Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: دانشگاه در نسل چهارم به‌دنبال حل مسئله و رفع مشکل صنعت و جامعه است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرقدس، عبدالله قاسمی پیربلوطی پس از بازدید از خط تولید مجموعه خودروسازی سایپاپرس در نشست تخصصی که با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گروه صنعتی سایپاپرس برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال مأموریت و رسالتی جدید بوده که رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است؛ چراکه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، دانشگاه نباید به مسائل صنعت و جامعه پیرامون خود بی‌تفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اجرای طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه) در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این طرح می‌تواند برای سه‌ضلع آن یعنی دانشجویان، صاحبان صنایع و دانشگاه مزایای متعددی مانند کسب مهارت و امکان اشتغال برای دانشجو، رفع مشکل و چالش برای صنعت با حداقل هزینه، کاربردی کردن پژوهش‌ها و سوق به سمت به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت به دلیل داشتن زیر‌ساخت‌ها و توانمندی‌های متعدد اعم از استاد، دانشجو، امکانات و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی و مهم‌تر از همه واقع شدن در منطقه استراتژیک صنعتی کشور از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به عنوان قطب برنامه علمی صنعت و تجارت معرفی شده‌اند. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت افزود: اکنون گرفتار دو موضوع در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها یکی در بحث کپی‌برداری و دیگری غیرکاربردی بودن آنها -که حجم بسیار زیادی از انرژی و هزینه‌ها صرف این پایان‌نامه‌ها می‌شوند - شده‌ایم.

قاسمی پیربلوطی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس مجری برنامه علمی صنعت و تجارت است و دانشجویان و استادان راهنما از نیمسال آتی نمی‌توانند خارج از نظام موضوعات موضوع برای پایان‌نامه یا رساله خود انتخاب کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت با بیش از 25 هزار دانشجو و هزار و 500 کارمند و هیئت علمی و مدرس و داشتن تجهیزات و زیر‌ساخت مناسب آماده تعامل دوطرفه در سال جهش تولید با صنایع است تا بتوانند گام مهمی در این خصوص بردارند. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت  افزود:‌ در طرح پایش نظام موضوعات دانشجویان همزمان با تحصیل متناسب با رشته تحصیلی در شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که با دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند، وارد صنعت شده و مشغول به‌کار می‌شوند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: هدف ما این است که بتوانیم پایان‌نامه‌ها را سازماندهی کنیم؛ بنابراین دانشجویانی که در این طرح شرکت می‌کنند، دانش‌آموختگانی با رزومه کاری و سوابق شغلی خواهند بود و  به‌راحتی می توانند جذب بازار کار شوند.

رهاکردن طرح‌ها عامل دلسردی صنعتگران از دانشگاهیان است

سید‌مهدی حسینی‌پور مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی سایپا‌پرس یکی از دلایل فاصله بین دانشگاه و صنعت را تداوم نداشتن جلسات و رهاکردن طرح‌ها در زمان‌های گذشته دانست و بیان کرد: این عوامل باعث دلسردی صنعتگران و فاصله گرفتن آنها از دانشگاه‌ می‌شود.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی سایپا‌پرس بیان کرد: این شرکت با 23 هکتار فضای شهرک خصوصی و صنعتی فعالیت‌های بسیار خوب صنعتی و فناوری در حال دارد؛ به‌گونه‌ای که در مقایسه با تعدادی از شرکت‌های صنعتی خاورمیانه بزرگترین مجموعه صنعتی محسوب می‌شود. 

حسینی‌پور افزود: بسیار مفتخریم مجموعه‌های مختلف دانشگاهی با مجموعه سایپاپرس تعامل داشته باشند و امید است این جلسات باعث شود خارج از تعامل دانشگاه و صنعت شاهد اتفاقات علمی و فناوری خوبی در مجموعه توسعه صنایع خودروسازی کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و فکر و ایده‌های خوب حوزه دانشگاهی استفاده کنیم و با تعامل هم اقدامات مؤثری در سالی که مزین به سال جهش تولید است، برداریم.

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی سایپا‌پرس با ابزار خرسندی بیان کرد: شرکت‌هایی فعال مانند سایپا پرس برای همکاری با دانشگاه و معرفی طرح‌هایی که نیازمند ارتباط با استادان مجرب در حوزه‌های تخصصی است، آمادگی خود را اعلام می‌دارد و در صورتی که دانشجویی در حوزه کارآموزی و کارورزی و یا اجرای پایان‌نامه و پروژه خود علاقه‌‌مند به کسب مهارت باشد، این مجموعه نهایت همکاری را با دانشجویان شهرقدس در حوزه‌های مختلف فنی و مدیریتی خواهد داشت و حتی در صورت کسب مهارت کافی امکان جذب و اشتغال آنها نیز وجود دارد.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه از نیازهای ضروری کشور است

‌محمود احمدی شریف سرپرست معاونت توسعه و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس نیز گزارش مختصری از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی درباره همکاری با صنعت و فعالیت مشترک با صنایع شهرستان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه همواره ارتباط بین صنعت و دانشگاه از نیازهای ضروری کشور بوده است، طرح پایش، پویش و رویش را از دستاوردهای خوب دانشگاه برشمرد و اظهار کرد:‌ فعالیت و جدیت درباره تحقق یافتن این موضوعات از اهداف عالی دانشگاه بوده و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تسهیل کرده و منجر به خروجی خوبی خواهد شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح مدیریت دانش خبر داد و همکاری و آمادگی گروه مدیریت واحد شهرقدس را برای اجرای این طرح در شرکت سایپا پرس اعلام کرد. 

پایان‌نامه‌های دانشجویی هدفمند می‌شود

سید وحیدسادات‌پور مجری برنامه علمی صنعت و تجارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس نیز در این نشست بیان کرد:‌ در طرح پایش پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌صورت هدفمند موضوع‌بندی شده و به عبارتی متناسب با نیازهای جامعه یا حتی متناسب با نیازهای صنعتی کشور طرح موضوع می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح دانشجو، استاد راهنما، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی جزء ارکان اصلی بوده و دفاع از پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی منوط به تأیید استاد راهنما و صنعت است.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی مشترک بین دانشگاه و گروه صنعتی سایپا پرس برای پیگیری موضوعات و کاربردی و اجرایی کردن بندهای تفاهم‌نامه تشکیل شود.

انتهای پیام/4117/4062/

حضور رئیس و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در شرکت سایپا پرس حضور رئیس و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در شرکت سایپا پرس حضور رئیس و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در شرکت سایپا پرس حضور رئیس و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در شرکت سایپا پرس حضور رئیس و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در شرکت سایپا پرس

منبع: آنا

کلیدواژه: ارتباط صنعت و دانشگاه دانشگاه نسل چهارم دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس ملارد و صفادشت پایان نامه ها واحد شهرقدس عضو هیئت طرح پایش شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند

به گزارش خبرنگار مهر، ، فاضل احدی پیش از ظهر جمعه در دیدار با بسیجیان فناور اظهار کرد: فناوران به عنوان مرجع دانشی می توانند در زمینه تحقق شعار سال نقش آفرینی کنند و فضای امید و آینده نگری را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید در جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با دست‌یابی به پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه و مراکز علمی فرصت رشد و تولید پایدار نیز مهیا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

احدی گفت: با توجه به رویکردهای جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل در سال جدید، باید بیش‌ازپیش در راستای تحقق شعار سال و افزایش شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان باید متناسب با تخصصی که یاد می‌گیرند، بتوانند ایده‌های علمی خود را در قالب مسئله محوری و هسته سازی تبدیل به محصول، شغل و کسب درآمد کنند تا در جامعه خود نقش‌آفرین باشند یعنی محور اصلی تولید مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان باشد تا توسعه پایداری را ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حمایت از طرح ها و ایده های فناورانه، و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: توسعه تیم ها و هسته های دانشی و پژوهشی در راستای کشف مسئله و حل آن ها می تواند مشکلات اساسی استان در بخش های مختلف را که منشعب از این مسائل هستند نقش بسزایی ایفا کنند.

احدی با تأکید بر اینکه ضروری است دانشگاه ها و مراکز علمی نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص تربیت کند، ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، دانشگاه ها و مراکز علمی بایستی دانشجویان را به‌عنوان قوه عاقله کشور با نگاهی بر انسان‌ساز بودن در کنار پرورش و تربیت افراد مفید برای جامعه، مسئله محور بودن به‌ویژه در حوزه فناوری و ایجاد توسعه پایدار، نگاه به درون و ظرفیت‌های جامعه برای تحقق شعار سال تربیت کنند که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6082380

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد