Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم استان همدان بر ضرورت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ی ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ عباس نجفی در نشست مشترک با رییس صدا وسیما و کارشناسان این حوزه جهت ارتقاء آگاهی عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی نشست مشترکی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی با بیان اینکه عملکرد و اقدامات دستگاه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی در جامعه و اثر بخشی هر چه بیشتر باید توسط رسانه ملی انعکاس داده شود، عنوان کرد: مردم باید نسبت به عملکرد دستگاه‌ها آگاه شوند، اقدامات بسیاری توسط نهادهای مجری از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان صورت می‌پذیرد و اطلاع‌رسانی یکی از ارکان بسیار مهم در راستای اثر بخشی این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و آگاه‌سازی از آسیب‌های اجتماعی و عوارض‌های آن همراه با آموزش‌های مورد نیاز مردم از طریق رسانه ملی اثربخش خواهد بود، اضافه کرد: امروز نیاز داریم مشکلات عینی و روز جامعه را با نگاه حقوقی و قضایی در جامعه بیان و مسائل مرتبط با این موضوعات را اطلاع‌رسانی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اظهار کرد: رسانه ملی در استان‌ها باید آیینه عملکرد دستگاه‌ها باشد و این مسئله با هماهنگی و تعامل طرفین صورت خواهد پذیرفت.

نجفی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با جدیت در حال پیگیری مسائلی چون آسیب‌هایی چون سرقت، پرخاشگری، ضرب و جرح، تصادفات درون و برون شهری، حاشیه نشینی، تولید و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی، فضای سایبری و همچنین موضوعات مربوط به حوزه خانواده مانند طلاق، اعتیاد، مشکلات نوجوانان، زنان بی سرپرست و بد سرپرست است و اطلاع‌رسانی در خصوص این مسائل بر عهده سازمان صدا و سیما می‌باشد.

وی اضافه کرد: برای نمونه توهین، از جمله جرایم مورد بحث در سطح کشور مطرح است که می‌توان با توسعه فرهنگ عذرخواهی و تولید محتوا تصویری و صوتی از طریق جمع‌آوری آیات، روایات، جملات کوتاه و روانشناسی در کاهش آن اثرگذار باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ابراز کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش مخاطرات آن معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با عقد تفاهم نامه‌ای با صدا و سیما استان در نظر دارد سوژه و محتوا مناسب را در جهت تولید آثار هنری، سمعی و بصری را واحد صدا و سیما استان قرار داده و سازمان مذکور نیز محتوای مورد نظر را در قالب موشن گرافیک، تیزر، انیمشین و... در اختیار شهروندان محترم قرار دهد.

نجفی با تأکید بر اینکه باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و مشروبات الکلی و عوارض آن جوانان را آگاه و به سمت پیشگیری سوق دهیم ، اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به موقع آسیب‌های اجتماعی به جوانان می‌توانیم از بروز بسیاری از عواقب آن پیشگیری به عمل بیاوریم.

مهدی دهقان نیری، مدیر کل صدا و سیما استان همدان نیز در این نشست مشترک عنوان کرد: رسانه ملی مانند یک آیینه در استان می‌توانند آسیب‌ها و مشکلات همچنین عملکرد دستگاه‌ها را منتشر نماید، همچنین صدا و سیما مرکز استان در راستای کمک به پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اعلام آمادگی می نماید.

وی بیان کرد: در صدا و سیما همدان بستر ساخت انیمیشن، کلیپ، ویژه برنامه‌های اجتماعی کارشناس محور یا گفت‌وگو محور، پخش زنده برنامه‌های تلوزیونی و نمایش رادیویی وجود دارد و می‌توانیم هر نوع آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و یا مسائل روز جامعه را در یکی از قالب‌های مذکور تهیه و پخش کنیم.

مدیر کل صدا و سیما استان همدان ادامه داد: ساخت انیمیشن، تیزرها و موشن گرافیک توانایی ذخیره در آرشیو و باز پخش آن در سال‌های بعد را نیز دارد و از سرمایه گذاری بر روی این بخش جواب خوبی خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی پیشگیری از جرایم ظرفیت رسانه ی ملی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آسیب های اجتماعی صدا و سیما استان اطلاع رسانی رسانه ملی دستگاه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری مهر سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا که برای بازدید از یگان‌های انتظامی به کرمان سفر کرده، ضمن ارزیابی اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز، از جا به جایی ۶۵۱ هزار و ۱۲۹ مسافر در امنیت کامل خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار و ۶۱۶ رام قطار این مسافران را به مقصد رسانیده، که پلیس راه آهن در این راستا با ارائه خدمات انتظامی به مسافران و تأمین امنیت مسیر قطارها و خطوط ریلی را برقرار کرده است.

وی ضمن قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته در قرارگاه نوروزی، گفت: اقدامات نظام مند، هدفمند و دقیق با رویکرد کاهش سرقت‌ها و افزایش خدمات انتظامی به مسافران مثمر ثمر بوده و آمارهای ارائه شده بیانگر این مهم است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ادامه داد: سرمایه اجتماعی در ایجاد اقتدار و روان سازی مأموریت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد که همراهی مردم با فراجا ریشه در سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به پلیس دارد که در حال افزایش است.

سردار بنی‌اسدی فر، اقدامات پلیس راه آهن کشور در حوزه پیشگیری اجتماعی و انتظامی را قابل توجه دانست و افزود: توزیع بروشور و پخش فیلم توصیه‌ها و هشدارها در ایستگاه‌های راه آهن در زمینه پیشگیری اجتماعی باعث ارتقا سرمایه اجتماعی پلیس و جلب مشارکت مردمی خواهد شد.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از گشت‌های پیاده، خودرویی و موتوری، بدرقه و استقبال از مسافران و تأمین امنیت قطارهای مسافری در راستای پیشگیری انتظامی جای تقدیر دارد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تصریح کرد: علاوه بر پیشگیری از جرم، توجه به تمهیدات امنیتی نیز باید جدی گرفته شود.

سردار بنی اسدی فر در پایان با اشاره به برخورد جدی با قاچاق کالا، خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۵ فقره پرونده به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تشکیل و به مرجع قضائی ارسال و در این رابطه ۲۱ نفر نیز دستگیر، که نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است.

در این بازدید گزارش جامع و کاملی از کلیه اقدامات پلیس راه آهن کرمان در عرصه‌های مختلف انتظامی و فرهنگی در راستای تأمین امنیت مسافران که قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب کرده‌اند، ارائه شد.

کد خبر 6064717

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۶۵۱ هزار مسافر در امنیت کامل با استفاده از قطار در ایام نوروز
  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • تشکیل ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۱ میلیارد ریال
  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • ستاد انتخابات کشور: دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات
  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند / حدود ۱۲۰۰ نفر آن‌ها در پایان روز اخذ رأی، با اخذ تعهد یا وثیقه آزاد شدند
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • نوروز و رمضان ۱۴۰۳ با رسانه ملی