Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در هفته گردشگری که از امروز آغاز شده است، 42 برنامه و پروژه در سیستان و بلوچستان افتتاح و برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجتبی میرحسینی بیان کرد: پنجم مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی گردشگری نامیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر این اساس برنامه های هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان از امروز با غبارروبی مزار شهدا و استقبال از مسافران ورودی به استان در فرودگاه و راه آهن آغاز می شود.

میرحسینی بیان کرد: از روز ششم مهر اقامتگاه های بوم گردی در استان افتتاح می شود، نشست با فعالان گردشگری، برگزاری جشنواره مجازی غذای محلی از دیگر برنامه های این هفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: 42 پروژه و برنامه در هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان در قالب افتتاح دفاتر گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی افتتاح و اجرا می شود و برنامه های این هفته با خلاقیت، نگاه نو و شرایط ویژه امسال برگزار می شود.

وی بیان کرد: توجه ویژه ای به توسعه روستایی و سفرهای درون استان و گردشگری داخلی داریم، در همین هفته با کمک دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بر روی این موضوع برنامه ریزی می کنیم.

میرحسینی گفت: افتتاح رسمی استدیو گردشگری در این هفته با ضبط و پخش برنامه ها آغاز و از فعالان و پیشکسوتان گردشگری نیز تجلیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: استانداردسازی تجهیزات گردشگری استان از مواردی است که در حال انجام بوده که گواهی نامه استاندارد خدمات 10 مورد از آن ها آماده شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گواهی نامه استاندارد برای ارتقای تجهیزات گردشگری اهمیت دارد و برای سفرهای آینده به سیستان و بلوچستان با رعایت پروتکل ها و استانداردهای لازم به مسافران اطمینان می بخشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته گردشگری سیستان و بلوچستان هفته گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان از برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد و گفت: رسم دیرین، شهر زندگی و اصفهان جان از برنامه‌های شاخص این هفته در منطقه ۲ است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: به همین مناسبت در منطقه ۲ شهرداری اصفهان ۱۲ برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان ۵ رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز ششم اردیبهشت از ساعت ۱۷ در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی ۱»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه ۲ است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره ۹ محله از محله‌های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیار دشت را به تصویر می‌کشد و در دوره‌های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات، محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از سوم تا ششم اردیبهشت از ساعت ۱۷ در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از نوزدهم تا بیست‌ویکم اردیبهشت برگزار می‌شود؛ در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 747072

دیگر خبرها

  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود