Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران حمید زادبوم با اشاره به ابزارهای تشویقی سازمان توسعه تجارت ایران جهت تسریع و تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت:  بر اساس تحلیل انجام شده ۲۲۸۶ صادرکننده صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند. که از آنان تقدیر خواهد شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این تعداد از صادرکنندگان بر اساس گروه‌های کالایی، میزان صادرات، میزان تعهد صادراتی، میزان بازگشت ارز و همچنین روند بازگشت ارز طبقه‌بندی شده‌اند  که از مهم‌ترین شاخص‌های مدل طراحی شده، میزان صادرات و در نتیجه میزان بازگشت ارز،  گروه‌های کالایی و همچنین روند بازگشت ارز از آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا مردادماه سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بین مجموع صادرکنندگانی که صد درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند، صادرکنندگان با بیش از یک ده میلیون یورو صادرات تفکیک شدند و از این تعداد، صادرکنندگانی که براساس گزارشات دریافتی از بانک مرکزی به صورت ماهانه روند بازگشت ارز بیش از ۹۰ درصد را رعایت کرده‌اند، انتخاب شده‌اند که پس از بررسی‌های نهایی و تایید از سوی سایر مراجع ذی‌ربط، از آنان تقدیر خواهد شد.

مسئول کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در مراحل بعد از سایر صادر کنندگانی هم که با درک صحیح شرایط اقتصادی، بازگشت ارز خود را تسریع کرده‌اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان سازمان توسعه تجارت ایران بازگشت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به 14 آوریل با 560 هزار بشکه افزایش به 3.95 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می 2023 محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود 250000 بشکه در روز به 3.66 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن 2023 محسوب می‌شود.

عضو اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را متوقف کردآمریکا تحریم‌ نفت روسیه را نقض کرد!

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود 365000 بشکه در روز بود و طبق گزارش ها حدود 490000 بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آن که چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، 10 نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟
  • مهندسان ایرانی در چه کشورهایی کار می کنند؟
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است