Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:17:37 GMT

افتتاح بزرگ‌ترین واحد نساجی شمال غرب کشور

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۰۰۱

افتتاح بزرگ‌ترین واحد نساجی شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین مدنی در جریان سفر به استان آذربایجان غربی و افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین واحد نساجی در شمال غرب کشور گفت: بنیاد برکت از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار میلیارد ریالی در واحدهای تولیدی در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، موفق به ایجاد ۱۸۳ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مشارکت اقتصادی بنیاد برکت با ۳۶۰ بنگاه تولیدی خبر داد و افزود: فعالیت این بنگاه‌ها علاوه بر ایجاد تحول در تولید و اشتغال کشور، باعث صادرات ۷۰ میلیون دلاری شده است. بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت از سال ۹۸ که تحریم‌ها علیه کشور اوج گرفته است تا به امروز ۲۷ میلیون دلار از محصولات خود را صادر کرده‌اند.

مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت پس از ثبات و به سوددهی رسیدن، از ۲۵۵ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت که برای افتتاح شرکت حریر ریس ارومیه به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود، افزود: این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین واحدهای نساجی کشور ظرفیت تولید سالیانه یک‌هزار تن انواع نخ‌های دوخت، گلدوزی و فانتزی را دارد.

وی میزان کل سرمایه‌گذاری در این واحد نساجی را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آغاز به‌کار این واحد صنعتی علاوه بر جلوگیری از خروج ۵ تا ۶ میلیون دلار ارز از کشور، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۶۵ نفر را به همراه دارد.

مدنی خاطرنشان کرد: تمام مواد اولیه این واحد صنعتی از داخل کشور تامین می‌شود و راه‌اندازی آن، صرفه‌جویی ارزی ‏قابل ملاحظه‌ای را به همراه خواهد داشت. ‏
وی افزود؛ صادرات محصولات تولیدی این ‏شرکت از جمله نخ‌های دوخت و گلدوزی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و ‏ارمنستان در دستور کار است.

مدیر عامل بنیاد برکت همچنین در سفر به استان آذربایجان غربی و در حاشیه بازدید از یکی دیگر از واحدهای مشارکتی این بنیاد توضیح داد: شرکت دیلمان درب سلماس با میزان سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد ریالی در شهر سلماس و در زمینه تولید انواع درب ضدسرقت مشغول به فعالیت است.

مدنی اضافه کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۵۰۰ عدد درب ضد سرقت را در سال دارد و برای ۲۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکت در سال ۱۳۹۰ به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، دوباره به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر ۲۰ درصد از محصولات خود را به کشور عراق صادر می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به ایجاد روزانه یک‌هزار اشتغال خرد و خانگی توسط این بنیاد اظهار داشت: ایجاد ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای امسال در دستور کار داریم که فراهم آمدن ۳۰۰ هزار فرصت کسب و کار را به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان آذربایجان غربی هم توضیح داد: تاکنون ۲۷۰۰ طرح اجتماع‌محور در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده و ۱۳۰۰ طرح دیگر نیز تا پایان سال جاری نهایی می‌شود. راه‌اندازی این ۴ هزار طرح اشتغال‌زایی، ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی را به دنبال دارد.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲ هزار و ۱۳۲ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

کد خبر 5033316

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت صنایع نساجی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور هفته دفاع مقدس ویروس کرونا قوه قضاییه ترافیک وضعیت راهها پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی اربعین حسینی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی اشتغال زایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  فرماندار رزن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی این شهرستان، با اشاره به وضعیت گلخانه‌های سطح شهرستان رزن گفت: شهرستان رزن تا قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم در حال حاضر ۳۵ هکتار گلخانه در حال فعالیت است و ۱۱۸ هکتار نیز مجوز تغییر کاربری برای ساخت گلخانه صادر شده و منتظر اخذ تسهیلات است.

علی اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه واحد مرغداری توجیه اقتصادی خوبی دارد و نیاز واقعی کشور است و کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند افزود: در تلاش هستیم تا با جذب تسهیلات مورد نیاز تعداد واحد‌های مرغداری شهرستان رزن را افزایش دهیم.

او یکی از اقدامات خوب در راستای توسعه مرغداری شهرستان رزن انجام شده را ساخت واحد تولید غذای مرغ دانست و گفت:این واحد توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با تأکید بر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در بحث مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال یادآور شد: توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی هر یک می‌تواند از نقش مؤثری در اشتغال برخودار باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان