Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینیه امام خمینی (ره) کوی شهدای اندیمشک در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده و یکی از مراکز اصلی اعزام رزمندگان در جنگ تحمیلی بوده که ۷۲ شهید انقلاب و دفاع مقدس نیز تقدیم کرده است.

«اسماعیل محمدپور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه سابقه فعالیت‌های حسینیه امام خمینی (ره) کوی شهدای اندیمشک به قبل از انقلاب بر می‌گردد اظهار کرد: این حسینیه در سال ۱۳۴۵ با محوریت عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) تاسیس شده که در آن زمان با نام حسینیه لرستانی‌ها شناخته شده بود و پس از انقلاب هم به نام حضرت امام خمینی (ره) تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالمبین حسینیه امام خمینی (ره) اندیمشک افزود: فعالان انقلابی شهرستان اندیمشک همیشه از حسینیه امام خمینی (ره) به عنوان مرکزی محوری در فعالیت‌های مذهبی و انقلابی یاد می‌کنند و آن را محل تجمع انقلابیون و تشکیل جلسات روشنگری قبل و بعد از انقلاب می‌دانند.

 

وی اذعان کرد: حسینیه امام خمینی (ره) اندیمشک یکی از مراکز اصلی اعزام رزمندگان در جنگ تحمیلی بوده و ۷۲ شهید انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است.

 

محمدپور با بیان اینکه این حسینیه در جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک قرار گرفت و به همت اهالی محل در سال ۱۳۶۶ بازسازی شد تصریح کرد: این مکان به نام حسینیه شناخته می‌شود ولی در عمل با برگزاری مستمر نماز جماعت، کارایی مسجد را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کانون نورالمبین اندیمشک در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده و اکنون ۱۲۸ عضو ثبت شده در پورتال رسمی فعالیت کانون‌های مساجد دارد عنوان کرد: هسته اولیه اعضای این کانون، تربیت‌شدگان کلاس‌های قرآنی هستند که در سال‌های گذشته برگزار شده بودند.

 

مدیر کانون نورالمبین اندیمشک بیان کرد: محور اصلی فعالیت‌های این کانون بر پایه آموزش و تربیت قرآنی استوار است که از زمان تشکیل تاکنون دوره‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف از جمله روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم را برگزار کرده که با استقبال افراد در سنین مختلف روبرو شده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن، طرح تلاوت نور، مراسمات هفتگی دعای توسل و زیارت عاشورا، برپایی مراسمات موالید و شهادت اهل بیت (ع) و لیالی قدر، برگزاری اردوهای متعدد تفریحی و زیارتی قم و جمکران، تاسیس و تجهیز کتابخانه، تشکیل گروه سرود، همکاری با جشنواره مردمی فیلم عمار جهت اکران فیلم‌ها، کلاس‌های مهارتی و آموزشی و برنامه‌های ویژه اوقات فراغت از جمله فعالیت‌های مستمر و مشترک واحد برادران و خواهران کانون نورالمبین اندیمشک هستند.

 

محمدپور ابراز کرد: کانون نورالمبین اندیمشک از ابتدای تاسیس در شرایط مختلف اجتماعی فعالیت‌های مقطعی برای خود تعریف کرده و اعضای آن با احساس مسئولیت اجتماعی در حد توان در کنار دیگر هموطنان حضور داشته‌اند و تعدادی از آنها هم در قالب نیروهای جهادی در زلزله کرمانشاه و سیل استان‌های لرستان و خوزستان بوده‌اند که این کانون به عنوان یکی از مراکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی، سعی در ساماندهی این کمک ها داشته است.

 

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مختلف فرهنگی را به صورت حضوری کاهش داد اما به تعطیلی آنها منجر نشد و حتی مراسمات دهه اول محرم امسال نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شدند.

 

مدیر کانون نورالمبین اندیمشک تاکید کرد: با شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته اعضای این کانون با فعالیت‌هایی از جمله گندزدایی معابر و کمک‌های مومنانه در زمینه شناسایی خانواده‌های نیازمند و جمع‌آوری و پخش اقلام، دوشادوش نیروهای خدوم و جهادی بسیج حضور داشتند.

 

وی بیان کرد: حضور رزمندگان و شهدای گرانقدر طی سال‌های قبل در حسینیه امام خمینی (ره)، ارتباط وثیق با اساتید و مربیان مجرب مجمع قاریان قرآن کریم اندیمشک و تعامل و ارتباط گرم و صمیمی با فرمانده و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج این حسینیه از بزرگترین نقاط قوت کانون نورالمبین اندیمشک هستند.

 

محمدپور به ارائه برنامه‌های آتی کانون نورالمبین اندیمشک پرداخت و افزود: در نظر داریم با همکاری اداره آموزش و پرورش اندیمشک و ارتباط‌گیری با مدارس این محله و محله‌های اطراف، زمینه شناسایی و هدایت استعدادهای فرهنگی و هنری را فراهم کنیم.

 

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده با توجه به شرایط کنونی که کلاس‌های درس معمولا نیمه حضوری یا غیرحضوری برگزار می‌شوند، از ظرفیت مربیان این کانون جهت تدریس دروس به دانش‌آموزان استفاده کنیم.

 

مدیر کانون نورالمبین اندیمشک موضوع کمبود امکانات را از چالش‌های این کانون برشمرد و خاطر نشان کرد: این مجموعه همچون بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند که نیازمند توجه مسئولان مربوطه به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

وی یاد آور شد: در همین زمینه و با توجه به شرایط فعلی، وجود سیستم رایانه‌ای ضرورت دارد ولی متاسفانه کانون نورالمبین اندیمشک همچنان از آن بی‌بهره مانده است.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهدای انقلاب و دفاع مقدس اندیمشک کانون های فرهنگی هنری مساجد حسینیه امام خمینی مدیر کانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • تصویرِ سندِ ساواک: هدیه‌ی پدر علی شریعتی، به‌محمدرضا شریفی‌نیا
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ