Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون امنیت ملی مجلس طرح مورد اشاره دکتر قالیباف درخصوص احقاق حقوق برجامی کشور و تقابل با شرارت‌های آمریکا را در نشست هفته جاری بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح مورد اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص احقاق حقوق برجامی کشور و تقابل با شرارت‌های آمریکا روز یکشنبه ششم مهرماه نشستی را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیسیون تخصصی مجلس روز سه‌شنبه هشتم مهرماه نیز جلسه‌ای را هدف بررسی نهایی و جمع بندی طرح‌ها و لوایح مطروحه در کمیته‌های امنیت و روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکیل می‌دهد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه جلسه روز سه‌شنبه به استماع گزارش رئیس هیأت اعزامی به استان ایلام برای بررسی روند ادامه فعالیت طرح سامانه گرمسیری خواهند پرداخت و به جمع بندی نهایی آیین‌نامه داخلی کمیسیون و ادامه بررسی اولویت‌های کاری و تعیین برنامه های یکساله کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی می پردازند.

کمیته امنیت کمیسیون روز دوشنبه هفتم مهرماه نیز به بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین، لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب 1379 و لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرائی خواهد پرداخت.

همچنین کمیته باشگاه کشورهای تحریمی روز سه شنبه هشتم مهرماه نشستی را برای بررسی نحوه فعالیت و اولویت‌های کاری کمیته برگزار خواهد کرد. هیات رئسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس طبق روال گذشته چهارشنبه نهم مهرماه پیش از جلسه صحن با روسای کمیته‌ها جلسه‌ای خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه هفتم مهرماه به دامه بررسی و مروری بر قانون نظام وظیفه با حضور مسئولین ذیربط می‌پردازد و کمیته روابط خارجی کمیسیون لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل و لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل را بررسی می‌کند.

کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه این جلسه با حضور مسئولین مربوطه به بررسی آخرین اخبار و تحولات جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک می‌پردازد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کمیسیون امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کشورش با ایران در موضوع برجام هیچ مذاکره مستقیمی ندارد.   به گزارش ایسنا، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام (توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.   مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.   ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.   مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.   در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.   کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.   وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.   کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.   پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی