Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:34:55 GMT

به زودی تولید سوزن ریل را بومی سازی می کنیم

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۱۹۹

به زودی تولید سوزن ریل را بومی سازی می کنیم

معاون بهره برداری  ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که دو قرارداد شرکت ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰۰ هزار تن ریل است که طبق پیش بینی ها در طول یک سال آینده تحویل  می شود، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان یک قرارداد عمده با قرارگاه خاتم برای ساخت ریل زاهدان-چابهار و یک قرارداد هم با شرکت زیرساخت برای تامین ریل چند محور دارد که شامل محور های سنندج، رشت، میانه و یزد است که در بازه زمانی یک ساله ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز آن ها را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد تولائیان با تاکید بر این که تولید متنوع ریل به نوع واگن بستگی دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان بر مبنای سفارشات ریل تولید می کند و  در حال حاضر ۷ هزار تن ریل تایید شده توسط بازرسان داریم که به دلیل این که امکان بارگیری ریل به مقصد محدود است و به زودی تحویل مشتری می شود.

معاون تولید ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این که آیا برنامه ای برای فروش ریل در بورس یا بازار برای سایر مصرف کننده ها دارید یا خیر؟ اظهار کرد: از آن جایی که استاندارد ملی ریل توسط ذوب آهن اصفهان دریافت شده و به دنبال آن هستیم آن را در بورس عرضه کنیم شرکت های که برای معادن و ... به ریل نیاز دارند می توانند از طریق بورس ریل مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با تاکید بر این که در شش ماه گذشته یک نوع ریل ویژه معادن تولید کرده ایم، اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ تن از ریل تولیدی برای معادن به مشتری تحویل شده است و محصول آرک معدنی هم با سایز 36 تا چند ماه آینده به بازار عرضه می شود.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که تولید تجهیزات دیگر ریلی نیز در دستور کار است، تشریح کرد: در خطوط راه آهن وقتی چند خط بهم برخورد می کند شکل ریل تغییر می کند که سوزن ریل نام دارد که در مهر ماه تولید این محصول را داخلی سازی می کنیم که در شرایط کنونی ۲۵۰۰ تن سفارش داریم که اگر تولید شود می تواند نیاز کشور را تا یک سال آینده تامین کنیم.

تولائیان با بیان این که در حال حاضر تولید میلگردهای ۷۰ کروم ۲ برای استفاده در صنایع مس در ذوب آهن اصفهان از سر گرفته شده است، اظهار داشت: ماهانه ۱۰ هزار تن میلگردهای ۷۰ کروم ۲ به صنایع مسی تحویل داده می شود این محصول جزو مواد اولیه صنعتی است که نسبت به محصولات ساختمانی ارزش افزوده بالاتری دارد.

منبع: فارس

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان تولید ریل بومی سازی ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • بومی سازی قالب پنجره
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه