Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای سوئیس اینفو، حزب راست افراطی مردم در سوئیس مسئولیت این همه پرسی را برعهده دارد و در صورت پیروزی توافقات کنونی درباره تردد آزادانه با اتحادیه اروپا را لغو می کند.

در صورتی که در این همه پرسی به تغییر در مقررات کنونی بروکسل در مقابل اتحادیه اروپا رای داده شود شش توافق دوجانبه با این اتحادیه خود به خود لغو خواهد شد که شامل توافقات در بخش حمل ونقل کالا، همکاری تحقیقاتی، به رسمیت شناختن استانداردهای کالاها و تجهیزات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوئیس که با وجود جمعیت فقط ۸ میلیون و نیم نفری تولید ناخالص داخلی بیشتری نسبت به لهستان دارد چهارمین شریک تجاری خارجی اتحادیه اروپا بعد از آمریکا، چین و بریتانیا است.

مهاجرت موضوع جنجال برانگیز دیگری در سوئیس است. حزب مردم سوئیس با وجود این که در سالهای اخیر سهم خود در آرای مردمی را از دست داده است اما همچنان بزرگترین حزب در پارلمان سوئیس است که در انتخابات اکتبر گذشته بیش از ۲۵ درصد آرا را در اختیار گرفت.

حامیان همه پرسی سوئیس می‌گویند که این اقدام به این کشور امکان می‌دهد تا بر مرزهایش کنترل داشته باشد و فقط به مهاجران مورد نظر خود اجازه ورود بدهد.

در مقابل، مخالفان معتقدند که پایان رفت و آمد آزادانه باعث رکود اقتصادی شده و صدها هزار شهروند سوئیسی را از آزادی زندگی و کار در سراسر اروپا محروم می‌کند.

وزیر دادگستری سوئیس گفته که این اقدام وضیعتی وخیم‌تر از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) ایجاد می‌کند.

در سال ۲۰۱۴میلادی همه پرسی برای منع تردد در مرز سوئیس با همسایگانش در اتحادیه اروپا توانست ۵۰.۳ درصد آرا را کسب کندد هرچند این رای گیری از لحاظ فنی الزام آور بود اما پارلمان از اجرای آن جلوگیری کرد.

انتظار می رود نتیجه همه پرسی سوئیس فردا (یکشنبه) بعد از ظهر اعلام شود.

با این حال نظرسنجی ها نشان داده اند که شانس پیروزی در این همه پرسی اندک است. موسسه پیشتاز در نظرسنجی ها در سوئیس نشان داد که طرح مذکور نمی تواند بیش از ۴۰ دردصد آرای رای دهندگان را کسب کند و پیش بینی های کنونی حدود ۳۵ درصد را در حمایت از توقف مقررات رفت و آمد آزاد با بروکسل نشان می دهد.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا مهاجرت سوئیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مهاجرت سوئیس اتحادیه اروپا مهاجرت سوئیس اخبار کنکور اتحادیه اروپا همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد