Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:25:20 GMT

قانل متواری پس از ۴سال دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۵۵۴۴

قانل متواری پس از ۴سال دستگیر شد

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری متهم به قتل متواری پس از چهار سال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام صادق اکبری اظهار داشت: فردی که در سال 95 به اتهام قتل عمد تحت پیگرد قضایی و مراجع انتظامی بود، شامگاه پنجشنبه سوم مهرماه در خارج از استان مازندران دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از وقوع قتل عمد در  سال 95 متهم از شهرستان میاندرود متواری شده بود  و  اولیا دم  بعد  از چندین سال  که از شناسایی قاتل نا امید شده بودند تقاضای درخواست دیه از محل صندوق بیت المال را کرده بودند لیکن با بررسی‌های دقیق بازپرس پرونده، سرنخ‌های جدیدی از متهم به قتل متواری بدست آمد و با دستور ویژه مقام قضایی و تلاش ماموران پلیس اگاهی  متهم به قتل شناسایی، دستگیر و بعد از اقرار به قتل با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

اکبری گفت: دستگاه قضایی استان  با هرگونه عوامل ناامنی و کسانی که آرامش و امنیت مردم را برهم می‌زنند، برخورد قاطع قضایی خواهد کرد و مجرمان فراری بدانند راهی جز تسلیم دربرابر قانون نخواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادمه گفت:  در شش ماهه نخست سال جاری، با تلاش، رایزنی و پیگیری‌های دستگاه قضایی استان بویژه اعضای شورای حل اختلاف، باکسب رضایت اولیای دم 13 محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند.

دادستان گیلان: قاتل رومینا اشرفى ‌به 9 سال حبس و پرداخت دیه ‌محکوم شد /‌ رأى قابل فرجام‌خواهى استشرور و قاتل مسلح فراری در قلعه‌گنج به هلاکت رسیدقاتل زن سپیداری خود را تحویل پلیس داد/ وی به دلیل بدهکاری مالی با موضوع مهریه در حبس بود

اکبری بیان کرد: سیاست دستگاه قضایی استان در دوره تحول ایجاب می‌کند تا پرونده‌های دارای زندانی و محکوم به قصاص به صورت ویژه  پیگیری شود، بر این اساس با تلاش و پیگیری  اعضای شورای حل اختلاف استان تعداد محکوم به قصاص از اعدام  رهایی یافتند که از این تعداد هفت فقره  بارضایت بی قید و شرط و شش فقره  بصورت مشروط بوده است.

رئیس  کل دادگستری مازندران گفت: در راستای سیاست‌های جدید قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان، صدور احکام مجازات جایگزین حبس در شش ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است و مجازت‌های جایگزین حبس شامل دوره‌های مراقبتی و خدمات عمومی رایگان و جزای نقدی بوده است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت ستاد دیه استان، تصریح کرد: در سال جاری با هماهنگی‌ها و اهتمام دستگاه‌های ذیربط شاهد افزایش میزان آزادی مدجویان با کمک‌های ستاد دیه استان بوده به گونه ای که کمک‌های ستاد دیه استان نسبت به شش ماه نخست سال گذشته 243 درصد افزایش داشته و بر این اساس تاکنون مبلغ هشت میلیارد ریال جمع آوری که با این مبلغ تعداد 39 نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

اکبری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های جدید ریاست قوه قضائیه مبنی بر  حبس‌زدایی در مورد زندانیان مهریه، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به روند صعودی قیمت طلا و سکه شاهد افزایش میزان محکومان مالی (مهریه) بوده و باید تلاش شود افراد به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه بازداشت نشوند و لذا ضرورت دارد محکومان از ابزارهای قانونی از قبیل تقسیط و اعسار استفاده کنند تا چنانچه به این دلیل در حبس باشند فوری آزادی شوند. 

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد:  دادستان‌ها و قضات باید با بازدید مستمر از زندان‌ها نسبت به وضعیت مددجویان اشراف کامل داشته باشند و ضمن رفع مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان، دادستان‌ها به افرادی که شایستگی و استحقاق مرخصی را دارند، مساعدت کنند.

انتهای پیام/681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری مازندران کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: ۳ نفر از اراذل و اوباش سطح یک که پس از تیراندازی به سمت یک دستگاه خودروی گشت پلیس در شهر اصفهان متواری شده بودند در عملیات ماموران سازمان اطلاعات این فرماندهی دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر از دستگیری 3 نفر از اراذل و اوباش سطح یک که پس از تیراندازی به سمت یک دستگاه خودروی گشت پلیس در شهر اصفهان متواری شده بودند خبر داده و اظهار داشت: در آخرین ساعات 29 اسفندماه سال 1402 واحد گشت کلانتری 28 فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت‌زنی در حوزه ماموریتی خود به 2 دستگاه خودروی پژو 405 مشکوک و به آنها دستور توقف می‌دهند که در این هنگام سرنشینان از خودرو پیاده شده و به سمت ماموران تیراندازی می‌کنند.

وی افزود: ماموران نیز با استفاده از قانون بکارگیری سلاح با اراذل و اوباش مذکور درگیر شده که در این درگیری 2 نفر از این افراد مجروح و 3 نفر دیگر با یک دستگاه خودروی سواری از صحنه متواری می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: در بازرسی بدنی و خودروی به جا مانده از متهمان زخمی و دستگیر شده، یک قبضه سلاح وینچستر و یک قبضه کلت شاه‌کش کشف شد.

هاشمی‌فر ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و متواری بودن اراذل و اوباش مسلح، پرونده متشکله با نظر بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب به سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ارجاع و مشخص شد یکی از متهمان در منطقه آزاد خزر، فرد دیگر در منطقه آزاد کیش و متهم سوم در حال خروج از استان به سمت شرق کشور است.

وی عنوان کرد: با اطلاعات به دست آمده بلافاصله ماموران وارد عمل شده و با اخذ مجوز از مرجع قضائی در قالب 3 تیم جداگانه به مکان‌های حضور متهمان اعزام و با اقدام سریع و به موقع تمامی این افراد را دستگیر و  به مرجع قضایی تحویل دادند که با قرار صادره به زندان منتقل شدند.

جانشین فرمانده  انتظامی استان اصفهان با هشدار به اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم عمومی گفت: هر کس بخواهد از مامور قانون عبور کند، حتماً بداند که با حکم قانون از او عبور خواهیم کرد و تاوان سختی را برای تعرض به مامور قانون  متحمل خواهد شد.

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • دستگیری اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان
  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی بازار فارکس در مازندران دستگیر شد
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ۳ نفر اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید