Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رحیم میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ۳۰ نفر نیروی امدادی از هلال احمر گلستان در پوشش ۹ تیم ارزیاب با ۹ خودروی امدادی و آمبولانس به هشت روستای متاثر از زلزله در منطقه مرزی مراوه‌تپه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تیم امداد هوایی و تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر گلستان به همراه تیم «آنست» (سگ‌های زنده یاب) در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نیاز با بالگرد به منطقه مراوه‌تپه اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: به دنبال وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز در منطقه مرزی مراوه‌تپه، هفت تیم ارزیاب از هلال احمر گلستان به منطقه اعزام شد.

 

* اعزام ۹ تیم ارزیاب به مراوه‌تپه

میرکریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده از دهیاران، بخشداری‌ها و تیم‌های ارزیاب اولیه، زمین لرزه در برخی منازل روستایی، موجب ترک‌خوردگی خانه‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه صبح امروز شهرستان مراوه‌تپه در استان گلستان را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۸.۰۹۴ و طول جغرافیایی ۵۵.۹۷۹ و در عمق ۱۰ متری از سطح زمین به وقوع پیوست.

پس از این زلزله،  تا این لحظه 9 پس‌لرزه نیز به وقوع پیوست که بزرگترین آن 3.3 ریشتر در ساعت 10 و پنج دقیقه و 14 ثانیه و آخرین آن 2.8 ریشتر در ساعت 12 و 50 دقیقه و 25 ثانیه بوده است.

استاندار گلستان ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص خسارات وارد شده به منازل مسکونی بر اثر این زلزله، اظهار کرد: تاکنون بر اساس گزارش‌های دریافتی 80 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت.

 

هادی حق‌شناس تاکید کرد: در 20 روستا 200 خانه خشتی و گلی به منازل مسکونی خسارت وارد شده که سقف 100 منزل روستایی تخریب و دیوارهای 100 منزل روستایی ترک گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره جبران خسارت‌های زلزله رامیان که هفته‌های پیش با شدت 5.1 ریشتر به وقوع پیوست، گفت: جبران خسارت‌های زلزله رامیان در حال انجام است و در روستای «قورچای» عملیات عمرانی منازل آغاز شده و چند خانه به سقف رسیده و پیگیری‌های در حال انجام است.

گفتنی است، تیم‌های امداد و نجات هلال احمر به منطقه اعزام شدند و تیم‌های واکنش سریع و بالگرد هلال احمر نیز پس از وقوع زلزله در آشیانه مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت نیاز بلافاصله به منطقه اعزام شوند.

انتهای پیام/2307/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا زلزله گلستان مراوه تپه هلال احمر گلستان مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت : در محور میاندوآب _مهاباد گزارشی مبنی بر تصادف دو خودروی سواری وانت نیسان جونیور  دریافت شد .

حمید محبوبی افزود: نجاتگران هلال احمر پایگاه امداد و نجات برده رشان میاندوآب بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند .

 وی در ادامه گفت: این  سانحه  ۳ حادثه دیده و ۱ مصدوم داشت که مصدوم به علت ترومای سر بعد از انجام اقدامات اولیه به مرکز درمانی منتقل شد .

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار از ارتفاعات طارم سفلی
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات