Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نل از روسیاالیوم، به دنبال استعفای «مصطفی ادیب»، نخست‌وزیر مکلف لبنان از ادامه تشکیل دولت، «میشل عون»، رئیس‌جمهوری و «نبیه بری»، رئیس پارلمان این کشور بر پایبندی خود به طرح ابتکاری سیاسی فرانسه تاکید کردند. 

ریاست‌جمهوری لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عون استعفای ادیب را پذیرفته و از تلاش های وی در مسیر تشیکیل دولت تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این بیانیه آمده است که عون طرح ابتکاری ارائه شده از سوی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه در اثنای سفر به لبنان در اوایل ماه جاری را همچنان پا‌برجا می‌داند و بر اساس اصول ارائه شده توسط ماکرون از این طرح حمایت به طور همه‌‌جانبه حمایت می‌کند. 

بری نیز با انتشار بیانیه‌ای از پایبندی پارلمان لبنان به طرح ابتکاری ماکرون خبر داد و گفت: «هیچ کس به اندازه ما به ابتکار فرانسه پایبند نیست‌، اما کسانی هستند که آن را در جهت مغایرت با تمام اصول ثابت شده سوق داده‌اند.»

وی در ادامه افزود: «روح و جوهر طرح فرانسه اصلاحات است و دولت ابزاری برای اجرای این اصلاحات است. به اعتقاد من همه تشکل‌ها با این اصلاحات موافق هستند و پارلمان بیشترین انگیزه را برای تصویب قوانین لازم دارد و ما باید به طرح ابتکاری فرانسه بر اساس مضمون آن پایبند باشیم.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نبیه بری میشل عون ابتکار فرانسه طرح ابتکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در آیین افتتاح ابرطرح برق‌آبی «اومااویا» در استان بادوله، به‌ عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی ـ مهندسی جمهوری اسلامی ایران، به‌طور رسمی، مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

رؤسای جمهور در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمدگویی فرمانده یگان تشریفات،  اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در این مراسم، به احترام هیئت ایرانی، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور، پس از مراسم استقبال، دیدار دو جانبه دارند و پس از آن، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را برگزار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه