Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: خانواده سنگربان اول تربیت فرزندان در مقابل آسیب‌های فردی و اجتماعی بوده و تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس اقدامی مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

زهرا حبیبی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس اقدامی مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، اگر امروز ما دانشجویان لازم می‌دانیم کمیسیون خانواده در مجلس تشکیل شود به علت این است که دشمنان نسبت به فرهنگ و حجاب ما حساس هستند و عناد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌خواهیم مسئله خانواده به صورت جدی پیگیری شود، آسیب‌ها را پیدا کنیم و راه حلی برای آن بیابیم تا مبادا فرصت دهیم به دشمنان اسلام تا پای خود را روی خون پاک شهدایمان بگذارند.

وی افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که قوانین آن طبق دستورات دینی و مذهبی وضع می‌شود، کشوری که دشمنان آن دشمنان اسلام و دوستان آن دوستداران اسلام هستند. همانطور که می‌دانیم اکنون جنگ، جنگ اراده‌ها و جنگ فرهنگ و تحریف مذهب است.

تهاجم فرهنگی؛ ابزار دشمنان برای ضربه به جمهوری اسلامی

مسئول بسیج خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی وقتی دیدند که نمی‌توانند در مقابل اسلام جنگ مسلحانه و رو در رو داشته باشند، به تهاجم فرهنگی روی آوردند که ابزار دشمنان برای ضربه به جمهوری اسلامی است. رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در سال 1370 می‌فرمایند «خیال نکنید که دشمنان اسلام از دشمنی با اسلام فارغ شده‌اند؛ خیر، روز به روز مشغول توطئه هستند و اگر جای پایی پیدا کنند، هر لحظه یک قدم جلوتر می‌گذارند؛ باید به آن‌ها فرصت نداد». باید فرصت‌ها را از آن‌ها ربود و نگذاریم بهانه‌ای دستشان بیفتد تا بتوانند علیه آیین و سنن پیامبر (ص) مقابله به مثل کنند.

خانواده سنگربان اول تربیت فرزندان در مقابل آسیب‌های فردی و اجتماعی است

حبیبی با اشاره به اینکه خانواده سنگربان اول تربیت فرزندان در مقابل آسیب‌های فردی و اجتماعی، مادی و معنوی است، گفت: زمانی که نوزادی با فطرتی پاک به دنیا می‌آید ناخودآگاه در اجتماعی کوچک متشکل از پدر و مادر قرار می‌گیرد و جرقه تربیت و رشد در محیطی آغاز می‌شود که پدر و مادر از قبل یا در حال حاضر برای تربیت فرزندشان محیا کرده‌اند. پدر و مادر به یکدیگر در محیط خانواده احترام می‌گذارند و فرزند می‌بیند و اکتساب می‌کند و به بزرگترهای خود احترام می‌گذارد. مادر با محبت به کودک درس می‌دهد، کودک نیز یاد می‌گیرد و بعضاً برای عروسک‌ها و حتی در برخورد با دوستان خود محبت می‌ورزد. پدر و مادر در انجام واجبات پیشی می‌گیرند و فرزند نیز یاد می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حکمت 352 نهج‌‌البلاغه آمده است که امیرالمؤمنین علی (ع) به یکی از یاران خود می‌فرمایند: «بیشترین اوقات زندگی را به زن و فرزندت اختصاص مده، زیرا اگر زن و فرزندت از دوستان خدا باشند خدا آن‌ها را تباه نخواهد کرد و اگر دشمنان خدایند، چرا غم دشمنان را می‌خوری؟!» از این حکمت نهچ‌البلاغه در می‌یابیم که ای انسان مراقب باش تمام وقت خود را برای تأمین نیازهای مادی فرزندان و همسرت قرار ندهی که اگر فرزندانت از دوستان خدا باشد، خدا همانطور که به تو رزق و روزی و مال داده به آن‌ها هم می‌دهد! و اگر از دشمنان خدا باشد مالت را در سپاه دشمن خرج می‌کند! نکته بعدی‌ که از این حکمت در متوجه می‌شویم این است که ای انسان سعی کن بیشتر بر تربیت نسل خود تمرکز داشته باشی.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: امام علی (ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه به فرزندانشان امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند «پس در تربیت تو شتاب کردم، پیش از آنکه دل تو سخت شود، و عقل تو به چیز دیگری مشغول شود»؛ پیشتر عرض کردم که نوزاد به محض حضور در دنیا در اجتماعی متشکل از پدر مادر قرار می‌گیرد و خوب‌ها و بدها را تکرار می‌کند. این کودک بزرگ می‌شود و در جامعه کمی بزرگتر برای علم‌آموزی قرار می‌گیرد که محیط و سنگربان دوم تربیت، محیط دانش‌آموزی است.

حبیبی افزود: حال زمان آن رسیده تا کودک همه یافته‌های خوب و بد خود را که از خانواده فرا گرفته است در محیط مدرسه پیاده‌سازی کند و این خود نیز تعلیم و تربیت است چراکه کودکان دیگر می‌بینند و این کارها را فرا می‌گیرند. کودک بزرگ می‌شود و در جامعه‌ای بزرگتر متشکل از جوانان، دانشجویان و محققان قرار می‌گیرد و اینک روحیات و خلق و خوی او شکل گرفته است. خوبی‌های کودکی ممکن است تغییرکند، بدهای کودکی ممکن است جایشان را به مسائل بهتری بدهند، یا نه ممکن است محیط خانواده اینقدر خوب باشد که خوبی‌ها تبدیل به الگو شود و الگوی جوان تراز انقلاب رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله خانواده موضوع مهمی است که اگر به آن ورود کنیم و به درستی در جامعه پیاده‌سازی شود، متوجه می‌شویم که برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب آن را افقی روشن برای جمهوری اسلامی می‌دانند بسیار لازم و با اهمیت است و باید خانواده را بتوانیم در مجلس شورای اسلامی پررنگ کنیم.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس بسیج دانشجویی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات زهرا حبیبی تشکیل کمیسیون خانواده در مجلس تهاجم فرهنگی قرار می گیرد پدر و مادر آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم همواره کشور را از تهاجم‌های فرهنگی محافظت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران آبادان بیان کرد: ریزش و انحراف از مسیر اصلی و سیرت علوی از امام امام علی (ع) تاکنون وجود دارد و کارگزاران و مسؤولان باید مراقب باشند تا گرفتار این آفت نشوند.

خطیب جمعه آبادان از حضور کارگزاران کمیته امداد در مراسمات شب‌های قدر برای جمع‌آوری هدایای شهروندان خبر داد و افزود: روزه داران نهایت استفاده را در این شب ببرند و تعجیل در فرج امام زمان در صدر دعاهای خود باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت و سیزده بدر گفت: شهروندان از آسیب زدن به طبیعت پرهیز کنند و مراقب باشند حرمت ماه رمضان و شهادت امام علی (ع) نگه داشته شود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با کمک و همکاری نیروی انتظامی برای مقابله با روزه خواری حاضر خواهند بود.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به قرار داشتن در آستانه ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی گفت: دفاع مقدس و پای کار بودن مردم، محافظ این حکومت در برابر تهاجم‌های فرهنگی و تحریم‌های دشمن بوده است.

کد خبر 6064839

دیگر خبرها

  • مردم همواره کشور را از تهاجم‌های فرهنگی محافظت کردند
  • جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی
  • جمهوری اسلامی توانست جبهه‌ای بزرگ در مقابل استکبار باز کند
  • تربیت قرآنی فرزندان نسل سالمی را تحویل جامعه می دهد
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است