Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@14:44:08 GMT

افزایش 10درصدی قیمت تلفن‌همراه در جهان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۲۵۶

افزایش 10درصدی قیمت تلفن‌همراه در جهان

طبق گزارش‌ها در سه‌ماهه دوم سال 2020، متوسط قیمت تلفن‌همراه در جهان 10درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از جی‌اس‌ام‌آرنا، گزارش جدیدی که از شرکت تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده نشان می‌دهد میانگین قیمت فروش تلفن‌همراه در همه مناطق جهان به‌جز آمریکای لاتین افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش بیشترین افزایش در چین مشاهده می‌شود، جایی که اکنون میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند 310 دلار است. در همین حال، آمریکای شمالی شاهد افزایش 7 درصدی در مقایسه با سه‌ماهه مشابه سال گذشته بود. میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در این منطقه 471 دلار است.

این افزایش قیمت به این واقعیت نسبت داده می‌شود که اگرچه فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان در حال کاهش است، اما تلفن‌های هوشمند گران‌قیمت همچنان فروش خوبی دارند و تنها 8 درصد کاهش داشته‌اند. گوشی‌های آیفون به‌دلیل افزایش وابستگی به تلفن‌های هوشمند در هنگام قرنطینه، همچنان با تقاضای زیادی مواجه بودند.

طبق این گزارش تلفن‌های هوشمند 5G نیز 10 درصد از سهم فروش سه‌ماهه دوم را تشکیل می‌دهند. همچنین درحالی‌که سایر کشورها از ویروس کرونا رنج می‌بردند، اوضاع چین بهبودی یافت و این کشور توانست 34درصد از درآمد جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم را به خود اختصاص دهد.

اپل در سه‌ماهه دوم با 34درصد بیشترین فروش تلفن‌های هوشمند را داشت. در همین حال، هواوی با 20درصد و سامسونگ با 17درصد در رده‌های بعدی حضور دارند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: تلفن همراه هوشمند گوشی قیمت موبایل تلفن های هوشمند سه ماهه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت

امام جمعه اراک گفت: واردات ۴ میلیارد دلار گوشی تلفن همراه منطقی نیست، در همین استان مرکزی با بهره‌مندی از جوانان دانش‌پژوه می‌توان خط تولید گوشی تلفن همراه را راه انداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، بااشاره به شعار سال اظهار داشت: نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نشان از دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به تولید و مسائل اقتصادی کشور دارد و با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعت کشور محسوب‌ می‌شود باید در لبیک‌گویی به ندای رهبری نیز پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌های بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده و در راستای آبادانی میهن اسلامی گام‌های بلند برداشت.

وی تصریح کرد: آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از واردات کالاهایی که امکان تولید مشابه در داخل کشور وجود دارد، گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی امکان تولید داخلی دارند و از دانش به روز و جوانان دانش‌پژوه در این عرصه باید بهره برده شود و باید یقین داشت که شعار سال با همت‌های بلند محقق می‌شود.

وی ادامه داد: واردات چهار میلیارد دلار گوشی تلفن همراه منطقی نیست و ظرفیت‌های داخلی باید مورد توجه قرار بگیرد و در همین استان مرکزی با بهره‌مندی از جوانان دانش‌پژوه می‌توان خط تولید گوشی تلفن همراه را راه انداخت.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس یوم الله است و روزی است که مسلمانان جهان باید با مشت‌های گره کرده، ندای توحیدی سر می‌دهند و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به جهانیان اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • رفع اختلال سیستم‌ های تلفن همراه در شهرستان های فیروزآباد و فراشبند
  • می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت
  • رفع تصرف ۶۵۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ 
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ۴ میلیارد تومان! قیمت تخته شناوری که رز را در فیلم تایتانیک نجات داد
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد