Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان می‌گوید برای آزادسازی کاروانسرا، شهرداری باید اعتمادسازی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت پیرامون کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان با بیان این که در مناقشه پیرامون این بنا، همواره جای یک بزرگ‌تر خالی بوده است اظهار داشت: ما تفاهم‌نامه‌ای را برای استاندار تنظیم کردیم که من دو روز قبل آن را به معاون سیاسی‌امنیتی ایشان تقدیم کردم؛ بنا شد که آن تفاهم‌نامه را ملاحظه کنند و بر اساس آن تفاهم‌نامه درباره کاروانسرای قدیمی شهر سمنان تصمیم‌گیری شود؛ آزادسازی کاروانسرا حق طبیعی مردم است و لازم است پس از 40 سال چهره شهر از حالت زمخت کنونی خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهربایی با بیان این که ما در ازای تحویل کاروانسرا 12 اولویت تعریف کرده‌ایم گفت: به طور مثال، ساخت زندان گرمسار، ساخت کانون اصلاح و تربیت سمنان، برطرف کردن نواقص زندان جدید سمنان، از جمله این اولویت‌هاست که در ازای مبالغ مربوط به واگذاری کاروانسرا تعریف شده است؛ طبعا کارشناس رسمی دادگستری برای این بنا قیمت تعیین می‌کند.

وی با تصریح بر این که آزادسازی کاروانسرا اتفاق خواهد افتاد گفت: ما به عنوان بهره‌بردارِ این بنای فاخر که اکنون دیگر باید در اختیار مردم قرار بگیرد، مطابق تفاهم‌نامه این بنا را به استانداری سمنان تحویل می‌دهیم و در ادامه هرآن‌چه که آن‌ها صلاح دیدند انجام می‌دهند و خودشان تصمیم می‌گیرند که آن را به شهرداری تحویل بدهند یا میراث فرهنگی.

شهرداری پس از 13 سال هنوز بدهی خود به اداره‌کل زندان‌ها را پرداخت نکرده است

کهربایی در ادامه با بیان این که 13 سال قبل باز هم برای این که به شهر سمنان کمکی بکنیم، برای تعریض خیابان سعدی دیوار زندان را عقب بردیم گفت: سایر مردم نیز به تأسی از ما عقب‌نشینی را سهل‌تر انجام دادند اما پس از 13 سال متأسفانه مبلغی که شهرداری باید به اداره‌کل زندان‌ها پرداخت می‌کرد، هنوز پرداخت نشده و این مسأله آن‌قدر پیش رفت که به صدور یک حکم قضایی منجر شد؛ پس از صدور این حکم، به شهردار گفتیم ما از شما ریالی پول نمی‌خواهیم، بلکه شما صرفا مکانی را برای ما بسازید.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان با اشاره به این که مبلغ بدهی شهرداری در 13 قبل، 700 میلیون تومان بوده که اکنون بروزرسانی شده و به حدود 3 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است گفت: ما نقشه‌های احداث ساختمان جدید اداره‌کل زندان‌ها را به شهرداری داده‌ایم؛ در کنار بازداشتگاه نیز زمینی را برای این کار اختصاص داده‌ایم و به شهرداری گفته‌ایم مبلغ جریمه را برای ساخت ساختمان در این مکان هزینه کنند.

با گذشت 6 ماه از سال، شهرداری تعهد خود برای احداث ساختمان اداری زندان را اجرایی نکرده است

کهربایی با بیان این که اداره‌کل زندان‌ها از یک ساختمان بسیار نامناسب استفاده می‌کند که هیچ شباهتی به ساختمان اداری ندارد گفت: ساختمان فعلی در شأن یک کارمند جمهوری اسلامی نیست؛ بر این اساس قرار شد شهرداری در ازای بدهی و جریمه به اداره‌کل زندان‌ها، طی ده ماه در زمینی متعلق به این اداره‌کل ساختمانی را با 6 آیتم بسازد؛ اکنون 6 ماه از سال می‌گذرد اما حتی یک بند از شش‌بند اجرایی نشده است.

وی با تأکید بر این که شهرداری باید در قبال سازمان زندان‌ها اعتمادسازی کند گفت: اگر ما قائل به این هستیم که حق مردم سمنان است که از این کاروانسرا استفاده کنند، اعتمادسازی از سوی شهرداری باید انجام شود تا ما هم به مدیران بالادستی سازمان بگوییم که این اعتماد به شهرداری وجود دارد؛ ضمن این که سند کاروانسرا در حال حاضر در اختیار سازمان زندان‌هاست.

کهربایی با بیان این که برداشتن دیوارهای کاروانسرا نیز منوط به اعتمادسازی شهرداری است گفت: اگر شهرداری می‌گوید من هم می‌توانم به اداره‌کل زندان‌ها پول پرداخت کنم، هم می‌توانم به این اداره‌کل ملک بدهم و هم می‌توانم برای آن‌ها ساختمان بسازم؛ من عرض می‌کنم شما 13 سال مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیونی ما را پرداخت نکرده‌اید، لذا هنوز اعتمادسازی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که مطابق قانون اداره‌کل زندان‌ها، بهره‌بردارِ کاروانسرای شاه‌عباسی است گفت: بنابراین این ملک، تحت تملک ماست و آقای استاندار هم به زیبایی و با درایت صحیحی فرمودند که این ملک، ملک سازمان زندان‌هاست و باید مابه‌ازای تحویل آن، ساختمانی به اداره‌کل زندان‌ها تحویل شود، باز هم تکرار می‌کنم که خود من بشخصه، آزادسازی کاروانسرا را حقی برای مردم سمنان می‌دانم.

کارشناسان میراث فرهنگی می‌توانند برای مرمت کاروانسرا مراجعه کنند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان با بیان این که مردم سمنان در چهل سال گذشته با عبور از میدان سعدی، فضای زمخت زندان و سیم‌خاردار را دیده‌اند گفت: امیدواریم که به زودیِ زود شاهد آزادسازی کاروانسرا باشیم و مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند؛ در حال حاضر هم آمادگی داریم برای حفظ کاروانسرا، هر زمان که میراث فرهنگی اعلام کند که می‌خواهد بنا را مرمت کند، قطعا با آن‌ها همکاری خواهیم کرد و آن‌ها با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی می‌توانند به داخل کاروانسرا بیایند و کار خود را انجام بدهند.

کهربایی نگهداری و حفاظت از کاروانسرا وظیفه اداره‌کل زندان‌ها دانست، در پاسخ به پرسشی پیرامون این که مطابق قانون ساخت و ساز در حریم کاروانسرا و تخریب آن جرم تلقی شده است گفت: در فضای اصلی کاروانسرا هیچ‌گونه تخریبی صورت نگرفته است؛ در خصوص ساخت و سازها هم سند رسمی داریم و اگر ساخت و ساز صورت‌گرفته تخلف بود، قطعا اداره‌کل ثبت اسناد و املاک به ما سند نمی‌داد؛ ما برای این ساختمان هم پایان کار گرفته‌ایم و هم سند منگوله‌دار؛ پس از آن هم در طرح کاداستر، برای آن سند تک‌برگی گرفته‌ایم که شامل ساختمان اداری زندان و خود کاروانسرا می‌شود.

اگر احداث ساختمان در مجاورت کاروانسرا تخلف بود، اداره‌کل ثبت برای آن سند صادر نمی‌کرد

وی با بیان این که خود دادگستری هم در مجاورت کاروانسرا ساختمانی دارد که برای آن سند تک‌برگی دارد گفت: اگر این کار خلاف قانون بود، اداره‌کل ثبت از آن جلوگیری می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره کل زندان ها سازمان زندان ها تفاهم نامه برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف و مسئولین اداره زندان شهرستان آمل، با اعلام گذشت از سوی اولیای دم، یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل، فرصت زندگی دوباره‌ای یافت.

عباس پوریانی افزود: با توجه به تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه به تحقق مصالحه در پرونده‌های قضائی، با همکاری، همدلی و هم‌افزایی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان، رئیس حوزه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل و مسئولین ذیربط اداره کل زندان‌های مازندران، یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت و گذشت اولیای دم، از دار مجازات رهایی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران، حصول صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را عملی خداپسندانه و بسیار ضروری توصیف کرد و با بیان اینکه صلح، بخشایش و گذشت، باید در کشور نهادینه شود، افزود: نتایج مثبت این اقدام مهم، بسیار ارزنده بوده و بر کسی، پوشیده نیست.

دیگر خبرها

  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • ببینید | حریق گسترده در ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله در دانمارک
  • (ویدیو) جزییات حریق گسترده در ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده