Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:41:54 GMT

مثبت زندگی در 2500 نقطه کشور راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۵۲۳۸

مثبت زندگی در 2500 نقطه کشور راه اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان بهزیستی از راه اندازی مراکز بهزیستی با عنوان "مثبت زندگی" در 2500 نقطه کشور خبر داد.

 وحید قبادی دانا امروز (پنجم مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به وظایف متعدد بهزیستی گفت: تمام تلاش ما در سازمان بهزیستی این است که بتوانیم زندگی راحت توام با شان و جایگاه اجتماعی برای مددجویان رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خط قرمز ما در بهزیستی مددجویان هستند و از هیچ تلاشی که منجر به بهبود رفاه زندگی آنها شود، دریغ نمی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه وظایف مهمتری به سازمان بهزیستی محول شده، گفت: برنامه داریم تا خدمات بهزیستی را در حوزه های مختلف ارتقا دهیم و باید امسال  که سال جهش تولید است شاهد جهش در راه اندازی مراکز بهزیستی و خدمات ارائه شده باشیم.

قبادی دانا از راه اندازی 2500 مرکز بهزیستی با عنوان "مثبت زندگی" در نقاط مختلف کشور خبر داد وافزود: هر یک از این مراکز 450 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: در این مراکز 22 خدمت سطح یک بهزیستی به مددجویان ارائه خواهد شد و علاوه بر این نیروهای مستقر در این مراکز خانوارهایی که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی دارند را نیز شناسایی می کنند.

قبادی دانا یادآور شد: این مراکز مبتنی بر شبکه الکترونیک بوده و در این مراکز برای هریک از خانوارهای مددجو یک پرونده الکترونیکی تشکیل می شود.

وی افزود: در این مراکز فعالیت هایی در خصوص بررسی ژنتیکی خانوارهای دارای معلول هم انجام می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور از مناسب سازی شهرها به عنوان یک ضرورت برای مددجویان بهزیستی یاد کرد وافزود: افراد دارای معلولیت در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند و از مسئولان و به ویژه شهرداران شهرها می خواهیم در این زمینه همکاری و همراهی جدی‌تری داشته و در زمینه مناسب سازی فضای جامعه برای معلولان اقدام کنند.

قبادی دانا در ادامه با قدردانی از زحمات حدود دو ساله دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل سابق بهزیستی استان گفت: مدیریت ایشان در این مدت کوتاه موجب ارتقا شاخص های استان در خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی شد و همین امر موجب شد که ایشان به عنوان معاون جدید پیشگیری سازمان منصوب شود.

وی به مدیریت مطلوب بهزیستی استان کرمانشاه در حوزه کرونا هم اشاره کرد وافزود: با خدمات خوب دکتر رضوان مدنی خوشبختانه استان کرمانشاه وضعیت خوبی در بحث کنترل بیماری کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی داشته و امیدواریم در زمان مدیریت جدید دکتر فرحناز محمدی در سمت مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه این وضعیت تداوم و ارتقا یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه رییس سازمان بهزیستی قبادی دانا سازمان بهزیستی استان کرمانشاه بهزیستی استان قبادی دانا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد