Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بیشترین موارد ابتلا مربوط به اراک است بر همین اساس اگر این شهر در مورد ویروس کرونا کنترل شود، استان کنترل می شود.

بهروز اکرمی پنجم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با بیان اینکه طبق آمار دریافت شده بیشترین موارد ابتلا طی هفته گذشته در استان مربوط به زنان خانه دار بوده است، گفت: این افراد خرید و حضور در بازار و معابر و اماکن عمومی را عهده دار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آمار بیانگر آن است که معابر و اماکن عمومی دچار مشکل است و مشاهدات عینی نیز بیانگر این موضوع است که رعایت پروتکل ها در معابر و اماکن عمومی کاهش یافته است.

اکرمی با اشاره به تهاجمی شدن ویروس، گفت: میزان ابتلا در بین جوانان و میزان مرگ و میر در بین افراد بالای 70 سال رشد یافته است و با توجه به درگیری جوانان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد، فردی که ماسک نمی زند در واقع 70 درصد به طرف مقابل و 30 درصد به خود ضرر می زند بر همین اساس باید نظارت ها و بازرسی ها در معابر عمومی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید تیم های بازرسی به سمت معابر و اماکن عمومی هدایت شوند، شهروندانی که ماسک نمی زنند در واقع امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کنند که باید مورد برخورد قرار گیرند، بر همین اساس باید تیم های بازرسی در معابر عمومی استان به ویژه در اراک مستقر شوند، چراکه اگر اراک کنترل شود استان نیز تحت کنترل در می آید.

معاون استاندار با بیان اینکه طی دو هفته آینده تمام پاساژها، بازارها، اماکن عمومی و معابر تحت بازرسی قرار می گیرند و با اعمال نظارت می توان استان را از وضعیت قرمز خارج کرد، گفت: 80 درصد آمار فوت و ابتلا مشخصا مربوط به اراک است و باید 80 درصد تمرکز و نظارت ها روی شهر اراک قرار داد، وظیفه و مسئولیت مستقیم اعمال توصیه های بهداشتی و نظارت بر تاکسی ها و اتوبوس ها با شهرداری است و فرمانداران نیز نظارت خواهند داشت همچنین راهنمایی و رانندگی می تواند با توجه به کد درج شده بر روی تاکسی اعمال جریمه کند.

وی افزود: متاسفانه بازار سرپوشیده به محل مشکل ساز تبدیل شده است، عرض بازار اراک کم و تردد بسیار است و عملا فاصله اجتماعی بین افراد رعایت نمی شود ولی نباید از استفاده از ماسک به سادگی گذشت به همین دلیل نظارت بر بازار بر عهده هیات امناست و مدیران پاساژها نیز باید نظارت کنند و تدبیری داشته باشند تا یک نفر هم بدون ماسک وارد پاساژها نشود.

اکرمی اضافه کرد: هفته آینده گزارشی از سوی آموزش و پرورش درخصوص میزان حضور دانش آموزان در مدرسه ارائه شود، همچنین هر شهروندی که با 110 تماس گرفت و گزارش مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یا مرتبط با کرونا را اعلام کرد، پلیس راسا ورود کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اراك معابر و اماکن عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند، گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارایه خواهد شد.

جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتاً خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رییس رسانه ملی درباره عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تاکنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.

جبلی پوشش عملیات «وعده صادق» و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

کد خبر 6087901 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • آب گرفتگی معابر عمومی در روستای منصوریه دستگردان 
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست