Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@10:34:09 GMT

نامه‌های امام صادق(ع) به شیعیان به چاپ چهارم رسید

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۰۰۴

نامه‌های امام صادق(ع) به شیعیان به چاپ چهارم رسید

نامه‌های امام صادق علیه السلام به شیعیان به چاپ چهارمرسید.

به گزارش مشرق، نامه‌های امام صادق علیه السلام به شیعیان به چاپ چهارمرسید.

" نامه دارید.

نامه‌هیی از امام و پیشوای صادقتان،جعفربن محمد(ص) ، کلماتی که از چشمه­ی زلال عترت جاری شده تا روشن­مان کند و دریای متلاطم جان­مان را آرام بخشد. نامه‌هایی آمده است تا در لحظه های سرگردانی و اضطراب و بلاتکلیفی به ما امید دهد، راهکار دهد، چیزهای نامفهوم را برایمان معنا کند و به ما برنامه دهد، تا هدف پیدا کنیم، آرامش گیریم و تحمل سختی­ها و مشکلات برایمان آسان­تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

زینب مهاجری، مترجم و گردآورنده این کتابچه مختصر و مفید، برای برداشتن مرز فاصله­ها و ایجاد رابطه­ای همدلانه بین امام و خواننده فارسی زبان، به آوردن متن فارسی نامه‌ها اکتفا کرده و از قراردادن متن عربی و عبارات و اصطلاحات تخصصی و هرگونه تحلیل و توصیه و حاشیه نگاریِ خطابه ای خودداری کرده و با ادبیات شیوا و بدون تکلف، کلام ناب امام را در اختیار خوانندگان قرار داده است؛ به گونه­ای که خواننده در حین مطالعه، خود را مخاطب بی واسطه امام علیه­السلام می­یابد و صد ها سال فاصله از میان برداشته می­شود. حجم کمِ کتابِ نامه‌های امام صادق علیه السلام به شیعیان عامل بسیار مهمی است که خواننده ترغیب شود در فرصت های کوتاه، توصیه های رئیس مذهب شیعه را بازخوانی کند.

کتاب نامه‌های امام صادق علیه السلام به شیعیان شامل چهار فصل است:

فصل اول نامه­ ی امام صادق علیه السلام به عبدالله‌بن‌جندب است که از یاران امام صادق و امام کاظم و امام رضا (علیهم السلام) بوده است . وی از علمای بزرگ شیعه و  از راویان پارسا و مورد اعتماد امامان علیه السلام بوده و نزد ائمه ­علیهم‌­السلام مقام و جایگاه والایی داشته است. توصیه­های امام صادق علیه السلام به عبدالله ­بن ­جُندب در بردارنده­ ی  نکات و راهکارهای بسیاری است برای آنان که طالب زندگی طیّبه و نیک در این جهان و جهانجاودانه اند.

فصل دوم نامه­‌ای است که  امام جعفرصادق علیه السلام به یاران و پیروان خود نوشتند و سفارش کردند که آن را به یکدیگر درس دهید و در آن نگاه و تامل کنید و  با تکرار آن تجدید عهد کرده و بدان عمل کنید.

فصل سوم "حدیث عنوان بصری" است که شیوه نامه و توصیه­هایی مفید در سبک زیستن برای تمام شیعیان است. این روایت دربرگیرنده­ی سفارش­های امام صادق (ع) به عنوان بصری و تمام مشتاقان سلوک الی الله است .

بخش چهارم کتاب شامل توصیه­های کوتاه امام صادق علیه السلام  است که وجه مشترک چهار فصل کتاب، سخنان و سفارشات امام ششم شیعیان در موضوع سبک زندگی ، چگونگی رفتار و تعاملات اجتماعی و اهمیت اخلاق در مذهب شیعه است و تصویری کلی از فرهنگ اسلامی و تشیع را به نمایش می­گذارد. ازین رو مطالعه این کتاب ویژه­ی مومنین به مذهب جعفری نبوده و می­تواند برای تمامی انسان­ها با هر باوری مفید واقع شود.

کتاب نامه‌های امام صادق علیه السلام به شیعیان با ترجمه و گردآوری زینب مهاجری در شهریور سال هزارو سیصد و نود و نه در انتشارات نیکادل به چاپ چهارم رسیده است و در ویرایش چاپ چهارم برای هر نامه حداقل سه سند معتبر ذکر شده است و تمامی احادیث کوتاه با ذکر منبع دقیق آورده شده است.

علاقمندان می­توانند نسخه الکترونیک کتاب را از اپلیکیشن طاقچه تهیه کرده و نسخه­ فیزیکی کتاب را از انتشارات نیکادل از طریق  صفحات اینستاگرام ناشر و نویسنده و یا شماره مرکز پخش که در انتهاآورده می­شود سفارش دهند.

Nashrenikadel@

zeinab__mohajeri@

شماره مرکز پخش ۰۹۱۸۹۶۶۴۷۸۳

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کتاب نمایشگاه کتاب چاپ چهارم نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه‌هایی به خدا کتاب شد

نویسنده در کتاب «خدای مهربانم سلام» تلاش دارد کودکِ مخاطب خود را با صفات الهی آشنا کند. این اثر روایتگر پنج داستان آموزنده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ به نقل از روابط عمومی به‌نشر، کتاب «خدای مهربانم سلام» به قلم سنا ثقفی با تصویرگری تهمینه سلیمانی به کوشش کتاب‌های پروانه انتشارات به‌نشر به تازگی منتشر و در بازار کتاب کودک و نوجوان ایران عرضه شد.

 این کتاب روایتگر پنج داستان آموزنده درباره رحمت و مهربانی پروردگار مناسب کودکان گروه سنی ب (دانش‌آموزان اول تا سوم دبستان) است. روای قصه‌های این کتاب خود، کودک است. او هر داستان را با سلام به خدای مهربان آغاز می‌کند و در پایان از خدای توانا یک درخواست دارد. هریک از داستان‌ها براساس نیکوترین نام‌ها و صفات خداوند همچون؛ «یا جابِر»، «یا واهب العَطایا»، «یا خَیر المَرغوبین»، «یا اراف مِن کل رؤف» نوشته شده است.

کتاب «خدای مهربانم سلام» طرحی ساده دارد و در قالب نامه‌نگاری یک کودک، نمونه‌ای از ارتباط ساده و شیرین بچه‌ها با خداوند به تصویر کشیده می‌شود. در هر داستان می‌بینیم که کودک شخصیت قهرمان داستان، در تعدادی نامه، ماجراهایی را طی چندروز برای خداوند می‌نویسد که هر کدام پیرنگ و خط داستانی متفاوتی را دنبال می‌کند. در طول این داستان‌ها علاوه‌بر اینکه کودک ماجراهایی را دنبال می‌کند، با اسامی خداوند هم آشنا می‌شود که هر کدام از این اسامی برگرفته از اسامی خداوند در دعای جوشن کبیر است.

میرکیانی "ماجرای دشت مرموز" را کامل کرد

«خدای مهربانم سلام» از آن دست کتاب‌هایی است که والدینی که سعی دارند کودکان با مفاهیم مذهبی آشنا شوند و ارتباط و شناخت خوبی نسبت به خالق هستی پیدا کنند ، بسیار مفید و ارزشمند است و سرآغاز خوبی است تا آهسته آهسته کودک با اسامی قرآنی خداوند آشنا شود.

این اثر در 32 صفحه مصور، قطع رحلی کوتاه منتشر شده و با قیمت 60 هزار تومان در کتابفروشی‌های انتشارات به‌نشر در مشهد سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت انتشارات به‌نشر به آدرس www.behnashr.com این اثر و سایر آثار را مشاهده و خریداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز
  • درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است
  • انتشار کتاب «المراجعات» در مرکز اسلامی برزیل
  • نامه‌هایی به خدا کتاب شد