Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اعلام رسمی نرخ تورم از سوی مرکز آمار از این حکایت داشت که نرخ در هر سه شاخص افزایش یافته بود؛ به گونه‌ای که تورم سالانه به ۲۶، ماهانه ۳.۶ و تورم نقطه به نقطه به ۳۴.۴ درصد گزارش شد.

این در حالی است که بررسی وضعیت تورم بین ۱۰ دهک مختلف هزینه‌ای نشان می‌دهد که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریورماه بین ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ تا ۲۹.۹ در دهک اول تا دهم نوسان داشته است که بیانگر فاصله ۶.۵ درصدی تورم بین دهک‌ها است.

بر این اساس، فاصله ۶.۵ درصدی تورم بین دهک ها نسبت به ماه قبل که ۵.۴ درصد گزارش شده بود ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

اما وضعیت تورم نقطه به نقطه که نشان‌دهنده تغییر هزینه خانوارها نسبت به ماه مشابه سال قبل است نشان می‌دهد که بین ۳۱.۱ تا ۴۴.۶ از دهک اول تا دهم نوسان دارد و فاصله تورمی در این شاخص بین دهک‌ها به بیش از ۱۳ درصد می‌رسد.

به عبارتی هزینه های دهک دهم که کم درآمد ترین دهک درآمدی به شمار می رود نسبت به پارسال ۴۴.۶ و هزینه دهک اول ۳۱.۱ درصد افزایش داشته است ؛ در بین سایر دهک ها نیز هزینه دهک دوم  ۳۱.۷، دهک سوم ۳۱.۹، دهک چهارم ۳۲، دهک پنجم ۳۲.۲، دهک ششم ۳۲.۷، دهک هفتم ۳۴.۲، دهک هشتم ۳۵.۴ و دهک نهم ۳۸.۵ درصد نسبت به شهریور پارسال افزایش یافته است.

223227

کد خبر 1436616

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: درآمد هزینه های درمان هزینه تورم افزایش قیمت کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری گفت: به دلیل استفاده بیشتر زائران و ‌مجاوران از اتوبوس، افزایش بهای بلیت اوایل اردیبهشت‌ماه و برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بلیت مترو را از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش دادیم اما مطالبه‌گری ایجاد شد که این افزایش زیاد است، بنابراین مجدد قیمت را به ۱۲۰۰ تومان بازگرداندیم.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ مترو هیچ افزایشی پیدا نکرد. از طرف دیگر هزینه تمام شده مترو برای هر نفر ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان است که شهرداری باقی هزینه را یارانه می‌دهد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای شهر که کمیسیون انطباق نیز تایید کرده، بهای بلیت از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان و به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به دلیل اینکه زائران و ‌مجاوران بیشتر از اتوبوس استفاده می‌کنند، اعلام کردیم افزایش بهای بلیت اتوبوس از اوایل اردیبهشت‌ماه اعمال شود، اما برای مترو از فروردین‌ماه بوده که کمیته انطباق نیز تایید کرده، بنابراین دریافت این مبلغ قانونی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این میزان افزایش زیادی هم نیست، البته نگاه ما این است که هر چقدر بتوانیم هزینه را کاهش دهیم و خدمات را به صورت مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر ارائه کنیم و این جزو اهداف شورا است، بر همین اساس ۲ سال هیچگونه افزایش نرخی نداشتیم.

وی اضافه کرد: نرخ تورم ۴۷ درصد است و ما مجاز بودیم بهای این خدمات را تا ۴۷ درصد نیز افزایش دهیم، اما این کار را انجام ندادیم و کمترین میزان افزایش را آن هم به میزان ۲۵ درصد و بعد از دو سال اعلام کردیم. اگر آن دو سال را در نظر می‌گرفتیم بهای بلیت باید ۴۰۰۰ تومان دریافت می‌شد، اما به خاطر رفاه حال زائران و شهروندان افزایش ۲۵ درصدی را اعمال کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرژانتین فقیرتر شد
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • آمارها نشان از تورم بیشتر نسبت به سال قبل دارد
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد افزایش می‌یابند