Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار جزئیات نرخ تورم استان‌های مختلف در شهریورماه ۹۹ را منتشر کرد. براساس این گزارش نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦ درصد رسید.

نرخ تورم ماهیانه کل کشور در شهریورماه نسبت به ماه قبل ۳.۶ درصد افزایش یافته است.  در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان اردبیل با ١.٧ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٤.٤ درصد است که هرمزگان با ٣٨.٢ درصد بالاترین و آذربایجان غربی با ۲۸.۶ درصد کمترین نرخ تورم نقطه‌ای را داشتند.  

خانوارهای شهری

در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٤٣.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٦ درصد افزایش را نشان می‌­دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٦.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٨ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٤.٥ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٨.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٧.٨ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان  (٣١.٣ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  آذربایجان غربی (٢١.٩ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در شهریور ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۵.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٥ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٤.١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ یزد (٤١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٢٨.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریورماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٥.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٢٠.٣ درصد) است.

برچسب‌ها مرکز آمار ایران آذربایجان غربی هرمزگان نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران آذربایجان غربی هرمزگان نرخ تورم مرکز آمار ایران آذربایجان غربی هرمزگان نرخ تورم اخبار کنکور نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهیانه شهریور ماه ١٣٩٩ کمترین نرخ تورم خانوارهای شهری برای خانوارهای آذربایجان غربی مربوط به استان درصد افزایش نسبت به ماه کمترین آن شاخص کل ٥ درصد ٨ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در خصوص عملکرد معادن استان در سال گذشته اظهار کرد: تغییر نگرش دولت در توسعه معادن از طریق سامانه های مربوطه از جمله کاداستر، منجر به افزایش شفافیت در حوزه معادن شده و با توجه به مزیت بالای استان در بخش معدن، سازمان های توسعه ای وزارت صمت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) و شرکت های تابعه حضور فعال و موثری در این دوره در استان را داشته اند.

عبدالحمید سرتیپی  افزود: در سال گذشته با صدور ۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۸۲ نفر با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شد که جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۰۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در پایان سال ۱۴۰۲، ۳۳۹ معدن فعال و ۱۸۰ معدن غیرفعال در آذربایجان غربی موجود بود که جهت فعالسازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دو نوبت مزایده در سال ۱۴۰۲ گفت: در فرآیند برگزاری مزایده‌های معدنی که در فروردین و آبان سال ۱۴۰۲ انجام شد به ترتیب به تعداد ۳۲ و ۲۲ محدوده معدنی و اکتشافی جهت انجام مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن واگذار گردید که به این ترتیب ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز در سال گذشته در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیرظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر هیچ معدن تعیین تکلیف نشده‌ای نداریم اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، ۲۲۲ معدن غیرفعال طی بررسی‌های قانونی تعیین تکلیف شدند در حالیکه این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۱۵ معدن بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۹۲ برابر بیشتر و به عبارتی ۱۳۸۰ درصد افزایش دارد.

 

سرتیپی عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته و اضافه می‌گردد که این میزان حقوق دولتی دریافتی ۹۷ درصد بیشتر از تکلیف قانونی برای معادن آذربایجان غربی بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است؛ گیلان با ۷۱.۳ بیشترین و سیستان با ۵۰.۷ کمترین
  • این استان‌ها بیشترین و کمترین مرگ و میر را در کشور دارند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • تعهد اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی
  • نقدینگی به تنظیمات کارخانه برگشت
  • بیش از ۴۴ هزار نفر تعهد اشتغال آذربایجان‌غربی درسالجاری
  • تعهد اشتغال آذربایجان‌غربی امسال بیش از ۴۴ هزار نفر است
  • قیمت کدام کالاهای خوراکی در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؟