Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان به مناسبت روز جهانی «گردشگری» برای عموم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رایگان است.

به گزارشخبرگزاری برنا ، علیرضا جلال زایی اظهار داشت: ۱۲موزه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله موزه منطقه‌ای جنوب شرق و موزه پست زاهدان، موزه مردم شناسی سیستان یا موزه باستان شناسی در سایت جهانی شهرسوخته، موزه قرآن و عطرت در ایرانشهر، موزه محلی سراوان، موزه مردم شناسی سرباز و نیز موزه محلی در شهرستان چابهار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهروندان می‌توانند با بازدید از موزه‌ها با تمدن، تاریخ و فرهنگ سیستان و بلوچستان آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: دیدنی‌های سیستان و بلوچستان شامل بخش‌ها متنوعی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

وی بیان کرد: در سال ۱۹۸۰ میلادی، سازمان جهانی گردشگری روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری انتخاب کرده که در این روز امکان بازدید رایگان از تمام موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای عموم مردم وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری موزه سیستان و بلوچستان موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید

امروز و هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌هایی را در سطح ملی و استانی تدارک دیده و بر همین اساس بازدید از بناها و اماکن فرهنگی تاریخی رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _سی‌ام فروردین_ و هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌هایی را در سطح ملی و استانی تدارک دیده و بر همین اساس بازدید از بناها و اماکن فرهنگی تاریخی رایگان خواهد بود و تورهای بازدید از اماکن و بناهای تاریخی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها، معروف به ایکوموس طی پیشنهادی که در سال ۱۹۸۲ به یونسکو ارائه داد، ۱۸ آوریل از سوی یونسکو به نام روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی اعلام شد.

کد خبر 745646

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی سیستان و بلوچستان رایگان شد