای هوشمند بر روی خط خروجی چاه‌های تامین آب این شرکت خبر داد

به گزارش برنا از ایلام ،  یوسف عزتی با اعلام این خبر افزود: در یک مجموعه صنعتی نصب وسایل اندازه گیری باهدف تهیه آمار دقیق مصارف برای پایش، ممیزی،مدیریت و صرفه جویی در منابع آب بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: به همین منظور فلومترهای الکترومغناطیسی در خروجی شبکه های آب آتش نشانی، مخزن ۵۰۰۰ ورودی ، تاسیسات لخته گیر و کنتورهای هوشمند سرچاهی در خروجی چاه های تامین آب پالایشگاه نصب گردید. 

او تصریح کرد: انتخاب نوع این تجهیزات اندازه گیری پس از بررسی‌های انجام شده و با توجه به شرایط اجرایی مسیر اعم از شیب زیاد، عمق و سایز لوله های اجرا شده، همچنین مزیت و کاربری مناسب و الزامات قانونی انجام گرفته و پس از تامین اقلام مورد نیاز، در شهریور ماه سال جاری با حضور شرکت های سازنده و نمایندگان شرکت آب و فاضلاب ایلام با موفقیت نصب و راه اندازی شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنتور هوشمند ایلام پالایشگاه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

معاون آب منطقه‌ای قم گفت: از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت‌شده در استان، ۲۲ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است. - اخبار استانها -

محمد دانشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به محدودیت منابع آبی گفت: به ویژه آب‌های زیرزمینی که عمده منابع اصلی کشاورزی استان قم است محدود بوده و بر این اساس حفاظت از منابع آبی زیرزمینی استان و بهره‌برداری بهینه از آن بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع آبی استان، در اولویت برنامه‌های شرکت آب منطقه قم است، گفت: از 500 میلیون مترمکعب آبی که در استان برداشت داریم، فقط 22 میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است؛ که این میزان معادل پنج درصد برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی است.

دانشور عنوان کرد: بیشترین میزان برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز بوده و این امر به دلیل عدم تمکین صاحبان و مالکان چاه از حجم مجاز برداشت در پروانه آن‌هاست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای قم نصب کنترل هوشمند حجمی را تنها راه مقابله با برداشت غیرمجاز از آب توسط چاه‌های مجاز دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون 350 حلقه چاه مجاز به کنترل هوشمند حجمی مجهز شده و امسال نیز کنترل حجمی هوشمند در 370 حلقه چاه دیگر نصب می‌شود.

دانشور عدم تخصیص حقابه ها را چالش دیگر استان در این بخش عنوان کرد و گفت: در مدت سه سال گذشته تخصیص حقابه‌های قانونی استان قم با چالش روبه رو بوده و رهاسازی از منابع بالادستی انجام نگرفته است.

وی افزود: اصلاح الگوی کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کنار نصب کنترل هوشمند از راهکارهای کارآمد در کاهش استفاده و برداشت از منابع محدود زیرزمینی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی