Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@13:54:27 GMT

اخبار را شنیدی؟!

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۲۰۶

اخبار را شنیدی؟!

اخبار را شنیدی؟ چقدر شنیدن اخبار ساعت۲ بعدازظهر ۳۱شهریور سال ۵۹دردناک بود، گوینده اخبار رادیو می گفت: امروز هواپیماهای جنگنده رژیم عراق شهرها و تاسیسات کشور ما را بمباران کردند!! تن هر شنونده ای میلرزید…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، اخبار را شنیدی؟ چقدر شنیدن اخبار ساعت۲ بعدازظهر ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ دردناک بود، گوینده اخبار رادیو می گفت: امروز هواپیماهای جنگنده رژیم عراق شهرها و تاسیسات کشور ما را بمب باران کردند!! تن هر شنونده ای میلرزید، زدن شهرهای مرزی به خاک خون کشیدن زن و بچه های بی دفاع ،پالایشگاه های نفت ،فرودگاه و…سکوت همه جا را فرا گرفته بود همه توجه ها به‌ گوینده اخبار بود بعضی ها که بی خبر از راه میرسیدند و قصد احوالپرسی داشتند، شنوندگان اخبار دست خودشان را به علامت سکوت نشان میدادند!!! همه نگران به همدیگر خبر میدادند اخبار را شنیدی؟؟!! عراق به کشور ما حمله کرده!؟ یک تعدادی از مردم که در استانهای غرب و جنوب خدمت کرده بودند و بعضی ها در شهرهای مرزی سفر کرده ، به سر و صورت خودشان میزدند!!!عده ای شهرها را میشناختند و عده ای هم که در پادگانها سرباز داشتند تا شب اخبار را از طریق صدا و سیما دنبال میکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما در همین اوضاع پیامی از حضرت امام خمینی (ره) قرائت شد؛ دزدی آمده سنگی پرتاپ کرده و شیشیه ای شکسته و فرار کرده آنقدر این پیام به مردم آرامش داده بود که مردم از فردای آنروز روال عادی زندگی خودشان را دنبال میکردند و توجه ای به موضوع اصلی کشور یعنی جنگ تحمیلی هم داشتند؛ لحظه به لحظه اخبار را پیگیری میکردند ،برادران سپاه پاسدارن تازه تاسیس هنوز آموزش نظامی برای جنگ ندیده بودند در اولین فرصت عازم جبهه ها شدند ۱۳نفر از بچه های سپاه پاسداران گیلان در منطقه سرپل ذهاب به شهادت رسیده بودند ! شهدا را در میدان شهرداری رشت تشییع کردند و از آن روز به بعد اسم میدان به نام شهدای ذهاب نام گذاری شد.

جهاد سازندگی سراسر استان اقدام به جمع اوری کمکهای مردمی نمودند و بلافاصله یک اکیپ فنی و مهندسی به ویژه راننده های سنگین به غرب کشور اعزام و در منطقه عملیاتی سومار مستقر شد و اولین شهید جهاد سازندگی گیلان شهید حسین اهری بود که ۱۷ مهر سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید دارای همسر و فرزند بود؛ ژاندارمری نیروهای اعزام به خدمت سربازی را فراخوانی نمود به ویژه منقضی خدمت سال ۱۳۵۶ در اولین فرصت به جنگ اعزام شدند، هرکسی به نحوی دنبال کاری، اما از همه مهمتر ایثار و از خودگذشتگی مردم در جنگ بود پدر و مادرها حاضر شدند با علم به این که شاید فرزندانشان را هرگز نبینند فرزندانشان برای دفاع از کشور به جنگ اعزام شوند!! مردم با تمام وجود از مال خود گذشتند از آنچه داشتند به ستادهای پشتیبانی جنگ میدادند تا رزمندگان احساس خستگی نکنند ،مثل کمکهای ۱۰۰۰کامیونی مردم با مدیریت جانباز شهید حضرت آیت الله احسانبخش نماینده امام در گیلان و امام جمعه رشت و یا اهدای طلاجات زنان گیلانی به نماینده جهاد سازندگی مرحوم حاج علی هاشمی(کتاب عبور از بحران مرحوم هاشمی رفسنجانی) مردم به مسئولان نظام خود اعتماد داشتند.

در موقع اعزام رزمندگان به میدان نبرد زنان همسایه در کنار خانواده های آنها با ریختن کاسه آب پشت سر رزمندگان و مردم با شعار رزمندگان اسلام، خدا نگهدارتان و….بدرقه شان میکردند. وقتی پیکر شهدا را به زادگاهشان می آوردند مردم پیراهن سیاه به تن میکردند از اولین ساعت روز برای تشییع حضور داشتند، بازاریان به احترام شهدا کرکره مغازه های خود را پائین می کشیدند و همراهی می کردند در یک کلام همه اقشار مردم از کشور دفاع کردند اگر چه دشمن یک سال اول جنگ با خیانت رئیس جمهور (بنی صدر)شهر های مرزی را به تصرف درآورد؛ وقتی وحدت بین مسئولان نظام به وجود آمد حصر آبادان شکسته شد، خرمشهر، هویزه ، سوسنگرد و…آزاد شد و شهر فاو ، جزیره مجنون عراق و.. بدست رزمندگان فتح گردید؛ اما مجدد بین کارگزاران نظام اختلاف به وجود آمد!

امام عزیزمان خمینی کبیر(ره) جام زهر را سرکشید!! و دشمن دوباره در پایان جنگ با همدستی منافقین تا جایی پیش آمد که در اول جنگ نیامده بود و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت در خطبه نماز جمعه تهران فرمود:”اگر امام (ره) اجازه بدهد من به جبهه میروم و تا پایان جنگ برنمیگردم “اگر چه در سالهای اول جنگ مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران در سر و سامان دادن رزمندگان در آن روزگاران سخت در جبهه ها مستمر حضور داشتند و آن پیام تاریخی حضرت امام (ره) که فرمود :”مگر این پدر پیرتان از مرگ میترسد! شهادت نزد من از عسل شیرین تر است “و حضور دوباره همه مردم به مناطق عملیاتی؛ دشمن به عقب رانده شد. وحدت، عامل پیروزی در مقابل همه قدرتهای دنیا بود، نه اینکه فقط در مقابل کشور عراق !! ورود آزادگان به کشور اوج غرور ملی بود ؛صدام رئیس جمهور بعثی عراق دندان طمع خود را تیز نموده بود به طرف کشور کویت؛ کشوری که در طول جنگ از آن کمک مالی گرفته بود .!!!حال ۴۰ سال از دفاع مقدس میگذرد هنوز مردم در مقابل دشمنی های دشمنان ایستاده اند، امام خمینی(ره) فرمود:”حفظ نظام اوجب واجبات است ” مواظب باشیم دشمن وحدت ما را نشانه نگیر ؛ امروز بیشتر به وحدت و همدلی نیاز داریم،اگر مدیران اجرایی نظام برای وحدت عملی تلاش نکنید تاریخ تکرار شدنی است!!!

یاد و خاطره همه شهدا، آزادگان، جانبازان ، رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس گرامی باد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تداعی کننده والفجر هشت بود

سردار پاسدار مظاهر مجیدی  به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران در نشست صمیمی با مدیران مسئول رسانه‌های استان همدان گفت: هنگام انجام عملیات والفجر هشت کارشناسان نظامی حامی رژیم بعثی و استکبار جهانی مدعی این بودند که انجام این عملیات به علت وجود مانع طبیعی بزرگی با عنوان «اروند رود» ناممکن و محال است.

او گفت: با این وجود رزمندگان اسلامی عملیات والفجر هشت این عملیات غرور آفرین را به بهترین شکل ممکن انجام داده و در کمال ناباوری کارشناسان نظامی منطقه فاو را فتح کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان همچنین گفت: بعد از حمله رژیم جعلی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند این رژیم تنبیه می‌شود، اما کارشناسان رژیم صهیونیستی به همراه حامیان این رژیم و ناتو مدعی بودند که ایران به هیچ عنوان عملیات نظامی انجام نمی‌دهد.

سردار مجیدی گفت: آنان همچنین بر این باور بودند در صورت انجام عملیات نظامی از سوی ایران، این عملیات به صورت ضعیف و از خاک یکی از کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد.

او گفت:ما بر اساس تدبیر مسوولان، همانجایی که دشمن به کنسولگری ایران حمله کرده بود مورد ضربه رزمندگان اسلام قرار گرفت.

سردار مجیدی گفت: رژیم صهیونیستی همه ظرفیت اطلاعاتی و تسلیحاتی خود را برای جلوگیری از حرکت نظامی ایران پای کار آورده بود، اما اراده بر این بود که ضربه‌ای سخت به این رژیم وارد شود.

او گفت: همواره در عملیات‌ها زمان و مکان عملیات بازگو نمی‌شود، اما پیش از انجام عملیات وعده صادق این موضوع اطلاع رسانی شد و پهپاد‌های ایران حدود سه ساعت در فراز آسمان و جلوی دیدگان دشمن حرکت کرد بنابراین همه توان اطلاعاتی و نظامی دشمن پای کار بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: این حرکت بزرگ و غرور آفرین زمانی اتفاق افتاد که خواست عمومی، مردم و رزمندگان منطقه انجام انتقام بود و بدنبال آن دشمنان این ملت از دست رزمندگان سیلی خوردند.

سردار مجیدی گفت: این عملیات و حماسه بزرگ بار دیگر امید را در دل مشتضعفان، مردم و جبهه مقاومت زنده کرد.

اوگفت: امام راحل با درایت و آینده نگری، سپاه و بسیج را در آغازین روز‌های شکل گیری انقلاب راه اندازی کردند تا با بهره گری از ظرفیت مردم نظام را حفظ کند که امروز شاهد این مهم هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: اگر سپاه پاسداران و بسیج به حد کمال و تاثیر گذاری در منطقه رسیده و قدرت بالای بازدارندگی سپاه را شاهد هستیم این مهم نتیجه نگاه رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های داهیانه ایشان است.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • یحیی السنوار بیرون از تونل ها با رزمندگان حماس در غزه دیدار کرد
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • عملیات وعده صادق تداعی کننده والفجر هشت بود
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند